Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 23:24
  #1
Medlem
Tvingar psykiatrin att man måste ha kontakt med föräldrarna?

Ena föräldern är ok just nu, den andre kan jag absolut inte umgås med längre... Psykiatrin säger ingenting, de vill inte säga ja eller nej till kontakten trots att jag tycker jätte dåligt om ena föräldern.

Då blir frågan, kan psykiatrin behålla mig på LPT med motiveringen att man inte har någon social kontakt? Jag kan inte ha kontakt med båda pga de är i ett "team" tillsammans har jag märkt... Men jag ska försöka ha kontakt bara med ena föräldern om det går men det är inte det som är frågan.
__________________
Senast redigerad av Verkaserduchka 2017-06-12 kl. 23:28.
Citera
2017-06-12, 23:52
  #2
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkaserduchka
Tvingar psykiatrin att man måste ha kontakt med föräldrarna?

Ena föräldern är ok just nu, den andre kan jag absolut inte umgås med längre... Psykiatrin säger ingenting, de vill inte säga ja eller nej till kontakten trots att jag tycker jätte dåligt om ena föräldern.

Då blir frågan, kan psykiatrin behålla mig på LPT med motiveringen att man inte har någon social kontakt? Jag kan inte ha kontakt med båda pga de är i ett "team" tillsammans har jag märkt... Men jag ska försöka ha kontakt bara med ena föräldern om det går men det är inte det som är frågan.

Nej, du måste inte umgås med nån viss förälder. Hade du haft ett förhållande t.ex så hade det inte spelat nån roll för riskbedömningen alls att du inte har kontakt med föräldrarna. Dåligt mående med dåligt socialt nätverk innebär större risk för självmord, svårare än så är det inte.
Citera
2017-06-13, 02:45
  #3
Medlem
Mig veterligen så är psyk inte angälägen med kontakt. Det kan förstås bero på hur utåtagerande du är.

Om du är brun så kan det kan det gå dem helt förbi. För allt annat skulle ju vara rent av rasistiskt!

Alltså om du skulle vara brun OCH utåtagerande.
__________________
Senast redigerad av Underjordiska 2017-06-13 kl. 02:47.
Citera
2017-06-13, 02:52
  #4
Medlem
Det beror kanske lite på. Personligen har jag aldrig hört något moraliserande eller uppmanande när det gäller familjekontakter, från psykiatrins sida. Bortsett då från en jävla katolsk psykiatri-underskötehora på slutenpsyk för många år sedan.

Tror knappast du kan få LPT med motivering, att du inte har någon social kontakt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback