Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 22:41
  #1
Medlem
Jag blev stannad av civilen nyligen och dem klagade på följande: Inte öppet barlastflak, enkellåda, inte täckt hyttvägg och dem kom upp i 80km/h med den. Så min fråga är hur vet man om man fått ombess eller regbess? Får man papper hem och isånafall hur länge tar det? Jag fick såklart inte köra A-Traktorn eftersom den går snabbare än 30. Så försök förklara så bra för mig som möjligt för jag har ingen aning hur det går till.
Citera
2017-06-13, 05:33
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fick du några papper av polisen? vad säger besiktningen?
Citera
2017-06-18, 21:05
  #3
Medlem
Fick inga papper, det enda dem gjorde var att ringa mina föräldrar och berätta att min Traktor gick snabbare än 30km/h och att jag ej kommer få köra den eftersom den går för snabbt.
Citera
2017-06-19, 10:54
  #4
Medlem
Beror väl på vad din a-traktor är reggad som? Reggad med enkel eller dubbla växellådor?
Hur din a-traktor är reggad som gäller och inte vad polisen säger. Men att den gick att köra över 30 är inge bra.

Ombesiktning kommer du få. Regbesiktigad är den redan
Citera
2017-06-19, 11:55
  #5
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intekvn
Beror väl på vad din a-traktor är reggad som? Reggad med enkel eller dubbla växellådor?
Hur din a-traktor är reggad som gäller och inte vad polisen säger. Men att den gick att köra över 30 är inge bra.

Ombesiktning kommer du få. Regbesiktigad är den redan

Är den regbesiktigad men det är fel utrustning på nu så blir det ombesiktning, men om man skall besiktiga den och den är annorlunda än vid regbesiktningen så blir det ny förenklad regbesiktning. Så antingen återställer man den till det utförande den var vid regbesiktningen, eller så får man göra en förenklad regbesiktning (förutsatt att den uppfyller kraven för a-traktor9
Citera
2017-06-19, 16:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Är den regbesiktigad men det är fel utrustning på nu så blir det ombesiktning, men om man skall besiktiga den och den är annorlunda än vid regbesiktningen så blir det ny förenklad regbesiktning. Så antingen återställer man den till det utförande den var vid regbesiktningen, eller så får man göra en förenklad regbesiktning (förutsatt att den uppfyller kraven för a-traktor9

Sant dock.

Blev själv när jag hade en a-traktor stoppad och polisen gnällde över att jag ej hade öppet flak (hade en volvo 240 kapad hytt men samma längd på bilen, flaket var bagaget med bagagelucka kvar).

Gnälldes även över väggen bakom sätena. Grejen var att den a-traktorn var reggad -97 och år 01 kom nya regler att det var tvunget att ha öppet flak med speciella mått osv.
Delvis a-traktorn jag hade var fullt laglig pga. den var reggad så. Vilket polisen vägrade inse samtidigt som de inte kunde göra nåt.
Citera
2017-06-20, 02:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intekvn
Beror väl på vad din a-traktor är reggad som? Reggad med enkel eller dubbla växellådor?
Hur din a-traktor är reggad som gäller och inte vad polisen säger. Men att den gick att köra över 30 är inge bra.

Ombesiktning kommer du få. Regbesiktigad är den redan

Joo det är många fela uppgifter men står ej om den är reggad med enkellåda eller dubbel. Här har ni övrig info på bilen, men som sagt vill jag ehlst bara ha svar på om jag fått ombess eller inte. Många vänner säger att "fick du inga papper så fick du inte ombess". Här har ni bild på övrig info på bilen: https://gyazo.com/c51abb694e1acbe083a1ec36d54ea54e

Många säger även att jag inte kommer behöva kapa min traktor då dem säger "En gång tak, alltid tak" osv. Men har ännu 2 veckor senare ej fått papper på ombesiktning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback