Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 21:51
  #1
Medlem
Letar efter RSS-läsare som klarar Facebook-sidor utan att man behöver ha ett eget Facebook-konto? Om den dessutom klarar flöden från Twitter och Instagram så hade det varit ett ytterligare plus.
Citera
2017-06-12, 21:57
  #2
Medlem
Varken Facebook, Instagram eller Twitter stödjer RSS-formatet längre. Du måste ha något mellan som konverterar det till RSS innan läsaren kan hantera det.
Citera
2017-06-12, 22:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna94
Varken Facebook, Instagram eller Twitter stödjer RSS-formatet längre. Du måste ha något mellan som konverterar det till RSS innan läsaren kan hantera det.
Att RSS-protokollet inte stöds det har jag fått med mig, men tycker att det borde finnas fler RSS-läsare än Inoreader som har "konvertering" inbyggd(eller hur det nu fungerar). Problemet med Inoreader är att man måste ha ett eget Facebook-konto att koppla till läsaren för att det ska fungera och det har jag inte, och vill inte ha heller.

När du säger "något mellan som konverterar" tänker du på någon av tredjepartswebbsidorna som utför det åt en, eller finns det någon typ av program/add-on som man kan installera och få till det på den vägen?
Citera
2017-06-13, 23:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Att RSS-protokollet inte stöds det har jag fått med mig, men tycker att det borde finnas fler RSS-läsare än Inoreader som har "konvertering" inbyggd(eller hur det nu fungerar). Problemet med Inoreader är att man måste ha ett eget Facebook-konto att koppla till läsaren för att det ska fungera och det har jag inte, och vill inte ha heller.

När du säger "något mellan som konverterar" tänker du på någon av tredjepartswebbsidorna som utför det åt en, eller finns det någon typ av program/add-on som man kan installera och få till det på den vägen?

Tredjepartswebbsidor är nog det enklaste alternativet, känner inte direkt till några program eller addons som fixar det åt en.
Men är intresserad av att höra om någon vet.

Finns säkert ett par hemmasnickrade program/script för det på github osv också men användarvänligheten och dokumentationen av dem är väl inte på topp alla gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback