Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 21:15
  #1
Medlem
Vi är ett par grabbar som funderar på att dra till någon schysst semesterort nu i sommar och vi behöver er hjälp!

Alla är runt 22 års ålder
Ayia napa, rhodos, magaluf osv är uteslutet då vi alla testat på det.
Schysst nattliv vill vi gärna ha men det är ingen resa vi ska kröka sönder varje kväll.
Vi har tänkt att standarden på hotellet ska vara fyrstjärnigt.
Gärna så prisvärt som möjligt.

Jag har fått höra att Saranda i Albanien ska vara väldigt fint och prisvärt. Någon som testat och vill berätta?

Som sagt, ös gärna på med tips och förslag. Det uppskattas!

Något speciellt resebolag ni föredrar? Ving, Apollo?
__________________
Senast redigerad av mackes33 2017-06-12 kl. 21:24.
Citera
2017-06-12, 21:19
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Albanien? Är ni babbar? Åk till civiliserade länder eller gamla östländer. Split kanske?
Citera
2017-06-12, 21:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Albanien? Är ni babbar? Åk till civiliserade länder eller gamla östländer. Split kanske?
Svenskar hela gänget. Hade bara fått höra att Albanien skulle vara väldigt vackert och prisvärt.
Citera
2017-06-12, 23:47
  #4
Medlem
TheStifmeisters avatar
Teneriffa, Ibiza, Bulgarien något av dessa ställena Teneriffa rekommenderas.
Citera
2017-06-12, 23:49
  #5
Medlem
Lobengulas avatar
Budapest skulle nog passa herrarna. Billigt flyg med Norwegian eller Wizzair. Fyrstjärnigt boende är inte heller dyrt, kolla t.ex. momondo eller hotels.com.

Nattlivet är grymt, alkoholromantik präglar staden som har många 24/7 barer. Vill ni ha hårdare festande så ligger Siofok, Lake Balaton bara ett par timmar bort med tåg. Det är fan det mest dekadenta feststället jag sett. Playa Ingles är ett kloster i jämförelse.

Ungern är bra, inga ziggisar tillåts tigga, tryggt, billigt och inga terrordåd i modern historia. Men det beror ju på att de inte släpper in packet.
Citera
2017-06-15, 19:41
  #6
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackes33

Jag har fått höra att Saranda i Albanien ska vara väldigt fint och prisvärt. Någon som testat och vill berätta?

Som sagt, ös gärna på med tips och förslag. Det uppskattas!

Något speciellt resebolag ni föredrar? Ving, Apollo?

Albanien är prisvärt, det stämmer. Har inte varit i Saranda men däremot i Tirana. Är det stränder ni vill åt så går ju Tirana bort, om ni inte kan tänka er en buss eller taxiresa på dryga halvtimmen.
Ett annat tips är Ohrid i Makedonien. Gammal fin stad som ligger vid en större insjö (Ohridsjön). Tror Wizz eller nåt av lågprisbolagen flyger till Skopje.
Jag bokar alltid flyg och boende separat så charterbolagen har jag ingen koll på.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2847730

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback