Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 22:28
  #121
Medlem
Elva sidor, och fortfarande ingen adress. Bara spekulationer. Vad har det tagit åt Flashback-spanarna?

Citat:
Ursprungligen postat av osterbybo
det här är bara hemskt. bor i närheten av platsen
Men ge oss en korrekt plats, då!
Citera
2017-06-12, 22:29
  #122
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det vågar jag inte svara på, men enligt någon tidigare postare hade polisen sagt att det blivit vanligare med öststatsligor som kör runt och rånmördar (nåja, framförallt rånar) här i Sverige.
Det är väl inte alls säkert att att de här mördarna kommer utifrån. Det Jan Olsson och Peter Karlsson visade var väl bara att det finns många likheter mellan de tidigare fallen, och om det stämmer att de rånmördade pensionärerna i det här fallet också har tejpats så kan det ju antyda att det finns ett samband mellan vissa av brotten. Om polackerna från Långaredsfallet sitter i fängelse så lär ju i alla fall inte just de öststatarna vara gärningsmännen i det här fallet. Svenskar kan väl också slå folk och tejpa dem runt huvudet (om det nu är så det har gått till även i det här fallet).
Citera
2017-06-12, 22:30
  #123
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Så det enda den förre chefen för Rikskrims GMP är då att någon av mördarna i Långared även kan ligga bakom Brattås? Eller feltolkar jag artiklen? http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6704432

Både Kalamark och Brattås inträffade ju före Långared, så att Långaredsmördarna sitter inne hindrar ju inte att de kunde ha ha varit inblandade i tidigare brott. Däremot lär de inte vara inblandade i detta nya fall.
Citera
2017-06-12, 22:30
  #124
Medlem
Mortifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizaGolden
Tyckte det var den när de direktsände nyss ja
Såg i alla fall INTE ut som Mantorps gård

För mig ser det ut som exakt den vägen vid Mantorp Gård 5.

På live sändningen såg det ut som att han stod runt https://kartor.eniro.se/?c=58.337971,15.260407&z=17&l=aerial&g=58.338210,1 5.257660&q="Mantorps gård 5 59017 MANTORP";geo och första huset han zooma in på va det som ligger mot öst, och sedan zoomade in rakt neråt vägen alltså Mantorp Gård 5 där 2 polis- och 1 civilbil stod.

Stämmer överens med landskapet runt om.

Även med bilden man ser järnvägen med tunneln under på correns hemsida ser då ut att stämma överens, då det inte finns på många andra ställen med tunnel under järnvägen och en så pass stor väg där ute.
Citera
2017-06-12, 22:32
  #125
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monologpolisen
Det är förenat med uppenbar livsfara att bo ensligt idag.

Troliga gärningsmän i ordning med tanke på brutaliteten och tillgänglig statistik för denna typ av brott.

1) Asfaltläggare

2) Gatu"barn"

3) Utsatta förortsmigranter

4) Öststatare

5) Haschpåverkade ne....afros
.
.
.
101) Svenskar


Haha snacka om att överdriva.

Mord har förekommit på ensliga gårdar i alla tider, det är mer mord nu än på 60-talet men risken att bli mördad är typ 1-3 på 100 000, sen får räkna med att dom allra flesta mord utförs där någon känner motparten och därmed klaras minst 85% av alla mord upp(blattegangsters och pundare som knivar och skjuter ihjäl varandra ) Sannolikheten att bli mördad oprovocerat är mycket låg, vi börjar närma oss nära men inte riktigt lågt som att vara med i en flygkrasch där risken är 1 på 5-10 miljoner flygningar. Bara för det förekommer några mord på äldre par på vischan per år så måste man ju ställa det i relationer till hur många som bor på vischan, det är flera miljoner.

You are a damn fool.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2017-06-12 kl. 22:39.
Citera
2017-06-12, 22:33
  #126
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ingen som kommer åka fast för detta. Om de inte redan är så är de snart ur Sverige.
Det är nog relativt riskfritt även får svenskar att råna och mörda ensligt boende pensionärer. Det verkar ju vara väldigt sällsynt att liknande fall klaras upp.
__________________
Senast redigerad av Draifos 2017-06-12 kl. 22:35.
Citera
2017-06-12, 22:34
  #127
Medlem
Kallebananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizaGolden
Du har säkert rätt

Helt klart Mantorp 5 efter det som visats på tv4play.
Citera
2017-06-12, 22:35
  #128
Avstängd
Polisen som intervjuades på radion sa att de inte kan ha orsakat sina skador själva. Därmed borde mord/dråp vara konstaterat
Citera
2017-06-12, 22:35
  #129
Medlem
Lifeisnows avatar
Påminner mig om ett liknande tragiskt mord på ett äldre par på en gård för ett par år sedan.,minns inte när och vem..då har jag för mig det var öststatare..annars brukar det väl vara närmast anhöriga med motiv arv, pengar..tex Göran Lundblad..där det var dottern och hennes pojkvän..
Citera
2017-06-12, 22:36
  #130
Medlem
Mortifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizaGolden
Du har säkert rätt

Kanske, dock inte säker på just den gården, men det känns som att det är inom en liten radie av det området iaf, för känns verkligen som det var där kameramannen stod
Citera
2017-06-12, 22:38
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Paret som bor där är snarare 70-85-årsåldern än 60-70-årsåldern.

Sant, men bekräftats i tråden att det inte är lek*nders.
Citera
2017-06-12, 22:38
  #132
Medlem
Venators avatar
Låt oss hoppas att polisen slår till gränsbevakningen och hittar tillräckligt med bra spår för ett snabbt gripande. Från Långaredsfallet vet vi också att polisen i Polen inte lägger fingrarna emellan och efter inträdet i EU har de fått en modern och effektiv polis. De har ju gräns mot Ukraina så det var nog en satsning där Bryssel tryckte på rätt hårt. Jag vet inte hur polisen i Baltikum står sig i jämförelse?

Lite OT men har ikväll suttit och tittat på gårdar på LRF-konsult och fantiserat lite om att få komma ut mer på riktiga landet.

Fy sjutton, inser att jag har vänner/kollegor som bor bara någon km bort från de adresser som diskuteras och som har gamla släktingar i närheten... Men efter vad de postar på Facebook ikväll visste de inte ens om det inträffade förrän nu nyss. (Nej, ingen information där om mer exakt adress)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback