Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 19:03
  #1
Medlem
Hej

När jag kör bröst känner jag att jag blir trött i bröstmuskeln, fast jag inte får "Pump", ont, spänningar eller träningsverk.
Jag är liksom inte lika stark i slutet på passet som på början så antar att jag tar ut muskeln och då borde ju även värk komma?

Bör jag ändra min träning eller ska jag köra på som jag gör?
Citera
2017-06-12, 19:40
  #2
Medlem
jpettersson1991s avatar
Träningsvärk är inget måste för resultat, så lägg inte så stor vikt vid det. Har du svårt att uppnå "pump" så testa sänka vikterna och göra övningen mer kontrollerad tills du känner att du får kontakt, beror även på hur många repetitioner du gör.
Citera
2017-06-12, 19:59
  #3
Medlem
Har du inte huvudverk heller ? Lär dig skilja på verk och värk !
Citera
2017-06-13, 21:33
  #4
Medlem
Run3s avatar
Om det är en övning du ofta kör eller en muskel du ofta belastar eller använder så får man sällan träningsvärk. Träningsvärk får man ofta i en muskel man missat träna under en lite längre period, så det är snarare något negativt. Vidare finns det teorier om att träningsvärk uppstår när musklerna bryts ner mer än vad de byggs upp. Så träningsvärk är definitivt inte någon bra markör för hur bra man har tränat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback