Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-12, 15:24
  #1
Medlem
Citat:
Under våren har jag träffat och intervjuat tre kvinnor på olika platser runt om i Sverige. Kvinnorna arbetar på asylboende/HVB-hem för ensamkommande. Deras vittnesmål skildrar det svenska asylsystemet inifrån. I den bästa av världar hade de vågat berätta om sina upplevelser i eget namn men så fungerar inte den svenska debatten. Därför medverkar de anonymt. Eller som en kvinnorna uttryckte saken:

”Jag har min inkomst och min familj att tänka på… min kritik av systemet kommer i värsta fall att avfärdas som förtäckt ‘rasism’. Fast de som säger så förstår inte att de lägger krokben för att skapa ett bättre system som i slutändan skulle gagna alla inblandade. Eller så skiter de i det. Jag vet inte vad som är värst.”

https://jensganman.wordpress.com/201...ra-stormakten/

Vad tror ni? Har JG faket intervju med 3 kvinnor inom asylbranchen, eller är det verkligen så illa som kvinnorna säger?
Jag blev fysisk illamående av hur mycket skit som finns inom den svenska asylindustrin, där miljarder av kronor kastas bort uten frågor varje månad.

Några citat från intervjun:
Citat:
”I princip kan man ljuga om vad som helst och alla myndigheter tror på det, eller åtminstone rättar sig efter det.”

Citat:
”De ser kvinnor, inte bara svenska men europeiska kvinnor överlag, som allmänt dåliga. De har en bild av att kvinnor i västvärlden skiljer sig lättvindigt och skaffar barn med flera olika män.”

Citat:
”Ytterst få av de ensamkommande ungdomarna som jag träffat har varit under arton år gamla. Jag moraliserar inte över att de ljuger om sin ålder, det är sällan i ont uppsåt men det finns starka incitament till att göra det…"
Citera
2017-06-12, 15:47
  #2
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Några citat från intervjun:
Citat:
Jag moraliserar inte över att de ljuger om sin ålder, det är sällan i ont uppsåt men det finns starka incitament till att göra det…"

Medvetet ljuga för att få ut resurser av andra man inte har rätt till kan väl inte vara något annat?
Citera
2017-06-12, 15:48
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag orkade bara läsa halvvägs ungefär och då känner jag ändå en av kvinnorna. Det handlar väl mest om saker man redan hört om? Hon bad mig läsa men jag är invandrare i spanien och orkar väl inte bry mig allt för mycket om svensk invandringspolitik. Alla vet ju att det är sjukt dåligt sköt, att de hotar slå sönder saker på hemmen om de inte får gymkort och ljuger om åldern och blabla.

Gillar heller inte hur han skriver en liten rubrik och sen ett uttalande av varje. Det ser bättre ut och är bättre hantverk om man bara skriver ut frågorna man har ställt. Han skulle även kunna redigera bort en hel del utan att tappa poängen.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Medvetet ljuga för att få ut resurser av andra man inte har rätt till kan väl inte vara något annat?

Nästan alla människor försöker få ett bättre liv om de kan. De menar väl kanske antingen att de drivits av självbevarelsedrift då de trots högre ålder och något stabilare område levde på en farlig plats utan framtid alternativt att de inte riktigt förstår att vi inte har ändlösa resurser, något de också ofta visar upp här. De har heller inte samma tradition av förtroende för myndigheter som svensson,

Jag tycker inte de nödvändigtvis gör rätt, men vet att jag också ljugit lite om det förbättrat min livsstandard avsevärt. Om man hade kunnat gå över öresundsbron med en väska kokain och tullen tagit ditt ord för att det är socker hade jag gjort det. Utanför Sverige är attityden jag har mycket vanligare, att ljuga för myndigheter är inte att ljuga.

Tycker flyktingarna får för mycket skit. Det är ju myndigheterna som misslyckats totalt.
__________________
Senast redigerad av Drinkycrow 2017-06-12 kl. 15:59.
Citera
2017-06-12, 16:33
  #4
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Medvetet ljuga för att få ut resurser av andra man inte har rätt till kan väl inte vara något annat?

Det beror på vad man menar med ont uppsåt. Man ljuger för att skaffa sig fördelar för egen del inte för att skada någon.

Det är inte konstigare än alla människor som sjukskriver sig, ljuger sig till olika bidrag osv. Man gör ju inte det för att skada samhället.

Det är inget okänt för etniska svenskar heller. Visst finns det genomhederliga människor som aldrig någonsin skulle ljuga sig till en enda krona men andra tar glatt chansen, speciellt om konskevenserna är icke existerande om man blir påkommen...eller t o m om alla vet att man ljuger men inte låtsas om det.

Visst kan man sitta och ondgöra sig över asylanternas dåliga moral dagarna i ända och bygga upp en rasbilogisk teori om lägre stående varelser. Inte fan ändrar det på något alls i asylpolitiken.

Jag tror det är betydligt mer framgångsrikt att få människor att öppna ögoen genom att peka på den lögnaktiga politiken, att systemen missbrukas å det grövsta osv.

Varje normal människa förstår att man inte kan ha ett system som belönar den som är ohederlig medan den som är ärlig straffas. Alla kan ha sin personliga uppfattning om migranternas egenskaper och moral men det viktigaste nu är det satans PK-folket och alla deras lögner försvinner. Det kan vi ändra på genom att sluta köpa deras tidningar och rösta bort dem ur politiken.

Migranternas egenskaper har vi absolut noll möjlighet att influera så varför kasta bort tiden på att tjata om det.
__________________
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2017-06-12 kl. 16:35.
Citera
2017-06-12, 16:38
  #5
Medlem
Kan inte säga att jag är förvånad har suttit på många migrationsmål i förvaltningsrätten och det de
säger om deras historier stämmer.
Citera
2017-06-12, 16:45
  #6
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Migranternas egenskaper har vi absolut noll möjlighet att influera så varför kasta bort tiden på att tjata om det.

För all del. Men samhället bygger på att tjuv får tjuv heta, så att vederbörande kan bli diskriminerad och utstött.

Jag tycker det är viktigt peka finger åt lögnarna, så att de kan bli diskriminerade och utstötta.

Det är kunskapsöverföring, inte att kasta bort tiden.
Citera
2017-06-12, 17:15
  #7
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Visst kan man sitta och ondgöra sig över asylanternas dåliga moral dagarna i ända och bygga upp en rasbilogisk teori om lägre stående varelser. Inte fan ändrar det på något alls i asylpolitiken.

Jag tror snarare att det är lögnarna som har en rasbiologisk teori om lägre stående svenskar.

Det underlättar att bedra och utnyttja nån om man ser dem som lägre stående. Mindre trassel med samvetet då.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-06-12 kl. 17:17.
Citera
2017-06-12, 18:20
  #8
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
https://jensganman.wordpress.com/201...ra-stormakten/

Vad tror ni? Har JG faket intervju med 3 kvinnor inom asylbranchen, eller är det verkligen så illa som kvinnorna säger?
Jag blev fysisk illamående av hur mycket skit som finns inom den svenska asylindustrin, där miljarder av kronor kastas bort uten frågor varje månad.

Några citat från intervjun:

Jag tror inte att det är fake. Det framkommer dock inte något som inte var känt sedan tidigare. Det här är vad som händer när man tar in enorma mängder asylanter från länder som ligger långt efter oss kulturellt och så här har det varit i många, många år.
Citera
2017-06-12, 18:22
  #9
Medlem
Hur kan anställde på migverket, socialtjänsten, inom polisen, på HVB-hem etc,och som dagligen ser vad som försiggår, sova gott på nätterna? Varför håller ni keft?

Äldre svälter, människor dör i vårdkö, och barn lever i fattigdom, medan lögnaktiga "Afghaner" vältar sig i bidrag.

Skäms på er, ni som vet vad som händer, men ändå håller tyst, ni är landssvikere på lik nivå som 7-klöverpolitikern.

Nu måste för faen mig folk börja reagera
Citera
2017-06-12, 18:22
  #10
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det beror på vad man menar med ont uppsåt. Man ljuger för att skaffa sig fördelar för egen del inte för att skada någon.

Det är inte konstigare än alla människor som sjukskriver sig, ljuger sig till olika bidrag osv. Man gör ju inte det för att skada samhället.

Det är inget okänt för etniska svenskar heller. Visst finns det genomhederliga människor som aldrig någonsin skulle ljuga sig till en enda krona men andra tar glatt chansen, speciellt om konskevenserna är icke existerande om man blir påkommen...eller t o m om alla vet att man ljuger men inte låtsas om det.

Visst kan man sitta och ondgöra sig över asylanternas dåliga moral dagarna i ända och bygga upp en rasbilogisk teori om lägre stående varelser. Inte fan ändrar det på något alls i asylpolitiken.

Jag tror det är betydligt mer framgångsrikt att få människor att öppna ögoen genom att peka på den lögnaktiga politiken, att systemen missbrukas å det grövsta osv.

Varje normal människa förstår att man inte kan ha ett system som belönar den som är ohederlig medan den som är ärlig straffas. Alla kan ha sin personliga uppfattning om migranternas egenskaper och moral men det viktigaste nu är det satans PK-folket och alla deras lögner försvinner. Det kan vi ändra på genom att sluta köpa deras tidningar och rösta bort dem ur politiken.

Migranternas egenskaper har vi absolut noll möjlighet att influera så varför kasta bort tiden på att tjata om det.

Fast migranters egenskaper och moral är viktiga ur synpunkten att det är de, som enligt PK, är Sveriges ekonomiska framtid. Hur går det liksom ihop i ett land som är känt för sina lojala etniska medborgare och medborgarnas förtroende för staten och välfärdssystemen. Byter du ut det folket med medföljande moral mot ett nästan motsatt så kommer det naturligtvis att drabba landet i stort, på flera plan. Ett välfärdssystem blir ju omöjligt att upprätthålla om inte alla inom ett land delar en grundläggande moral och i alla fall vissa värderingar.

Därför är det viktigt att peka ut de skillnader som faktiskt existerar mellan "dom och vi", för de skillnaderna kommer att ha en mycket negativ inverkan på samhället. Jag lovar.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-06-12 kl. 18:27.
Citera
2017-06-12, 18:22
  #11
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow

Tycker flyktingarna får för mycket skit. Det är ju myndigheterna som misslyckats totalt.

Okej så om jag är fullt arbetsför och jobbar svart, samtidigt som jag plockar ut sjukpenning från en fejkad skada, och vabbar.
Då är det Försäkringskassans eller statens fel eftersom det är ju naturligt att man ser till sitt eget bästa?

Det är inte jag som är en bedragare utan det är försäkringskassan som har misslyckats totalt.
Citera
2017-06-12, 19:14
  #12
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Okej så om jag är fullt arbetsför och jobbar svart, samtidigt som jag plockar ut sjukpenning från en fejkad skada, och vabbar.
Då är det Försäkringskassans eller statens fel eftersom det är ju naturligt att man ser till sitt eget bästa?

Det är inte jag som är en bedragare utan det är försäkringskassan som har misslyckats totalt.

Jag ser en viss skillnad. Att ljuga för PuT och medborgarskap kan jag förstå. Att mjölka systemet så grovt som du nämner är ju verkligen att vara en parasit.

Jag säljer knark för ett leverne men aldrig att jag skulle kunna leva som du beskriver. Enda pengarna jag får från staten är att de subventionerar min benzo, de som mjölkar staten så de kan leva ett lyxliv har ni all rätt att vara arga på. Men de som skor sig mest är väl entrepenörena som utför uppdrag åt migrationsverket. Jag tror de står för ett större bortfall ön bidragsfuskare. Riskkapitalister och giriga amatörer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback