Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-14, 13:12
  #13
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag skulle snarare säga att ett "tjejspel" är i stil med "stallet" där man får ta hand om en häst med massa rosa miljöer och gulligull.
Inte ett spel som mer eller mindre är en kriminaldeckare med Twin Peaks-inslag
Sen beter ju sig varken Max eller Chloe sig särskilt kvinnligt. Chloe är pojkflicka om något och Max är något mitt emellan.

Tycker inte spelet är särskilt kvinnligt någonstans. Jag skulle vilja ha exempel på scener som du tycker är kvinnliga. Den där Max skyddas av killen tycker jsg inte är en särskilt kvinnlig scen. Jsg hade nog också ärligt talst flytt scenen om någon var hotfull mot mig och någon gick in för att få bort mig

Det mest cringeaktiga i spelet är när Chloe vissr sin pistol o tyckrr att det är män som borde hållas i schack men det är bara under 2 sekunder tack och lov.

Edit: jävla mobil. Värdelöst att skrivs längre saker på.

Jaja... då är det väl bara jag då antar jag :-)
Återigen, spelet är jätte bra jag gillar det! Musik, stämning osv osv.

Du skulle inte se spelet som "manligt" antar jag eller? men inte heller "kvinnligt/tjej" spel... utan ett helt vanligt spel som typ Arkanoid? (jag retas lite bara...)

Män framställs som idioter förutom möjligen (och ge mig inga spoilers vi har inte spelat klart spelet ännu!) läraren som hon är lite "tänd" på... (och ja Obs det kanske bara är jag som tycker detta)...

En scen... jag har redan dragit en scen som både jag och min son reagerade på. Men jag tycker det är kvinnligt rent generellt... det kan ju också ha att göra med att det är en tjej/kvinna som är huvudkaraktären... hade det varit en man/kille så hade spelet inte sett likadant ut... hade då spelet varit "manligt" inte nödvändigtvis men troligtvis...
Citera
2017-06-14, 20:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ny ryktas det om ytterligare ett spel som ska vara en uppföljare

Ryktas? Det är ett faktum att en uppföljare med nya karaktärer är under utveckling.
Citera
2017-06-20, 17:56
  #15
Avstängd
Oblivionenss avatar
Alright, feminism vara eller icke vara i originalet är ganska ointressant (tycker det inte var mycket av den varan men men...)

Jag är mer fundersam över vad det är som ska skildras riktigt.

Chloes och Rachels vänskap?
Tyckte vi fick en fin överblick i originalet.

Rachels romans med Mark och Frank?
Tyckte vi fick en fin överblick i originalet.

Vad finns det mer som skulle vara intressant att veta?
Citera
2017-06-21, 12:30
  #16
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Är det Xbox exclusive?
Citera
2017-06-21, 14:01
  #17
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Alright, feminism vara eller icke vara i originalet är ganska ointressant (tycker det inte var mycket av den varan men men...)

Jag är mer fundersam över vad det är som ska skildras riktigt.

Chloes och Rachels vänskap?
Tyckte vi fick en fin överblick i originalet.

Rachels romans med Mark och Frank?
Tyckte vi fick en fin överblick i originalet.

Vad finns det mer som skulle vara intressant att veta?

Det lär bli en helt ny historia som vi inte har hört talats om. Det brukar bli så med prequels där vi vet hur slutet kommer att vara, eller vad prequelen leder till.

Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Är det Xbox exclusive?

Knappast då ettan släpptes till PS3/4, Xbox 360/One och PC.
Citera
2017-07-03, 00:23
  #18
Medlem
bzsx0809s avatar
Kommer bli intresseant att följa chloe och se hur det både var för henne att förlora sin farsa och hur skolan var. Då det framkom i första spelet att hon var rätt duktigt men andra saker fick henne att glida snett.

Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Är det Xbox exclusive?

Släpps på steam 30 August.
Citera
2018-04-11, 14:11
  #19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Har spelat klart LIS BTS och även senaste bonusavsnittet som släpptes rätt nyligen.
Är riktigt riktigt besviken på denna uppföljare.
Hur kan man göra ett så lusigt jobb för en uppföljare? Allt var utsträckt in i minsta detalj och de pratade ssssåååå lååååångssssaaaaamt hela vägen igenom. Det kändes som om man var på nedåttjack (som jag föreställer mig det är) eller som en youtube video på halva hastigheten.

De här tre avsnitten samt bonusen kunde ha komprimerats till 30 minuters spel, med lätthet.

Hur kunde de misslyckas så med denna där många av personerna jobbat på t ex Mirror's Edge som släppte en helt fantastisk uppföljare, tio gånger bättre än originalet, om än en prequel?
Citera
2018-05-23, 09:14
  #20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja spelet når inte upp till originalets höjder helt klart. Hoppades på en större koppling till första spelet. Visserligen är det inte en ren uppföljare så kanske förståeligt. Tyckte ändå relationen mellan chloe och rachel var mestadels intressant. Men där stannade det. Fanns väldigt mycket mer av värde i originalet än bara max och chloe. Blackwell academy. Eleverna och lärarna runtomkring. Arcadia bay som helhet. Allt kändes intressant där. Här började det och slutade det med rachel och chloe. Men överlag ändå helt ok spel. Ger det 7/10.
Citera
2018-05-23, 12:29
  #21
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har spelat klart LIS BTS och även senaste bonusavsnittet som släpptes rätt nyligen.
Är riktigt riktigt besviken på denna uppföljare.
Hur kan man göra ett så lusigt jobb för en uppföljare? Allt var utsträckt in i minsta detalj och de pratade ssssåååå lååååångssssaaaaamt hela vägen igenom. Det kändes som om man var på nedåttjack (som jag föreställer mig det är) eller som en youtube video på halva hastigheten.

De här tre avsnitten samt bonusen kunde ha komprimerats till 30 minuters spel, med lätthet.

Hur kunde de misslyckas så med denna där många av personerna jobbat på t ex Mirror's Edge som släppte en helt fantastisk uppföljare, tio gånger bättre än originalet, om än en prequel?

Jag skulle inte se det som en regelrätt uppföljare då ursprungliga utvecklarna lät en annan studio skapa spelet, antagligen för att de istället fokuserar på Vampyr som släpps nästa månad. Jag vill tro att Dontnod släpper en uppföljare inom två år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback