Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-05, 19:54
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utividavarden
Kommer automatiskt till nästa område efter introduktionen.. men rekomendera dig att köra zonerna som är samma lvl som dig.. går att ställa in i options om du vill att fienderna ska lvl med dig, annars blir det för lätt.

Ja det märks, slaktar alla som är under min nuvarande level 12. Har inte bara med min level och att jag levlar vapnen hos black Smith regelbundet utan också med djurhudar att göra då jag nästan kommit hälften i armor uppgradering (hälsa) och även hälften på melee uppgradering, gör faktiskt en markant skillnad tror jag. Har grindat en jäkla massa.

Jag slakta krokodiler en efter en men även två tog jag utan några större problem åt gången.

Även 3 pluppar på bågen så den tar mer skada på längre håll.

Jag kör på normal. Kanske ska ändra till Hard. Nightmare svårighet finns också men det blir lite väl.

Siwa är helt rensat från allt. Och stället precis före man kommer till Alexandria där man kan levla en del med quests är helt rensat snart av det jag kan göra förutom quests där det varit level 17 osv och det är det på hela andra sidan havet verkar det som.
Citera
2020-01-06, 19:50
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utividavarden
Kommer automatiskt till nästa område efter introduktionen.. men rekomendera dig att köra zonerna som är samma lvl som dig.. går att ställa in i options om du vill att fienderna ska lvl med dig, annars blir det för lätt.

Ska prova det. Men går det att ta bort auto level om jag skulle vilja det efter jag aktiverat auto lvl? Vill se hur spelet blir men gärna gå tillbaka utan auto lvl om det blir för svårt
Citera
2020-01-07, 14:25
  #207
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francox
Ska prova det. Men går det att ta bort auto level om jag skulle vilja det efter jag aktiverat auto lvl? Vill se hur spelet blir men gärna gå tillbaka utan auto lvl om det blir för svårt

Det går ändra fram och tillbaka. Gör en Save-fil innan i värsta fall.
Citera
2020-01-07, 15:57
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det går ändra fram och tillbaka. Gör en Save-fil innan i värsta fall.

Sitter på xbox one. Hur menar du med att göra en save-file? Visste inte ens att det var möjligt. Spelet kör ju autosave. Var sparar jag manuellt?
Citera
2020-01-11, 03:02
  #209
Medlem
Har rensat alla kartor fram till delen memphis där jag bara har main story uppdraget kvar. Är i nuläget på lvl 29. Har dödat 3 st bounty hunters hittills. Har spelat 45-50 timmar. Var tidigare uppe i 45 timmar tidigare idag.

Då har jag verkligen rensat kartorna i ordning med loot symboler, fiende camps, frågetecken och alla side missions. Tar alltid main mission det sista jag gör på varje del av kartan jag befinner mig på.

Armor - 100% uppgraderad
Melee styrka - 100% uppgraderad
Pilbåge styrka - 100% uppgraderad
Stealth kniven - 80% uppgraderad
Pilbåge korgen - 3/4
"Eld kastare" - bara en plupp - använder mer min eldpilbåge

Alla grinding och göra allting tar sjukt mycket tid men det är det värt. Blir sån tillfredställelse av att inte missa något. Vet inte hur många timmar jag lagt på för att grinda skinn, trä, järn och brons. Viktigt att göra allting om man vill hitta alla carbon crystals som behövs för att kunna nå 100% nivå för alla "gears"

Är väl bara ett område som varit rätt tråkigt hitillsoch det var området innan memphis (pyramiderna) tappa lite lusten där. Hyena bossen den enda hitills som faktiskt varit lite motstånd, dog en gång där.

Blev dock roligare igen när jag kom till memphis. Skulle tro att jag klarat ut 50% av spelet än så länge? Just lvl mässigt ligger jag lite steget före varje ny karta hela tiden men det beror ju också på att jag tjänar ihop en himla massa exp hela tiden med tanke på att jag gör allt på varje karta.

Kommer vara rejält utbränd på detta spelet när jag är klar. Visst det är roligt men väldigt repeat hela tiden.
__________________
Senast redigerad av Francox 2020-01-11 kl. 03:04.
Citera
2020-01-11, 11:12
  #210
Medlem
Utividavardens avatar
Jo det det är repeat genom spelet, men jag gillade det ändå för miljöerna och gameplay. Tyckte inte om dom gamla Assassins spelen. Om du tänkt skaffa Odyssey efter så vill jag bara påminna dig om att det är repeat där med, fast det är sjöslag och lite mer RPG i mixen. I Odyssey kan man faktiskt välja mer renodlat om man vill vara archer (med pet om man vill), warrior eller sneaky assassin. Jag gillade Odyssey lite mer för att dom förbättrade det som var lite sämre med Origins.
Citera
2020-01-11, 22:30
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utividavarden
Jo det det är repeat genom spelet, men jag gillade det ändå för miljöerna och gameplay. Tyckte inte om dom gamla Assassins spelen. Om du tänkt skaffa Odyssey efter så vill jag bara påminna dig om att det är repeat där med, fast det är sjöslag och lite mer RPG i mixen. I Odyssey kan man faktiskt välja mer renodlat om man vill vara archer (med pet om man vill), warrior eller sneaky assassin. Jag gillade Odyssey lite mer för att dom förbättrade det som var lite sämre med Origins.

Håller helt med, gillade inte heller dom gamla assassins spelen, förutom första spelet nyhetens behag som var ett bra spel för sin tid. Black flag, origins och odyssey är dom enda assassins spelen med intressant miljö. Black flag faller på det gamla combat systemet som förstör allt enligt mig.

1. Miljön
2. Combat systemet
Var dom två anledningar jag köpte Origins.

Nja sjöslag gillar jag inte alls faktiskt, funkar väl för att bryta av lite men inget jag saknar. sjöslag i Origins ett bara (hittills iaf) när man ska hjälpa pompei men jag var redan mätt efter det.

Tycker miljön i Odyssey är intressant däremot går dom lite för långt när det gäller RPG för min smak. Origins är lagom på den fronten för att jag ska kunna uppskatta det.

Lär nog ändå köpa Odyssey men som sagt kommer vara utbränd efter Origins så jag får nog vänta ett par månader med Odyssey för att det ska bli kul igen. Det är ju 100+ timmar på vardera spel.
Citera
2020-01-14, 16:50
  #212
Medlem
Svåraste hittills båtfighterna när man ska åka till alexanderia. Den sista delen där gjorde jag säkert om 5-6 gånger på svårighetsgrad easy. Det större skeppet var ju helt dampigt jag dog hela tiden.

Strax innan hade jag levlat upp mig till max lvl 40. Klarar ut story missions som fortsatte efter det, herregud tog aldrig slut. Tänkte jag har ju massor kvar på kartan att utforska är det slutet, nej som tur inte. Fick det där svärdet som brinner (hepzefas sword) när man slåss, av en kärring men funderat på att inte använda det, blir väl för lätt med det överdrivet bra svärdet.

Roliga var tidigare när jag var på lvl 25 eller liknande så fick jag ett legendary sword av att jag döda en random snubbe men minns ej var. Mustaphas blade hette det. Och när jag läst om det så måste man klara ut storyn innan man får det. En bugg i spelet? "Buy it from the hidden ones store once you completed the game".

Mitt favorit vapen än så mustaphas blade än länge ihop med hepzefas sword.

Annars är ett annat legendary Sword som också är ett utav de bästa; golden wolf sword riktigt bra också men fastnade aldrig för utseendet på det så har inte använt det alls.
__________________
Senast redigerad av Francox 2020-01-14 kl. 16:52.
Citera
2020-01-17, 13:17
  #213
Medlem
Ca 95 timmar gjorda. Main mission är jag helt färdig med. Har två pussel uppdrag kvar, och något annat side mission kvar bara. Och 2-3 star signs att upptäcka. Och lite lote boxes här och var. Och 2 enemy camps kvar att göra. Säkert 2-3 tomb tablets också som jag inte orkat göra.

Kan tycka att story mission tog för snabbt. Kände lite jaha var det här allt. På quest uppklarat har jag 122 st. Och där ingår väl allt från Main och side missions inkl lote boxes och allt annat.

När jag väl var klar med Main missions hade jag inte ens besökt alla delar på kartan. Tex black desert, qattara depression och några till. Fattade sedan varför för det var väl max något sidequest i dom områdena och loteboxes. Och dom sista 2 sista bounty hunters fanns på dom oupptäcka områdena.

Bounty hunters var ju sjukt enkla så fort jag fick predator fire bow och hunter fire bow. Skjut han med pilar och sen stanna kvar på hästen och rida emot i omgångar och bara massakera.

Glad jag spelat det men inget spel jag spelar om igen, det är inte den typen av spel med tanke på hur lång processen är med allt vad det innebär i spelet. Nu blir det att vila från assassins spel över en tid för att gå på odyssey när suget finns igen.
Citera
2022-06-03, 18:49
  #214
Medlem
Utividavardens avatar
60 fps ute nu för Xbox Series X och PS5 så får väl bli en ny spelomgång. Hittade även en video på tuben om att man kan ta bort både sköld och båge och spela helt vapenfri om man vill, måste jag testa inför den nya omgången. https://www.youtube.com/watch?v=YKgjRvEnLFU
Citera
2022-06-04, 02:08
  #215
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utividavarden
60 fps ute nu för Xbox Series X och PS5 så får väl bli en ny spelomgång. Hittade även en video på tuben om att man kan ta bort både sköld och båge och spela helt vapenfri om man vill, måste jag testa inför den nya omgången. https://www.youtube.com/watch?v=YKgjRvEnLFU
Ska bli intressant att se skillnaden jämfört med fpsboosten som implementerades för ett tag sedan.
På Series S kanske det till och med blir sämre om upplösningen sänks.
Citera
2022-06-06, 18:48
  #216
Medlem
HeavyPops avatar
Sjukt bra spel. 5 av 5.

Hur som helst. Har det på xbox one, som jag spelar på ett xbox x.

Kommer den nya versionen finnas med bättre grafik?
Samma banor, men med bättre grafik?

Jag har klarat i princip allt. Men jag vill ha ännu bättre grafik.

Hur funkar det? Förklara för en gammal gubbe Hur man gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback