Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 00:41
  #181
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Spelat AC 1-3 tror jag. Gillade 2 men tröttnade totalt efter 3. Men en polare snackade upp detta spel.

Nöter shadow of the colossus nu. Gillar spel som The last of us (fast vem gillar inte det?) och tyckte mycket om Horizon. Singleplayer spel som inte har fullt med rpg-grejer gillar jag (även om Horizon har lite rpg)

Är det fullt med krångliga uppdateringar i detta (typ crafta vapen) Är det microtransactions med? Sugen på att köpa och köra innan God of War kommer men vett fan om det är ett spel som passar mig. Men hört bra om detta och att det är ett av de bästa AC någosin.

Värt att köpa?
Citera
2018-03-13, 08:19
  #182
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Spelat AC 1-3 tror jag. Gillade 2 men tröttnade totalt efter 3. Men en polare snackade upp detta spel.

Nöter shadow of the colossus nu. Gillar spel som The last of us (fast vem gillar inte det?) och tyckte mycket om Horizon. Singleplayer spel som inte har fullt med rpg-grejer gillar jag (även om Horizon har lite rpg)

Är det fullt med krångliga uppdateringar i detta (typ crafta vapen) Är det microtransactions med? Sugen på att köpa och köra innan God of War kommer men vett fan om det är ett spel som passar mig. Men hört bra om detta och att det är ett av de bästa AC någosin.

Värt att köpa?
Om du gillade horizon kan nog detta vara värt ett köp ändå. Tyckte dem påminnde lite om varandra med den öppna stora spelvärlden med mycket quest och sånt. Sen är combat lite annorlunda såklart då du använder melee weapons i högre grad i AC och pilbågen i horizon. AC är lite mer rpg också på det sättet att fienderna har levels och att du måste anpassa utforskandet efter recommended levels på kartan. Upfattade inget avancerat crafting system, inte som jag använde mig av iallafall. Utan du plockar bara upp vapen och använder dem (alternativt köper). Microtransactions finns tyvärr med men själv spelade jag hela utan det och det utan problem.

Spelet är dock mer likt AC 3 än AC2 ska sägas även om jag gillade trean också. Som AC spel var jag iallafall lite besviken. Men som ett rent open world adventure spel så var det riktigt bra ändå. Kanske inte det bästa sen tvåan enligt mig men ändå ett steg i rätt riktning från dem senaste fiaskona (tänker då främst på unity).
Citera
2018-03-13, 19:31
  #183
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Spelat AC 1-3 tror jag. Gillade 2 men tröttnade totalt efter 3. Men en polare snackade upp detta spel.

Nöter shadow of the colossus nu. Gillar spel som The last of us (fast vem gillar inte det?) och tyckte mycket om Horizon. Singleplayer spel som inte har fullt med rpg-grejer gillar jag (även om Horizon har lite rpg)

Är det fullt med krångliga uppdateringar i detta (typ crafta vapen) Är det microtransactions med? Sugen på att köpa och köra innan God of War kommer men vett fan om det är ett spel som passar mig. Men hört bra om detta och att det är ett av de bästa AC någosin.

Värt att köpa?

Origins är ett i mitt tycke mycket bra spel. Det är välgjort, otroligt vackert och har en bra story. Gillar du eller har du intresse av Egypten c:a 50 BC med lite romerska inslag (dvs lite historieintresserad) är det helt klart värt ett köp.

Vad gäller microtransaktioner är det inget måste för att ha ett stort nöje av spelet. Det är mer om du vill köpa lite andra kläder eller riddjur (häst/kamel vars funktion inte beror på utseendet) eller levla upp dig lite snabbare. Det sista är absolut inte nödvändigt utan det finns mängder med sidequest som ger dig den möjligheten "gratis".

Inga krångliga uppdateringar för vapen eller annat. Tvärtom. Mycket enkelt. Det kräver lite resurser som järn, brons, trä, skinn m.m. men det jagar du enkelt upp eller får på dina quest.

Jag har spelat alla AC-spelen förutom Syndicate då jag inte är så fascinerad av 1800-talets England. Detta är absolut ett av de bästa.

// CC
Citera
2018-03-13, 19:53
  #184
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tack för svar. Låter bra. Har 10 spel att köra igenom först bara.... Men någon gång blir det nog ett köp.
Citera
2018-03-14, 09:04
  #185
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tack för svar. Låter bra. Har 10 spel att köra igenom först bara.... Men någon gång blir det nog ett köp.

Jag förstår precis. Så många spel, så lite tid.

// CC
Citera
2018-03-17, 12:25
  #186
Medlem
XtraXs avatar
Vad tycker ni om The curse of the pharaohs?

Har ej spelat igenom det än men känns
Citera
2018-03-18, 23:16
  #187
Medlem
Machiavellys avatar
Testade detta spel häromdagen och tyckte inte alls om det faktiskt. Jag förstår att det är ett RPG-spel men tyckte inte alls de kändes som ett Assassins Creed över huvudtaget. Älskar combatsystemet i alla andra Assassins Creed, men i Origins är det bara för mycket för mig!

Men annars var spelet otroligt fint och välgjort, bara inte min typ av spel.
Citera
2018-03-20, 11:41
  #188
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vad tycker ni om The curse of the pharaohs?

Har ej spelat igenom det än men känns

Det är den bästa DLCn helt klart, större och roligare värld och de övernaturliga var riktigt häftigt som när man besöker de dödas värld etc. Det övernaturliga inslagen är kopplat till Juno och gudarna som varit med i AC storyn sen början så det hela funkar utan o bli larvigt.
Citera
2018-03-20, 17:59
  #189
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Det är den bästa DLCn helt klart, större och roligare värld och de övernaturliga var riktigt häftigt som när man besöker de dödas värld etc. Det övernaturliga inslagen är kopplat till Juno och gudarna som varit med i AC storyn sen början så det hela funkar utan o bli larvigt.

Det växte på mig, gillade det skarpt!
Citera
2018-03-25, 00:38
  #190
Medlem
WalterSullivans avatar
Jävlar vad Ahkenaten var svår o döda, höll fan på i en timme.
Citera
2018-03-26, 04:05
  #191
Medlem
Fantastiskt spel. Köpte spelet för två dagar sedan och är redan lvl 29. Roliga quests men har bara kommit till main questet ''The Crocodile's Scales''. Det är en sjukt stor värld och hela kartan är fortfarande full med svart.

Det enda negativa är väl main storyn. Jag antar att det blir tråkigt om man endast ska leta efter folk att döda. Något annat tråkigt är att jag förväntade mig ett Assassin's Creed spel men har inte fått den känslan än.

Men miljön är helt otrolig. Jag kommer bli besviken om nästa Assassin's Creed spel är i någon storstad runt 1700-1900 talet som många redan har varit. Jag vill ha någon förhistorisk tid igen.

Och det är helt sjukt att man kan klättra precis ÖVERALLT. Spelarna kommer bli besvikna om man inte kan det i nästa spel.

EDIT: Har redan köpt DLC ''The Hidden Ones''. Men skippar nog det andra DLC tills det blir riktigt billigt för jag brukar inte gilla sådant som fokuserar på det övernaturliga.
Citera
2018-03-26, 09:40
  #192
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onmyo
Det enda negativa är väl main storyn. Jag antar att det blir tråkigt om man endast ska leta efter folk att döda. Något annat tråkigt är att jag förväntade mig ett Assassin's Creed spel men har inte fått den känslan än.

Storyn är mycket mer än bara "döda folk", kolla alla cutscenes, lyssna på vad dom säger och försök sätt dig in lite mer i storyn så förstår du att den är djupare än "bara döda folk". Förövrigt en väldigt bra story i mitt tycke, den bästa av dom AC-spelen jag spelat hittills.

Annars vill jag bara säga att du gjorde ett förjävla bra köp, finns som sagt massvis att göra i spelet och miljöerna är fruktansvärt fina!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback