Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 12:17
  #1
Medlem
Har kikat lite på en ny cannabinoid som ser intressant ut, som topic lyder så heter den 5F-MDMB-2201 eller IUPAC: methyl 2-(1-(5-fluoropentyl)-1H-indole-3-carboxamido)-3,3-dimethylbutanoate.

Någon som har någon kunskap om denna? Tror den är såpass ny så skulle bli förvånad om den finns i Sverige ännu...
Citera
2017-06-12, 12:41
  #2
Medlem
Är den laglig?
Citera
2017-06-12, 13:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummidildo
Är den laglig?

Ja, den är oklassad änsålänge.

Lite info jag hittade på ett annat forum: https://drugs-forum.com/threads/5f-mdmb-2201.301317/
Citera
2017-06-12, 17:35
  #4
Medlem
Kan det vara denna som finns i Prylshoppens mix? Oavsett vad så var jävligt försiktiga ifall ni tänker experimentera med denna.
Citera
2017-06-12, 17:49
  #5
Medlem
-spitzlix-s avatar
https://www.reddit.com/r/noids/comme.../5f_mdmb_2201/

Om den är som Fub-Amb ( 15 minuters trippy rus sen direkt nykter ) fast med längre rus kommer denna vara najs tycker jag. Fub-Amb kändes lite dissociativ, skruvat trippigt med förstorade objekt/fisköga, " försvann " in i tiden eller vad jag ska säga och ja, allmänt skevt. Tydligen runt 8+- timmars rus.
Citera
2017-06-12, 18:42
  #6
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbstk
Kan det vara denna som finns i Prylshoppens mix? Oavsett vad så var jävligt försiktiga ifall ni tänker experimentera med denna.

Ja det bör man vara, jag blandade ut min mix med mer en 30 gram material och den kicka fortfarande på hårt. Så Prylshoppen kan inte blanda mixar för 5öre. Inte konstigt att folk får uppsöka sjukan lr mår dåligt om dom blandar det så starkt.
Citera
2017-06-12, 21:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Ja det bör man vara, jag blandade ut min mix med mer en 30 gram material och den kicka fortfarande på hårt. Så Prylshoppen kan inte blanda mixar för 5öre. Inte konstigt att folk får uppsöka sjukan lr mår dåligt om dom blandar det så starkt.

Hur gjorde du när du blandade ut din mix? La du det i aceton tillsammans med det du blandade med eller du gjorde en torrblandning?
Funderar på hur man kan få en så jämn utblandning av cannabinoiden på materialet som möjligt.
Citera
2017-06-12, 22:49
  #8
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbstk
Hur gjorde du när du blandade ut din mix? La du det i aceton tillsammans med det du blandade med eller du gjorde en torrblandning?
Funderar på hur man kan få en så jämn utblandning av cannabinoiden på materialet som möjligt.

Körde med aceton, sen tobak. går ju att använda knaster om man inte röker tobak också så klart.
Har inte vägt mixen jag har, kan säkert vara mer en 30g. Och folk jag bjudit på den upplever fortfarande den som potent. Så för nån utan tollerans rekomenderar iaf jag att blanda ut det med 20-40G extra växtmaterial, börja med 20, testa rök lite, finner du det för starkt, blanda ut ytterliggare. Hatar cannabinoider där man tar 1 bloss o sen är halvt utvecklingsstörd. Jag gillar o iaf kunna röka en halv joint lr hel, men det är omöjligt iaf för mig med prylshoppens mix.
2Vana pundare i 40+ åldern ville ha ett smak prov av mig även, dom hade rökt spice tidigare, och dom tyckte dom det var för starkt. Blanda lite i taget tills du hittar perfekt ratio. Sen kan nog prylshoppens mix duga.
Så som den är oblandad är den not farlig skulle jag tro, man tar ju bara några små korn o blir helt väck på få tal bloss. Så bör det inte vara
Citera
2017-06-13, 15:55
  #9
Medlem
Är ni säkra på att det är denna cannabinoiden som prylshoppen har i sin fenix-mix?
Citera
2017-06-14, 12:55
  #10
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xs1dc
Är ni säkra på att det är denna cannabinoiden som prylshoppen har i sin fenix-mix?
Den är riktigt bra 😎
Citera
2017-06-14, 13:12
  #11
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xs1dc
Är ni säkra på att det är denna cannabinoiden som prylshoppen har i sin fenix-mix?
Nej vi är inte säkra, prylshoppen håller ju allt hemligt. Så det ända vi kanutgå i från är att det är en cannabinoid aktiv i microgram doseringar
Citera
2017-06-15, 22:20
  #12
Medlem
OdCaBos avatar
Vart hittar man denna? Kan ingen utländsk säker sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback