Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 06:24
  #1
Medlem
Hej!

Var och tittade på en golf i lördags och den verkade riktigt fräsch. Den hade bara haft ett par ägare, djur/rökfri och den hade inte rullat så många mil heller.

Det tråkiga som jag märkte vara att på höger sida så var hela tröskeln/sparklådan täckt i någon sorts gummiblandning, det var mjukt och väldigt grovt när man kände med handen. Dum som jag är så tog jag ingen bild. Är det någon kunnig här på FB som vet vad detta är eller innebär? på andra sidan av bilen så såg man att det var bilens lack där men det var också lite grovt när man kände men inte lika mycket som den andra sidan.

Det andra var att det såg ut som att den var i två färger. Förardörren och vänster framskärm stämde inte överens med bilen som jag märkte på håll. Detta kan kanske bero på att solen speglar sig men vad vet jag?

Beställde en Carfax rapport men den visade inget speciellt.
Citera
2017-06-12, 12:27
  #2
Medlem
PaulPaljetts avatar
Inte för att det kanske hjälper, men min Mk5 hade för jävliga problem med rost i den regionen. Vet inte om de fixade skiten till nästa version, men fy fan alltså.
Citera
2017-09-15, 12:51
  #3
Medlem
Tröskellådorna har en tunn hinna av en slags gummikitt som man använder för att täta karossskarvar med, helt i sin ordning
Citera
2017-09-16, 09:41
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpillolja
Tröskellådorna har en tunn hinna av en slags gummikitt som man använder för att täta karossskarvar med, helt i sin ordning
Inte i sin ordning om det skiljer sig mellan sidorna. Bilen verkar vara krockad och omlackerad.

Inte för att det spelar så stor roll nu, tre månader senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback