Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 05:30
  #1
Medlem
Tja
Min traktor måste luftas hela tiden har blivit på vägen fler gånger och det räcker att gå ut och lufta och vrida om nyckeln igen dick tar det lite längre.... när man kör och har den på tomgång hör man att den går lite ojämt också den går några sekunder på högre varv o sen till normalt igen.... den blev konstig efter att vi böt bränslefilter, olja osv osv.....
Citera
2017-06-12, 05:43
  #2
Medlem
Kennethkvartings avatar
Kontrollera anslutningarna på bränslefiltret, det låter som att den får in luft där någonstans.
Citera
2017-06-12, 08:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klorta460
Tja
Min traktor måste luftas hela tiden har blivit på vägen fler gånger och det räcker att gå ut och lufta och vrida om nyckeln igen dick tar det lite längre.... när man kör och har den på tomgång hör man att den går lite ojämt också den går några sekunder på högre varv o sen till normalt igen.... den blev konstig efter att vi böt bränslefilter, olja osv osv.....

Precis som föregående person skrev så tjuvnyper den luft in i bränslesystemet, troligen vid filtret som ni bytte, är det en äldre traktor kan ni behöva se igenom bränslerör och så vidare. Kör man mycket på åker och det skumpar rejält lossnar rören ibland, jag åker själv aldrig ut på en åker utan verktyg med mig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback