Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-07-07, 14:39
  #73
Medlem
Då har Navalnyj släppts från fängelset ännu en gång. Den här gången efter 25 dagar istället för en månad. Ska bli intressant att se om han håller sig i skinnet eller tar en vända till bakom lås och bom. I sådana fall tippar jag på 3 månader nästa gång.
Citera
2017-07-07, 22:28
  #74
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Då har Navalnyj släppts från fängelset ännu en gång. Den här gången efter 25 dagar istället för en månad. Ska bli intressant att se om han håller sig i skinnet eller tar en vända till bakom lås och bom. I sådana fall tippar jag på 3 månader nästa gång.

Ja, det blir mer och mer tid bakom lås och bom för oppositionella politiker i Putins Ryssland.

Navalnyj är en man av folket. Det finns en uppenbar rädsla hos Kreml för att bestraffa honom alltför hårt, man är rädd för folkuppror, det ligger och pyr i Ryssland.
Citera
2017-07-08, 23:22
  #75
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Navalnyj är en man av folket. Det finns en uppenbar rädsla hos Kreml för att bestraffa honom alltför hårt, man är rädd för folkuppror, det ligger och pyr i Ryssland.
Hördu min vän, vad har du för fog för det påståendet? Du starta en tråd för över ett år sedan om det kommande ryska folkupproret men jag har ännu inte sett några tecken på något sådant uppror. Var det måhända bara dina våta önskedrömmar?
Citera
2017-07-08, 23:51
  #76
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Det blir intressant att höra hur utdelning av kampanjmaterial är en grund för att bli arresterad.

Att bli arresterad av ryska polisen är en hederssak. I framtiden kommer även sådana som inte blivit arresterade påstå att de blivit det i den här tidens arresteringsvåg.
Citera
2017-07-09, 21:46
  #77
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Hördu min vän, vad har du för fog för det påståendet? Du starta en tråd för över ett år sedan om det kommande ryska folkupproret men jag har ännu inte sett några tecken på något sådant uppror. Var det måhända bara dina våta önskedrömmar?

Du vet mycket väl att det börjar hända saker i Ryssland. Navalnyjs arrangerade massdemonstrationer är ett tydligt tecken på detta. Men du som är så trångsynt och bunden i Putins värld har det naturligtvis svårt att hålla dig ajour med verkligheten. Oppositionen kan göra så mycket mer i Ryssland men möjligheterna är förstås begränsade i ett totalitärt samhälle.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback