Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-11, 17:34
  #1
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Nya demonstrationer att vänta återigen på måndagen 12.6.

Ryssland firar nationaldagen och oppositionen räknade kallt med att Kreml inte kan förbjuda demonstrationer på den dagen. Den här gången har demonstrationen lagligt tillstånd även i Moskva.

En sen vändning de senaste dagarna var att demonstranterna förbjöds använda ljudutrustning (förstärkare etc.) vilket demonstranternas ledning inte ville tillåta eftersom det inte var en del av den ursprungliga överenskommelsen med Borgmästarens kontor.

På söndagen publicerade Navalny inspelade telefonsamtal som visade att Borgmästarens personal ringt runt till scenmonteringsföretagen och förbjudit dem att installera ljudanläggningar.
Citera
2017-06-11, 17:57
  #2
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnttiKlimax
På söndagen publicerade Navalny inspelade telefonsamtal som visade att Borgmästarens personal ringt runt till scenmonteringsföretagen och förbjudit dem att installera ljudanläggningar.
Det är ju en klart trevligare lösning än och behöva täppa igen käften på det otrogna pissepacket som är ute efter och förstöra landet. Känns ju lite som när nynazister och AFA vill demonstrera i Sverige.

Innan jag gick in här så läste jag precis nu på vänsterextrema äxpo hur man i Ryssland faktiskt har effektiva metoder att få stopp på landsförrädarorganisationer eller som de kallar dem "utländska agenter". Satt då samtidigt och kläckte idén att Sverigedemokraterna borde införa liknande åtgärder efter nästa år när dom vinner valet. Finns ju flera såna sverigefientliga rötäggsorganisationer att ta i itu med här som vi-står-inte-ut och allt vad dom nu heter
Citera
2017-06-11, 18:06
  #3
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det är ju en klart trevligare lösning än och behöva täppa igen käften på det otrogna pissepacket som är ute efter och förstöra landet. Känns ju lite som när nynazister och AFA vill demonstrera i Sverige.

Innan jag gick in här så läste jag precis nu på vänsterextrema äxpo hur man i Ryssland faktiskt har effektiva metoder att få stopp på landsförrädarorganisationer eller som de kallar dem "utländska agenter". Satt då samtidigt och kläckte idén att Sverigedemokraterna borde införa liknande åtgärder efter nästa år när dom vinner valet. Finns ju flera såna sverigefientliga rötäggsorganisationer att ta i itu med här som vi-står-inte-ut och allt vad dom nu heter

Om det betraktas som landsförräderi att man vill sätta stopp för den astronomisk stora korruptionen, ja då vill jag också vara landsförrädare.
Citera
2017-06-11, 18:14
  #4
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnttiKlimax
Om det betraktas som landsförräderi att man vill sätta stopp för den astronomisk stora korruptionen, ja då vill jag också vara landsförrädare.
Jag, liksom det ryska folket litar på att Kreml gör så gott dom kan och sköter landet till det bästa. Defekter finns men det gör det i alla jordiska länder. Endast Guds himmelrike är perfekt.
Citera
2017-06-11, 18:20
  #5
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det är ju en klart trevligare lösning än och behöva täppa igen käften på det otrogna pissepacket som är ute efter och förstöra landet. Känns ju lite som när nynazister och AFA vill demonstrera i Sverige.

Innan jag gick in här så läste jag precis nu på vänsterextrema äxpo hur man i Ryssland faktiskt har effektiva metoder att få stopp på landsförrädarorganisationer eller som de kallar dem "utländska agenter". Satt då samtidigt och kläckte idén att Sverigedemokraterna borde införa liknande åtgärder efter nästa år när dom vinner valet. Finns ju flera såna sverigefientliga rötäggsorganisationer att ta i itu med här som vi-står-inte-ut och allt vad dom nu heter

Nu håller jag inte med i din analys om vilka som är landsförrädare i denna jättekorrupta federation, men vill främst betona att det stora problemet med att sätta munkavle på folk är att man då gör dessa till frihetskämpar.

Nu när kommunister och nazister står och brölar på gatorna så ser de flesta dessa som just brölande imbeciller. Förbjud dessa att bröla och man tilldelar dem en gloria istället och ger dessa grupperingar än mer existensberättigande då de helt plötsligt kämpar för en de facto riktigt ädel sak i att få yttra sig fritt.

Angående händelserna i Ryssland välkomnar jag denna modiga opposition.
Citera
2017-06-11, 18:20
  #6
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Jag, liksom det ryska folket litar på att Kreml gör så gott dom kan och sköter landet till det bästa. Defekter finns men det gör det i alla jordiska länder. Endast Guds himmelrike är perfekt.

Men du tycker inte folket har rätt att höra alternativa förslag över hur landet borde skötas?

Om SVT kategoriskt skulle förbjuda Jimmy Åkesson från att visas i rutan år efter år - skulle du inte vara aningen upprörd då?

Navalny blir nämligen ALDRIG intervjuad i rysk stats-TV
Citera
2017-06-11, 18:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det är ju en klart trevligare lösning än och behöva täppa igen käften på det otrogna pissepacket som är ute efter och förstöra landet. Känns ju lite som när nynazister och AFA vill demonstrera i Sverige.

Innan jag gick in här så läste jag precis nu på vänsterextrema äxpo hur man i Ryssland faktiskt har effektiva metoder att få stopp på landsförrädarorganisationer eller som de kallar dem "utländska agenter". Satt då samtidigt och kläckte idén att Sverigedemokraterna borde införa liknande åtgärder efter nästa år när dom vinner valet. Finns ju flera såna sverigefientliga rötäggsorganisationer att ta i itu med här som vi-står-inte-ut och allt vad dom nu heter
Det låter som att du inte förstår hur någon kan vilja väl om denne inte har samma åsikter som dig när du hävdar att oppositionen "vill förstöra landet" eller är "landsförrädare". Det låter också som att du anser att dina åsikter är felfria (endast dina åsikter faller ju lägligt nog in under kategorin "inte opposition")

Jag tycker att det låter som att du inte är mentalt frisk. Så varför i hela fridens namn skulle någon frisk människa (oavsett politisk agenda) lyssna på vad du har att säga?


Jag skulle för övrigt gärna vilja se en länk på det tråden handlar om
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-11 kl. 18:36.
Citera
2017-06-11, 19:37
  #8
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9

Jag skulle för övrigt gärna vilja se en länk på det tråden handlar om

Yep:

Länkar:

The Moscow Times (Engelska):
https://themoscowtimes.com/news/russ...-june-12-57703

Navalnys vlog (Engelsk text) där han utlyser 12.6 som nästa event (6 minuter in och framåt):
https://www.youtube.com/watch?v=ZYW_Q-UrRik
Citera
2017-06-11, 19:45
  #9
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Navalnys Vlog (ryska) från 5 timmar sedan där han meddelar att myndigheterna försöker hindra dem montera ljudanläggningar. Han lade också till att ifall de imorgon försöker hindra den lagliga demonstrationen kommer demonstranterna att lämna sitt område och gå mot Tverskaya (stora gatan som leder till Kreml).

https://www.youtube.com/watch?v=0ubR-1JeJCs
Citera
2017-06-11, 20:36
  #10
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnttiKlimax
Men du tycker inte folket har rätt att höra alternativa förslag över hur landet borde skötas?

Om SVT kategoriskt skulle förbjuda Jimmy Åkesson från att visas i rutan år efter år - skulle du inte vara aningen upprörd då?

Navalny blir nämligen ALDRIG intervjuad i rysk stats-TV
Vad jag förstått är han en korrumperad skithög själv så varför skulle han bli seriöst intervjuad?

Förra gången han skulle demonstrera så kunde han visst inte betala sina demonstranter. Bara det säjer väl en del va?
Citera
2017-06-11, 20:42
  #11
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Det låter som att du inte förstår hur någon kan vilja väl om denne inte har samma åsikter som dig när du hävdar att oppositionen "vill förstöra landet" eller är "landsförrädare". Det låter också som att du anser att dina åsikter är felfria (endast dina åsikter faller ju lägligt nog in under kategorin "inte opposition")

Jag tycker att det låter som att du inte är mentalt frisk. Så varför i hela fridens namn skulle någon frisk människa (oavsett politisk agenda) lyssna på vad du har att säga?


Jag skulle för övrigt gärna vilja se en länk på det tråden handlar om
Navalny är inget seriöst alternativ och har ej heller något folkligt stöd. Det stöd som finns är begränsat till missnöjda kverulanter.

Länkar du får är utländska agenter och västpropaganda. Objektiv information om saken är svår att finna på engelska. Du är vilsen.
Citera
2017-06-11, 20:47
  #12
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL

Förra gången han skulle demonstrera så kunde han visst inte betala sina demonstranter. Bara det säjer väl en del va?

Jag påstår du återger kreml-propaganda.

Men: om han inte "betalade sina demonstranter" senast så då kommer väl knappast någon att demonstrera imorgon. Jag menar de måste väl inse att de bara blir dragna vid näsan...

Så då får vi alltså se imorgon om du har rätt eller fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback