Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 17:19
  #1
Medlem
Jag har haft en sån här mobil i ca 6 månader och tappat den ett par gånger med skal på. Den har inga synliga skador men är ändå orolig att när jag ska ta den i vattnet så går den sönder. Min fråga: Är det någon av er som har en vattentålig telefon som gått sönder pga vatten?
Citera
2017-06-11, 18:34
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYm..........
Jag har haft en sån här mobil i ca 6 månader och tappat den ett par gånger med skal på. Den har inga synliga skador men är ändå orolig att när jag ska ta den i vattnet så går den sönder. Min fråga: Är det någon av er som har en vattentålig telefon som gått sönder pga vatten?

Har du tappat den i marken är det i sig en risk, vattentåligheten kan ju minska utan att det syns supertydligt.

Jag tog min Xperia X Compact under vatten, den betedde sig konstigt två dagar efteråt men sen dess är den normal igen.

Dock har jag för mig att Sony inte längre kallar sina telefoner för vattentåliga, utan typ stänktåliga.
Citera
2017-10-18, 19:00
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Har du tappat den i marken är det i sig en risk, vattentåligheten kan ju minska utan att det syns supertydligt.

Jag tog min Xperia X Compact under vatten, den betedde sig konstigt två dagar efteråt men sen dess är den normal igen.

Dock har jag för mig att Sony inte längre kallar sina telefoner för vattentåliga, utan typ stänktåliga.
Xperia X Compact är inte vattentålig eller ip-klassad för att vara under vatten överhuvudtaget...
Citera
2017-10-18, 19:18
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Xperia X Compact är inte vattentålig eller ip-klassad för att vara under vatten överhuvudtaget...

På papperet är den inte det, men modellen var klassad som vattentät i Japan och telefonen ryktades vara exakt likadan här i Europa, men utan själva certifieringen.

Det funkade ändå bra för mig, nåt slags vattenskydd lär den ha haft, men dessutom var det en jobbmobil så hade den pajat hade jag fått en ny, så det var inte så farligt som det kan låta

Men ja, hade det varit min personliga mobil hade jag inte testat poolfotografering som hobby
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback