Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 17:14
  #1
Medlem
Danielsantanders avatar
Jag har en planerad semester om ett par månader i USA. Jag är sedan tidigare helt ostraffad, men har nu blivit plockad för ringa narkotikabrott(hasch). Jag fick lämna pissprov, som med allra största sannolikhet kommer att visa positivt, samt att jag hade en rullad i fickan som konfiskerades.

Om jag inte blir dömd innan resans avgång, har jag då gjort något fel i USA's ögon? Eller har jag fortfarande fri passage in i landet?

Jag har giltigt ESTA sedan tidigare.
Citera
2017-06-11, 18:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielsantander
Jag har en planerad semester om ett par månader i USA. Jag är sedan tidigare helt ostraffad, men har nu blivit plockad för ringa narkotikabrott(hasch). Jag fick lämna pissprov, som med allra största sannolikhet kommer att visa positivt, samt att jag hade en rullad i fickan som konfiskerades.

Om jag inte blir dömd innan resans avgång, har jag då gjort något fel i USA's ögon? Eller har jag fortfarande fri passage in i landet?

Jag har giltigt ESTA sedan tidigare.

Tills dess att du är dömd är du oskyldig.
Citera
2017-06-11, 21:26
  #3
Medlem
miikoss avatar
Misstankeregistret är ju inte offentligt, så det borde gå bra att resa in.

Däremot så kan de ju snappa upp förundersökningen om den läggs ner eller när åtal väcks, lika så dom. vet inte hur de gör då, när man redan är i landet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback