Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 17:06
  #1
Medlem
Hallå,

Undrar om denna sidan om någon har blivit medlem eller vet något om denna?

Anledningen jag frågar är att en polar drog mig till en så kallade seminarium som jag fick redan dåliga vibbar för man går ej till ett seminarium om det är ej ett kult eller pyramid scam dvs.

Men under själva seminariet så fick man höra om denna då crazebtc och hur du då fixar 5 personer och dom betalar dig och du betalar vidare då till den som bjöd in dig ett fast pris varje månad och fanns 3 nivåer et c et c

Så fanns det skillnad på crazebtc.com & cryptomaxx.com. Crazebtc är för nybörjade och Cryptomaxx för veteraner och mer pengar där då.

DVS:

Du betalar 1 kr per månad till personen A och du bjuder in 5 personer och dessa personer betalar dig 1 kr var då summan är 5 kr per månad minus ditt betalning så tjänar du 4 kr per månad.

det är så jag tolkade allt alla fall.

I mitt skalle låter detta exakt som en pyramid scam samma struktur förutom att man använder något wallet https://blockchain.info/wallet/ som är elektronisk och ska då vara pyramid scam free mer eller mindre.

Har varit i sidan och klicka på hur det fungerar och får denna text:

"First of all, This system is 100% legal and 1000% successful. It is not a Scam or Fraud way of making Money. This system of making money is very simple than any other system in the Internet. You can see the result in less than 7 days."

Seriös bara detta är ett röd flagga men som sagt vill veta om någon är inne på denna eller vet något om det.
Citera
2017-06-11, 17:33
  #2
Medlem
DigiFlaxs avatar
blockchain.info är legit, men crazebtc.com/cryptomaxx.com är uppenbara pyramidspel. Det är alltid samma sak. Så fort cryptovalutorna rusar i värde så exploderar antalet scams, men har nog aldrig varit så här omfattande tidigare. Du verkar ha en god intuition, lyssna på den.
Citera
2017-06-11, 17:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
blockchain.info är legit, men crazebtc.com/cryptomaxx.com är uppenbara pyramidspel. Det är alltid samma sak. Så fort cryptovalutorna rusar i värde så exploderar antalet scams, men har nog aldrig varit så här omfattande tidigare. Du verkar ha en god intuition, lyssna på den.

Då vet jag om blockchain.info. Tack för komplimangen och när vi just talade om detta så fick jag denne meddelade:


"stefanarud
Medlem
Reg: Jun 2017
Inlägg: 1
BitConnect
Halloj!
Tycker du ska kolla in www.bitconnect.co
Om du går med via min länk så skickar jag $20.
Tveka inte o fråga om du undar över nått.
https://bitconnect.co/?ref=stefanarud1"

Så vi kan lägga i listan;

BitConnect
crazebtc.com
cryptomaxx.com
Citera
2017-06-11, 18:08
  #4
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSPTT
Då vet jag om blockchain.info. Tack för komplimangen och när vi just talade om detta så fick jag denne meddelade:
Ja, han startade en tråd om det nyss som plockades bort av admin. BitConnect skulle jag dock inte säga är en scam, men bitconnect.co är en scam. Man försöker alltså associera sig med något som i grunden är legit för att lura fler.
Citera
2017-06-11, 18:14
  #5
Medlem
Fattar inte vad alla har emot BitConnect.
Sen fattar jag inte vad du menar med att BitConnect är legit men inte BitConnect.co
Det är ju samma sak.

CSPTT dedär va bara lågt.
Citera
2017-06-11, 18:50
  #6
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanarud
Fattar inte vad alla har emot BitConnect.
Sen fattar jag inte vad du menar med att BitConnect är legit men inte BitConnect.co
Det är ju samma sak.

CSPTT dedär va bara lågt.

Ja du har visst rätt. bitconnect.co länkas visst i BitConnects ANN. Underskattade visst omfattningen av detta. Det gör hela Bitconnect till en scam. Kanske större än OneCoin t.om.
Citera
2017-06-11, 18:57
  #7
Medlem
Såklart att det är en scam om du säger det 😀👍
Citera
2017-06-11, 19:09
  #8
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanarud
Såklart att det är en scam om du säger det 😀👍

Jag har hållit på med kryptovalutor sedan 2012. Blivit ganska bra på att syna bluffarna. Om du nu så gärna vill bli blåst på dina pengar så får du gärna bli det. Men sluta upp med att skicka runt ref-länkar till andra för att försöka dra med dem i det här pyramidspelet.
Citera
2017-06-11, 19:11
  #9
Medlem
Ja de lugnt har förstått att det är lönlöst, folk är så trångsynta.
Om du har varit med sen 2012, till vilket pris köpte du bitcoin?
Antar att du inte vågade hoppa på tåget då?
Citera
2017-06-11, 20:02
  #10
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanarud
Ja de lugnt har förstått att det är lönlöst, folk är så trångsynta.
Om du har varit med sen 2012, till vilket pris köpte du bitcoin?
Antar att du inte vågade hoppa på tåget då?

Jag köpte inget då. Bitcoin låg bara på runt $5 och det var ganska enkelt att mina med GPU fram tills ASIC kom. Så jag minade 2012 och köpte en del i början på 2013 när det blev för svårt att mina. Var inte så många som såg det som en investering då. De flesta tyckte bara det var en häftig teknik som det var spännande att vara delaktig i. De flesta altcoins vid den tiden var rena scams och existerar inte längre.

Jag är inte trångsynt, men har lärt mig att vara skeptisk och undersöka underliggande fundament samt teknologi. Problemet just nu är att de som är nya inom krypto inte har kunskapen att syna bluffarna. Det kommer att skada hela branschen och även spilla över på coins som är legit. Antagligen kommer myndigheter snart tvingas träda in och reglera marknaden för att skydda konsumenter från dessa scams.
Citera
2017-06-11, 20:26
  #11
Medlem
Du verkar vara en reko snubbe.
Jag har gjort min research och är med i en internationell BitConnect grupp med folk som investerat betydligt högre summor än mig.
Har kollat massor av youtube videos.
En i gruppen är väldigt skeptisk men han slängde in $20,000 som ett test.
Får se hur det går.
Skulle de va en scam/ponzi så är det inget jag kommer ligga gråtandes över.
Så tänker jag om alla krypto valutor jag investerar i, man ska inte investera pengar man inte har råd att förlora.
Då är det bättra att pensionsspara eller satsa på fonder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback