Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-12, 12:21
  #13
Medlem
Har man inte problem så kan man ju alltid inbilla sig att man har det.



Jag tycker att du ska förbjudas använda regnbågar, för jag vill inte bli förknippad med dig.
Citera
2017-06-12, 14:04
  #14
Medlem
I feel you. Fick en röd ros av en dejt en gång. Slängde den i hans ansikte och skrek "jävla sosse!" och drog hem.
Citera
2017-06-18, 19:21
  #15
Avstängd
Ja du verkar verkligen bry dig om vad andra tycker. Det är nog något du får sluta med ifall du ska kunna leva ett roligt och betydelsefullt liv.
Citera
2017-06-18, 19:55
  #16
Medlem
Wolf-Rayets avatar
Enligt vad jag hört så används regnbågen som något slags hån mot Gud. Enligt första Moseboken 9:13 så användes regnbågen som ett tecken från Gud att inte skulle förstöra jorden igen genom en flod och de homosexuella viftar med dessa flaggor för att påminna Gud att han inte kan göra något emot dem.

Ett trekantigt prisma med regnbågsformat ljus som kommer ut används också som en symbol av homosexuella (finns bland annat på Pink Floyds albumomslag till Dark Side Of The Moon). Dubbelhån eftersom också rosa används som en symbol för Gay-rörelsen.

Numret 42 är också bundet till detta eftersom ljuset måste träffa vattendroppen eller prismat i den vinkeln för att man ska se färgerna. Nu vet ni vad Douglas Adams (i Liftarens Guide Till Galaxen) menade med att 42 var meningen med livet!

http://www.adweek.com/creativity/42-...lash-ad-19555/

Ingenting som erkänns från officiellt håll, men detta är vad jag hört och det verkar finnas någon slags logik bakom detta.
Citera
2017-06-18, 20:39
  #17
Medlem
PappasNyaKilles avatar
I Sydeuropa har det länge varit en symbol för fredsrörelsen. Kanske kan det vara en tröst?
Citera
2017-06-18, 20:53
  #18
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolf-Rayet
Numret 42 är också bundet till detta eftersom ljuset måste träffa vattendroppen eller prismat i den vinkeln för att man ska se färgerna. Nu vet ni vad Douglas Adams (i Liftarens Guide Till Galaxen) menade med att 42 var meningen med livet!
Är det här sant? Låter ju jävligt intressant isåfall. Rent vetenskapligt alltså, hbtq bryr jag mig inte om. Har du någon länk att läsa vidare på?
Citera
2017-06-20, 16:43
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Vad tänker ni när ni ser folk lägga up regnbågsbilder, tänker ni automatiskt att personen tillhör hbtq?
Mjaaa, det beror på vem som lägger upp bilden. Om du menar på facebook så känner jag ju till personerna jag har där, även om alla inte är mina närmsta bästa vänner. Jag har liksom rätt bra koll på dem iaf. Jag har många fotograferingsvänner, lägger en av dem upp en bild på en regnbåge tänker jag väl att det är en fin bild den tagit snarare än att det är en hbtq-person.

MEN OM SANNINGEN SKA HELT FRAM HÄR VA så reflekterar jag väldigt lite över vad och varför folk lägger upp. Noterar det knappt. Om det nu inte är en av mina närmre kompisar, eller om jag blivit taggad. Då trycker jag på gilla-knappen!
Citera
2017-06-20, 21:02
  #20
Medlem
Äsch, regnbågen tillhör väl ingen alls. Du kan nog lägga upp bilder på den utan att någon skall tro att du är gay.
Citera
2017-06-22, 00:12
  #21
Medlem
Wolf-Rayets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Är det här sant? Låter ju jävligt intressant isåfall. Rent vetenskapligt alltså, hbtq bryr jag mig inte om. Har du någon länk att läsa vidare på?

Om regnbågen eller Douglas Adams? Regnbågen:

https://askabiologist.asu.edu/recipe-rainbows

Douglas Adams .... Nej.

Sedan ... Borde det inte finnas något bättre forumdel för denna tråd än relationsakuten?
Citera
2017-06-22, 05:56
  #22
Medlem
HobbyHitlers avatar
Svaret på rubriken är: För att bögarna stulit regnbågen precis som dom stal det engelska ordet "gay" en gång i tiden.
Citera
2017-06-22, 06:27
  #23
Medlem
Jag trodde att professor Baltasar hade patent på regnbågen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback