Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 16:13
  #1
Medlem
Hejsan.

Har bestämt mig för att göra något med mitt liv och vill plugga något flummigt (musik, konst eller film). Är intresserad av Holland, Köpenhamn, Melbourne eller England (främst Brighton).

Grejen är den att jag valde den extremt oangenäma linjen Humanist på gymnasiet så nu sitter jag här med ofullständiga betyg och har rest runt i några år.

Finns inte en chans att jag slösar ett år av mitt liv på någon folkhögskola i Svalöv (respect) så; någon som lyckats komma in utomlands utan fullständiga svenska betyg? Går det att hustla dem? Tänker om jag ändå betalar...

Tack
Citera
2017-06-11, 16:43
  #2
Medlem
sasos avatar
om några år kommer du ångra dig och läsa om på komvux och tycka synd om dig själv
har sett många sådana typer
Citera
2017-06-11, 17:04
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jvcjvc
Hejsan.

Har bestämt mig för att göra något med mitt liv och vill plugga något flummigt (musik, konst eller film). Är intresserad av Holland, Köpenhamn, Melbourne eller England (främst Brighton).

Grejen är den att jag valde den extremt oangenäma linjen Humanist på gymnasiet så nu sitter jag här med ofullständiga betyg och har rest runt i några år.

Finns inte en chans att jag slösar ett år av mitt liv på någon folkhögskola i Svalöv (respect) så; någon som lyckats komma in utomlands utan fullständiga svenska betyg? Går det att hustla dem? Tänker om jag ändå betalar...

Tack

Ta en termin eller 2 på komvux(beroende hur många kurser du har kvar). Du kan välja att studera på distans. Alltså studera hemma och endast närvara i skolan när det gäller att skriva prov.

Du kommer ingenstans utan fullständiga gymnasiebetyg. Men ser inget problem alls i att fixa de? Bara att skriva in dig i närmaste komvux. Sedan ett tips är att se vilka kraven är för att komma in på universitet/universiteten du är intresserad av och att du har tillräckligt bra betyg för att komma in. Så du inte enbart satsar på godkänt på kurserna och sedan riskerar att inte komma in.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback