Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 10:55
  #1
Medlem
Jag var på en festival igår. Det var fantastiskt kul! Men det fanns en sak som förstörde hela festivalen. Rökare! Stod jag och skulle kolla på ett band, så fanns det rökare i närheten.. var jag än stod så var dom där! Hela jag luktade rök, röken förstörde smaken när jag åt mat eftersom jag fick röken i ansiktet hela tiden.

Har ni rökare inget hyfs? Varför står ni i täta folksamlingar och röker? Vet ni inte att det finns folk runt omkring er som inte vill ha er rök på sig? Uppför er för fan! Visa hyfs. Gå ut från festivalen och ställ dig någonstans där du inte riskerar att ge en oskyldig människa cancer. Det borde införas rökrutor på festivalen, eftersom rökarna själva inte verkar fatta att dom dödar andra människors liv och förstör festivalupplevelsen för andra.
__________________
Senast redigerad av hejsfittan 2017-06-11 kl. 10:58.
2017-06-11, 11:02
  #2
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag var på en festival igår. Det var fantastiskt kul! Men det fanns en sak som förstörde hela festivalen. Rökare! Stod jag och skulle kolla på ett band, så fanns det rökare i närheten.. var jag än stod så var dom där! Hela jag luktade rök, röken förstörde smaken när jag åt mat eftersom jag fick röken i ansiktet hela tiden.

Har ni rökare inget hyfs? Varför står ni i täta folksamlingar och röker? Vet ni inte att det finns folk runt omkring er som inte vill ha er rök på sig? Uppför er för fan! Visa hyfs. Gå ut från festivalen och ställ dig någonstans där du inte riskerar att ge en oskyldig människa cancer. Det borde införas rökrutor på festivalen, eftersom rökarna själva inte verkar fatta att dom dödar andra människors liv och förstör festivalupplevelsen för andra.
2017 i ett nötskal. Folk är så känsliga mot allt idag, det är en festival. Tror du att du ska komma hem och lukta parfym?
2017-06-11, 11:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
2017 i ett nötskal. Folk är så känsliga mot allt idag, det är en festival. Tror du att du ska komma hem och lukta parfym?
Festival eller ej. Visa respekt mot andra människor. Gå undan dom du ska röka.. Ja förstår inte vad som är så svårt.
2017-06-11, 11:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Att röka cannabis på festival hör till. Gå nån annanstans och ät, vi vill inte bevittna ditt matmissbruk jävla fetto. Du skulle ju oavsett ha nåt problem med din omgivning ändå, stanna hemma. Bara bra om folk som du hålls borta.
Vem har sagt nåt om cannabis?

Typiskt en dålig medborgare.. Först röker du, sen blir du arg när någon tycker att du ska sluta förpesta andras liv. In i fängelset borde du! Sluta sprid cancer hos oskyldiga.
2017-06-11, 11:17
  #5
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Det borde införas rökrutor på festivalen, eftersom rökarna själva inte verkar fatta att dom dödar andra människors liv och förstör festivalupplevelsen för andra.

Men det är okey att äta apelsin på bussen eller ha parfym på sig på bussen det finns ju allergiker?
__________________
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2017-06-11 kl. 11:20.
2017-06-11, 11:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Att få röka är en mänsklig rättighet.
Det är en mänsklig rättighet att slippa bli förgiftad var man än går..

Sen spelar det ju egentligen inte så stor roll vad lagen säger. Världen hade vart en bättre plats om alla hade sunt förnuft. Men tyvärr så finns det människor som ska förstöra omgivningen för andra genom att röka sönder.
2017-06-11, 11:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Men det är okey att äta apelsin på bussen eller ha parfyn på sig på bussen det ju allergiker?
Även där gäller sunt förnuft. Men det finns idioter överallt
2017-06-11, 11:19
  #8
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Att få röka är en mänsklig rättighet.

Inte i Thailand där är det totalförbud nu.
2017-06-11, 11:25
  #9
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Vem har sagt nåt om cannabis?

Typiskt en dålig medborgare.. Först röker du, sen blir du arg när någon tycker att du ska sluta förpesta andras liv. In i fängelset borde du! Sluta sprid cancer hos oskyldiga.

Jag försöker ju bara få dig att inse det uppenbara, det är du som förpestar människors liv. Jag har ju läst dina andra trådar.Använd lite sunt förnuft och ta livet av dig.

Folk har suttit runt brasor rätt länge här uppe i norr utan att klaga, ts är helt enkelt nån man får låta evolutionen ta hand om.
2017-06-11, 11:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Det är en mänsklig rättighet att slippa bli förgiftad var man än går..

Du blir inte förgiftad av lite rök utomhus.
Om du nu inte är otroligt svag och känslig då, men då ska du nog inte heller vara på festival. Eller utomhus överhuvudtaget.
2017-06-11, 11:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Du blir inte förgiftad av lite rök utomhus.
Om du nu inte är otroligt svag och känslig då, men då ska du nog inte heller vara på festival. Eller utomhus överhuvudtaget.
Eller så är det rökare som inte ska vara där
2017-06-11, 11:52
  #12
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Ni har bestämt att rökarna inte får vara inomhus. Sedan är ni förvånade att det finns rökare utomhus.

Ni är fan aldrig nöjda!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback