Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 18:08
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
En inspirationskälla?

Jag hoppas du är ironisk i ditt inlägg.

Enbart sådana som redan har en eller ligger i riskzonen för en ätstörning blir inspirerad av sådant där "svält dig smal" dravel.

Jag försöker förklara för Babianen att hon skulle få ett bättre bemötande om människor inte kände sig skuldbelagda av henne utan peppade (förutsatt att de själva skulle vilja känna sig peppade att träna/äta nyttigt så klart). Nej, jag håller naturligtvis inte med om att man ska tokträna eller svälta sig... särskilt om man ammar. Men jag tycker tonen i den här tråden kunde vara lite mjukare...
Citera
2017-07-09, 18:13
  #338
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Men jag tycker tonen i den här tråden kunde vara lite mjukare...

Som man bemöter, så blir man bemött. Gäller även i högsta grad Babianen.

Att förespråka svält för att bli "mager, snygg och attraktiv" är bara idiotiskt!
Citera
2017-07-09, 18:18
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Som man bemöter, så blir man bemött. Gäller även i högsta grad Babianen.

Att förespråka svält för att bli "mager, snygg och attraktiv" är bara idiotiskt!

Den hårda tonen i tråden kommer ju främst från henne... som det där med att kvinnor blir lämnade om de inte är pinnsmala etc. Jag vill för min del gärna tro att kärlek inte alls behöver handla om vikt eller att vara en tia... för då blir det hela så ytligt. Om en man inte kan älska den människa jag är inuti så spelar det ingen roll för mig om han dras till min kropp - det kan ju inte bli en hållbar relation i alla fall.
Citera
2017-07-10, 06:56
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Man måste ta ansvar för sin egen situation. Man kan inte sitta och vänta på att mannen ska börja laga mat, passa barnen, ge tid så att man kan gå och träna.

2) Um, för att det kan sammanfattas i typ 4 meningar?

a) amma.

b) lev på kvarg och grönsaker (easy mode: 1200 kalorier, normal: 1000 kalorier, hard: 800 kalorier.)

c) lyft hantlar varje dag när du får 1 minut över.

d) bär tunga matkassar från affären samtidigt som du har barnet i en sele.

Ja, det kanske kan sammanfattas i fyra meningar, men ändå finns det oändligt med efterfrågan på inspirationslitteratur för kost och träning. Men visst, de flesta böcker blir aldrig utgivna, så man ska ju inte ge sig in i det getingboet om man inte är grundligt motiverad
Citera
2017-07-10, 07:46
  #341
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Som man bemöter, så blir man bemött. Gäller även i högsta grad Babianen.

Att förespråka svält för att bli "mager, snygg och attraktiv" är bara idiotiskt!

1) 1000 kalorier räcker till 5 måltider om dagen om du äter närings-rik mat. Hur är det svält?

2) Menar du att de kvinnor som jag har postat som är fit efter flera graviditeter svälter sig?

3) Att vara smal är den största faktorn i att vara attraktiv. Det är inte den enda faktorn men om du är fet kan du inte vara attraktiv.

4) Här är fler vanliga kvinnor med mamma-kropp,

https://www.thesun.co.uk/wp-content/...ront.jpg?w=711

https://www.thesun.co.uk/wp-content/...ront.jpg?w=668

https://www.thesun.co.uk/wp-content/...side.jpg?w=678


BABY BOUNCEBACKThis is what REALLY happens to your body after you have a baby… Three women share their before and after pictures


tror du att någon man vill vara tillsammans med kvinnor som ser ut så här?
Citera
2017-07-10, 08:11
  #342
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Den hårda tonen i tråden kommer ju främst från henne... som det där med att kvinnor blir lämnade om de inte är pinnsmala etc. Jag vill för min del gärna tro att kärlek inte alls behöver handla om vikt eller att vara en tia... för då blir det hela så ytligt. Om en man inte kan älska den människa jag är inuti så spelar det ingen roll för mig om han dras till min kropp - det kan ju inte bli en hållbar relation i alla fall.

1) Om kvinnan inte är smal och attraktiv räknar hon med att mannen ska leva med en kvinna som han inte tänder på de närmaste 50 åren. Vad är sannolikheten för det?

2) Sure han kanske inte har något annat val men om han nånsin får chans på en yngre och snyggare kvinna tror du att han kommer att stanna kvar då "för att det är kärlek"?

3) Om du älskar din man vill du inte vara attraktiv för honom? Är det viktigare att sitta på soffan och äta chips?

4) Titta på den här tjockisen som är typ 8 månader PP, https://www.thesun.co.uk/wp-content/...=816&strip=all

YUMMY MUMMY Imogen Thomas shows off her incredible post-baby bikini body on holiday in Monaco

Citat:
Imogen, 33, looked relaxed and happy as she paddled in the surf, showing off the results of her post-pregnancy weightloss regime.

She vowed to shed the pounds after giving birth to her daughter Siera in November.

tycker du att det är okay att se ut så här när man har barn?
Citera
2017-07-10, 08:28
  #343
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hur påverkar det relationen att kvinnan har hull? Kan man förvänta sig en man som är nöjd och glad och ställer upp för familjen?



1) Varför vill ni inte göra den uppoffringen? Tycker ni inte att era män är värda det?

2) Jag unnar mig också godsaker. Men jag äter inte socker och använder frukt och bär istället.



Jo du behöver dra ner på kalorierna, Tyvärr, du kommer inte att gå dig smal

a) Så om du gick upp 3 kilo fett under graviditeten och du drar ner kosten med 600 kalorier, säg att ammning bränner 400 kalorier till, då blir det -1000 kalorier per dag.

b) Det motsvarar - 1 kilo per vecka. Så efter 1 månad ligger under den vikt som du startade på.

c) om du lägger till att du bär runt på en bebis, är uppe på nätterna, bär matkassar, springer efter andra barn då bränner du ännu mer.

d) så det är omöjligt att vara fet efter en graviditet om man inte är lat och grisar.

Varför är det okej att din arbetslöse make är en fetknopp? Borde han inte göra sig fin för dig istf att svulla och spela xbox?
Citera
2017-07-10, 08:30
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Om kvinnan inte är smal och attraktiv räknar hon med att mannen ska leva med en kvinna som han inte tänder på de närmaste 50 åren. Vad är sannolikheten för det?

2) Sure han kanske inte har något annat val men om han nånsin får chans på en yngre och snyggare kvinna tror du att han kommer att stanna kvar då "för att det är kärlek"?

3) Om du älskar din man vill du inte vara attraktiv för honom? Är det viktigare att sitta på soffan och äta chips?

4) Titta på den här tjockisen som är typ 8 månader PP, https://www.thesun.co.uk/wp-content/...=816&strip=all

YUMMY MUMMY Imogen Thomas shows off her incredible post-baby bikini body on holiday in Monaco



tycker du att det är okay att se ut så här när man har barn?

Alltså, för det första så är jag i bra fysisk form. För det andra så fattar jag grejen med att det är viktigt med lust i en relation och att det kan vara ett verkligt problem för såväl kvinna som man om ens sambo går upp mycket i vikt. Det är tråkigt, men det är sant. Jag lägger mig dock inte i vad som försiggår i andras relationer, jag har nog med mitt på det sättet. Och jag tror på att hantera sådant genom ärlig kommunikation mellan de två parter som lever med varandra...

Men visst, jag kan inte säga att du har fel. Många kvinnor tror att de är älskade för den de är i sin relation bara för att vakna upp och lukta på kaffet när maken har stuckit med en yngre förmåga... Men du förenklar faktiskt också en hel del, Babianen. Allt i dina inlägg handlar om vikt och träning, i verkligheten är det inte allt som spelar roll i en relation. Man kan inte kontrollera sin make eller försäkra sig om kärlek i livet för att man praktiserar kalori-restriktion. Det är ingen garanti.
Citera
2017-07-14, 10:33
  #345
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Alltså, för det första så är jag i bra fysisk form. För det andra så fattar jag grejen med att det är viktigt med lust i en relation och att det kan vara ett verkligt problem för såväl kvinna som man om ens sambo går upp mycket i vikt. Det är tråkigt, men det är sant. Jag lägger mig dock inte i vad som försiggår i andras relationer, jag har nog med mitt på det sättet. Och jag tror på att hantera sådant genom ärlig kommunikation mellan de två parter som lever med varandra...

Men visst, jag kan inte säga att du har fel. Många kvinnor tror att de är älskade för den de är i sin relation bara för att vakna upp och lukta på kaffet när maken har stuckit med en yngre förmåga... Men du förenklar faktiskt också en hel del, Babianen. Allt i dina inlägg handlar om vikt och träning, i verkligheten är det inte allt som spelar roll i en relation. Man kan inte kontrollera sin make eller försäkra sig om kärlek i livet för att man praktiserar kalori-restriktion. Det är ingen garanti.

1) Det är klart att andra saker spelar roll som att sköta hemmet och erbjuda roligt sex.

2) Men att man är attraktiv är grunden för att det ska fungera. Jag ser män som väljer att stanna kvar med feta kvinnor efter barn men det är ingen glad grupp. Hur bra är det för barn att växa upp med en pappa som är olycklig?

3) Här är 2 kvinnor som är gifta med män som inte attraheras av deras mammakroppar,

[Serious] Fathers who lost attraction to their wife/girlfriend after baby, did you ever get it back?

Citat:
A little but about my appearance:
Before the baby, i was 5'5 120 pounds.
For months after the baby, I was very heavy. I gained 60 pounds with the baby. I ended up getting bad stretch marks on my stomach. I just recently lost the baby weight.
I'm currently 115 pounds. My stomach is gross. The stretch marks have faded to almost nothing but now I have loose skin and my stomach bulges and wrinkles really bad. He says he doesn't notice and it looks great, but it really doesn't. I think a tummy tuck is the only thing that would fix it.
But I have worked so hard to lose the weight, I look great besides the stomach, and he just doesn't seem interested.

My [28 F] husband [31 M] doesn't seem to be attracted to me anymore after me having our twins... should I get in shape, or go more with body acceptance?

Citat:
I've got back into working out, but I'm much more tired now, and can't workout all the days that my husband does anymore. I'm about 35 pounds heavier than I was before I was pregnant, and have lost a decent amount of muscle so I look a lot fatter than I was before too. Looking in the mirror, I can see the shadow of that fat girl I used to be in junior high. I asked my husband if he wasn't attracted to me anymore, and he just says he is and that he still loves me and I'm still his wife, but I know he is saying it to not hurt my feelings.
We go on some walks as a family now at the park nearby, and I can see him casually glancing at other women who are running or playing volleyball, who used to have the body I had in college and before I had the twins. It hurts me a little, and I can't blame him because I barely another man who is more attractive than my husband while in my current state, there are plenty of women who look much more attractive than I do.
I talked about this with some of the other new mom's in our neighborhood, and some of them have gotten back to their shape they had before the baby within a year or two while some are in the same shape and most of them have put on more weight after having the baby. The few that got their shape back said that their sex lives were sky rocketing, and was much more spontaneous after having the kids because you can't plan around sleeping schedules as easily. The ones that were my shape or had gained a lot more weight had mixed sex lives, some very little, some just as much as before the baby.
The ones that did not get back their shape were telling me about the body confidence and body acceptance movement. I think its great to be confident in my body, but at the same time I am really conflicted as to getting in shape and looking attractive for my husband again. I want him to be insatiable when he is around me, but I don't know if I should change his view that this is who I am now, and he should learn to be attracted to how I look now. That's what we signed up for when we said our vows, right? Till death do us part? Through sickness and through health?
Should I talk to him about body image acceptance and growing to like the body I have now in hopes of improving our sex life or should I just focus more on my nutrition and working out to get back to where I was before I had the twins?

Citat:
tl;dr: My husband isn't attracted to me as much as he used to be anymore, and I am not sure if I should teach him about body acceptance and loving my body for what it is now, changing what his attraction to fit my body now, or if I should focus much more on my working out and nutrition to get back to the shape I was before the twins.

4) Här är ett bra exempel på hur kvinnor ser ut efter 2 barn,

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/...9761477783.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/...9765534796.jpg

Bikini-clad Imogen Thomas shows off her toned curves as she enlists daughters Ariana and Siera to model her new swimwear collection

Hur tänker ni yngre killar om att det här är eran framtid?
Citera
2017-07-16, 13:56
  #346
Medlem
Babianens avatar
1) Här är en till kvinna som tycker att det är okay med mamma-kropp,

Citat:
Min kropp har burit och fött tre barn. Den kommer omöjligtvis att se ut som den gjorde när jag var 20.
Oavsett vad jag gör, för ingenting sitter längre där det en gång satt. Och det är helt ok.

2) Här är en bra bild som visar hur kroppen kan förändras, http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/...0022873404.jpg

'I'll probably never have my pre-baby body again - and that's OK': Rebekah Vardy bravely shows how pregnancy and birth has changed her figure

Citat:
In the first snap, taken ahead of her wedding to Jamie in May 2016, the mum-of-four is seen posing in a sexy bodysuit and heels, looking muscular.

Citat:
'The first pic was in May 2016 just before my wedding and I was hammering the gym to be super toned in my dress. I can't believe how little I was, I just didn't realise I was at the time and I was really enjoying my fitness.
'Second pic was when I was heavily pregnant with Finley in December 2016. The third one was just a few weeks ago on holiday.'
She continued: 'My body is still changing now and absolutely nowhere near my pre-baby body - probably never will be as I may never feel inclined to work out that hard ever again - but I'm ok with that. We are who we are.'
Rebekah was inundated with praise from fellow mums
and her fans for showing the realities of how pregnancy and birth can change a woman's body, and for not feeling pressured to snap back into a certain shape.

Citat:
One told her: 'Love this! I've had 3 babies in 4 years and it's definitely taken it's toll on my body but I've learnt to realise that I have had 3 babies and I'm happy with that.'
Another agreed: 'My body is not the same as it was before my son but who cares I created a human.'
A third added: 'I wish more women in the public eye would have the same attitude as you,
it would have a much more positive influence on a lot of young girls and women.'

ni kan se att många kvinnor vill inte jobba hårt i gymmet efter att de har fött barn istället accepterar de sina kroppar som de är. Vad tycker ni män om det?
Citera
2017-07-20, 09:07
  #347
Medlem
Babianens avatar
1) Här är en bild på kvinnor med helt vanliga mamma-kroppar, http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/...0496154363.jpg

We're the REAL yummy mummies! Meet the 'mum bod' movement fighting back against the TYRANNY of body perfection (wobbly bits, stretch marks, scars and all)


så här ser man ut om man inte håller koll på kosten + tränar.

2) Här är en kvinna som tränar lite varje dag, Mother reveals her super-toned six-pack - eight months after giving birth to TWINS

3) Här är en studie som visar att,

a) de flesta kvinnor går upp för mycket i vikt när de är gravida.

Citat:
Previous research has found 47 per cent of women put on too much weight over the nine months of their pregnancy, raising the chance of a needing a C-section.
Experts think this is because too many women wrongly believe they should ‘eat for two’ during pregnancy.

b) träning och diet är nyttigt när man är gravid.

Citat:
Professor Shakila Thangaratinam, of Queen Mary University, said: ‘It is often thought that pregnant women shouldn’t exercise because it may harm the baby.
‘But we show that the babies are not affected by physical activity or dieting, and that there are additional benefits, including a reduction in maternal weight gain, diabetes in pregnancy, and the risk of requiring a Caesarean section.
‘This should be part of routine advice in pregnancy.’ Professor Thangaratinam said that for every 40 mothers who follow a healthy diet and moderately exercise, there will be one fewer having a Caesarean section.
The Royal College of Obstetricians and Gynaecologists advises that pregnant women do up to 30 minutes a day of aerobic exercise – such as running, swimming or dancing.

4) Tycker ni dad-brahs att det är orimligt att kvinnor kommer i form 6 månader efter att de har fött barn?
__________________
Senast redigerad av Babianen 2017-07-20 kl. 09:11.
Citera
2017-07-21, 21:59
  #348
Medlem
Babianens avatar
1) Här är en kvinna som visar att man kan vara sexig och attraktiv för män även med mamma-kropp, Unemployed mother-of-two earns over $5,000 A MONTH selling racy images and videos of herself showing off her postpartum body online (and it's her HUSBAND who is behind the camera)

Citat:
Summers VonHesse, a 30-year-old stay-at-home mom from Nevada, posts her racy photos and videos on Patreon, a website that allows creators to run a subscription content service, and strangers pay various sums of money to see footage of her in swimsuits, lingerie, or even nude.

'I've never had a "real job" since I got married eight years ago.

så här ser många kvinnor ut när de är 30 år och har fött 2 barn som kvinnan i artikeln. Visst är ni avundsjuka på hennes man?

2) Här är en kvinna som är 37 år, har 2 barn, och väljer att träna,
'Nobody wants to see that!' Michelle Heaton leaves followers in shock as she shares VERY graphic workout video... with fans insisting the 'close up' shot is a 'rude awakening'

Citat:
The 37-year-old former Liberty X performed her workout in just a tiny pair of white shorts which meant she left little to the imagination - leading to a stunned reaction from followers, one of whom described the clip as 'a rude awakening'.

Citat:
Michelle has always been candid about her love of fitness as she previous said of her gruelling regime: 'It gives me energy and makes me feel good on the inside and out and a happy mum is a happy home'.

här kan ni se att hon vaknar före barnen på morgonen och tränar 4-5 gånger per vecka,

Citat:
Hot mama: Michelle previously revealed that she works out between four and five times a week and it's always on an empty stomach before her two children, Faith, five, Aaron, three, even wake up

här kan ni se att hon håller en diet (= anorexia),

Citat:
'However, if weight loss is your goal then there's no 30 per cent margin - it's called a diet for a reason so you need to put in the hard work and have patience to lose weight effectively. It doesn’t happen overnight.'

här ligger hon under 20% bf, http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/...0412808462.jpg det här är ett orealistiskt ideal som ingen kvinna kan uppnå (om hon inte har anorexia).

3) Håller ni män med om att det är mer attraktivt med en naturlig mamma-kropp med kurvor än med en fitness-kropp med muskler och anorexia?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback