Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 13:25
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
VNL var ju 17 och kostade tio millar nar han var ny i Benfica. Inte sa konstigt att man har talamod da.

Nu daremot ar han 23 och har kopts in som Uniteds dyraste forsvarsspelare genom tiderna.

10? Om Vigge kostat 10 mille för Benfica hade VSK varit skuldfria redan då
Citera
2017-08-14, 17:38
  #86
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vigge började på samma sätt i Benfica då han inte var ordinarie i början men gnällde inte utan kämpade på. Gissar på att han gör på samma sätt i Manchester. Han kommer säker att spela hyfsat regelbundet snart.

Oavsett så är det många i gurkstan som unnar Vigge allt gott.
Överallt ser vi nu hur experter, fans, och t o m Mourinhou själv räknar upp spelare som varit handfallna då de först kom till PL, men som sedermera blev stjärnor. Uniteds tidigare försvarare Evra och Vidic är exempel som nämnts i dessa diskussioner.

Det finns säkert många sådana fall, men det finns också exempel där nyförvärv aldrig reser sig från den "initialt" dåliga formen. Hörde vi inte nästintill samma snack som om Lindelöf då Memphis Depay anslutit till MU? Dvs. han sades vara ung och var inte van vid tempot i premier league, men med tiden skulle han nog bli hur bra som helst...

Jag tror förvisso att Mourinho har ett bra öga för spelares potential, men det går inte alltid som man vill.
Citera
2017-08-31, 22:32
  #87
Medlem
motvalls avatar
VNL har nog gjort en av de sämsta insatser som en mittback i landslaget jag sett. Killen ser rädd ut alltid och tar fel beslut varje gång mot Bulgarien.
Citera
2017-08-31, 22:54
  #88
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
VNL har nog gjort en av de sämsta insatser som en mittback i landslaget jag sett. Killen ser rädd ut alltid och tar fel beslut varje gång mot Bulgarien.
Det är verkligen jobbigt att se hur mycket sämre han spelat än i Benfica. Nu tycker jag inte att hans försäsong var så dålig som många United-fans får det att låta som, men inte var det bra heller. Läge att ge Jansson en chans i stället kanske?
Citera
2017-08-31, 23:07
  #89
Medlem
Ska vi ta och stryka "framtida världsbacken" ur rubriken eller? Usel insats idag. Mikael Antonsson hade inte varit mycket sämre.
Citera
2017-09-01, 06:35
  #90
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
VNL har nog gjort en av de sämsta insatser som en mittback i landslaget jag sett. Killen ser rädd ut alltid och tar fel beslut varje gång mot Bulgarien.

Min tanke också. Det slog mig under matchen att det var luften ur igår. Det var hans chans att visa vad han kan, med tanke den knackiga starten i Man U. Tyvärr tror jag det kommer gå fortsatt utför nu, och en verklighet där han blir en av de senaste årens största flopp-värvningar sett till prislappen känns faktiskt troligare än en plötslig storsuccé.
Citera
2017-09-01, 07:07
  #91
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Det är verkligen jobbigt att se hur mycket sämre han spelat än i Benfica. Nu tycker jag inte att hans försäsong var så dålig som många United-fans får det att låta som, men inte var det bra heller. Läge att ge Jansson en chans i stället kanske?

Saken är väl att vi är väldigt få som sett VNL spela vecka ut och vecka in under hans tid i Portugal. Utan man har sett landskamperna och CL-matcherna.

Vilket gjort att han blivit väldigt uppskriven utan att folk vet hans egentliga nivå.
Citera
2017-09-01, 19:12
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Min tanke också. Det slog mig under matchen att det var luften ur igår. Det var hans chans att visa vad han kan, med tanke den knackiga starten i Man U. Tyvärr tror jag det kommer gå fortsatt utför nu, och en verklighet där han blir en av de senaste årens största flopp-värvningar sett till prislappen känns faktiskt troligare än en plötslig storsuccé.
Tragiskt om det blir så, typiskt svenskt också.
Citera
2017-09-01, 20:48
  #93
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Tragiskt om det blir så, typiskt svenskt också.

Jag hoppas innerligt att han motbevisar mig
Citera
2017-09-01, 22:30
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Saken är väl att vi är väldigt få som sett VNL spela vecka ut och vecka in under hans tid i Portugal. Utan man har sett landskamperna och CL-matcherna.

Vilket gjort att han blivit väldigt uppskriven utan att folk vet hans egentliga nivå.

Det som är det jobbiga. När man sett hur fenomenal han faktiskt var i Benfica är det triggande att se när folk säger "överskattad" eller "han var aldrig bra lol".

Han var verkligen ruggigt bra i Portugal och hittils i landslaget
Citera
2017-09-01, 22:31
  #95
Medlem
Marathons avatar
Nu har Vigge alltså gjort fler än 10 landskamper vilket gör att han ej längre kan anses vara "ny och spännande", med andra ord kommer han nu att vara hatad och hånad av majoriteten av de svenska "supportrarna".

"In med valfri yngre mittback här istället" kommer det heta resten av hans landslagskarriär.

Välkommen till det svenska landslaget.
Citera
2017-09-17, 18:55
  #96
Medlem
BarryHeros avatar
Ännu en PL-match där han inte ens får plats på bänken. Bailly och Jones verkar vara förstavalet, Smalling tredje. När får han göra sin PL-debut tror ni? Hur många matcher blir det ens för honom i PL den här säsongen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback