2019-02-09, 14:41
Medlem
Det är intressant att diskutera positionsförändringar, nu när Lindelöf väl tagit förstaplatsen (?) i försvaret.

Det är möjligt att Lindelöf står först på listan om alla defensiva mittfältare i United blir skadade, men jag har ruskigt svårt att överhuvudtaget ens spekulera i ett positionsbyte i dagsläget.
Citera
2019-02-09, 14:57
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det finns inget som tyder på att det är därför han missar dagens match. Det verkar snarare som det bara handlar om vila inför tisdag.

Edit: Från Sportbladet:

Precis som jag sade med andra ord. Ta av er foliehattarna.
Sportbladet skrev de innan dom ändra artikeln. Bär endast muslimhatt.
Citera
2019-02-09, 19:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det är intressant att diskutera positionsförändringar, nu när Lindelöf väl tagit förstaplatsen (?) i försvaret.

Det är möjligt att Lindelöf står först på listan om alla defensiva mittfältare i United blir skadade, men jag har ruskigt svårt att överhuvudtaget ens spekulera i ett positionsbyte i dagsläget.

Jag har inte hävdat att VNL är en dålig mittback eller att han inte passar i den rollen, tvärtom.

Men, jag tror att VNL mkt väl även kunde ha spelat defensiv mittfältare och/eller ytterback, han tycks vara en flexibel spelare, och en som jag tror kunde ha växlat i rollen som back/DM.
Citera
2019-02-10, 13:04
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har inte hävdat att VNL är en dålig mittback eller att han inte passar i den rollen, tvärtom.

Men, jag tror att VNL mkt väl även kunde ha spelat defensiv mittfältare och/eller ytterback, han tycks vara en flexibel spelare, och en som jag tror kunde ha växlat i rollen som back/DM.
Ytterbacksrollen är väl en knappast obekant för honom?
https://www.flashscore.com/match/t81LhBtm/#lineups;1
Var väl också ytterback när sverige vann u21-vm
Citera
2019-02-10, 20:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Ytterbacksrollen är väl en knappast obekant för honom?
https://www.flashscore.com/match/t81LhBtm/#lineups;1
Var väl också ytterback när sverige vann u21-vm

Han har väl bara spelat 2 matcher som yttterback efter övergången till Man Utd? hade varit trevligt att se VNL som ytterback nu när han har en friare roll.
Citera
2019-02-12, 23:15
Avslutad
Det blir lite tramsigt hur Viasat-studion alltid ska försvara VNL, och ursäkta honom och eventuella misstag med att han möter världsspelare. Jaha, men skulle inte han själv utvecklas till/vara en världsback, då måste man också kunna hantera de bästa anfallarna. Han är världsklass i svenska ögon så länge han inte gör grova misstag, när han väl gör det är det inte hans fel utan beror på att motståndaren är för bra. Det blir så skruvat att lyssna på hur alla svenska medier skriver och pratar upp svenskarna ute i Europa, och alltid ursäktar dem/tokhyllar dem. De skyller gränslöst på alla andra i laget förutom svensken. Det är faktiskt pinsamt att lyssna på.
Citera
2019-02-12, 23:49
Moderator
zanteras avatar
Ändå ganska intressant att se hur supporter-kulturen har förändrats senaste 10-20 åren. Behöver inte gå tillbaka så långt för en tid då alla stöttade sina egna talanger och såg det positiva medans nu hoppas de flesta att det ska gå åt helvete och man tittar endast på misstag och problemen men sopar resten under mattan.

Är han en världsback? Nej, och kommer troligtvis aldrig bli en ny Maldini heller. Men för ett litet skitland som Sverige så är det ändå kul att se en spelare som gått till PL och spelar för en av de 6 stora klubbarna och dessutom startar mestadels av matcherna. Vet inte varför folk fått för sig att han måste spela 10/10 varje match och aldrig göra ett misstag när det inte förväntas av någon annan spelare.
Citera
2019-02-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vet inte om han är oatletisk men jag är förvånad över att han inte sköter om sin kropp bättre. Har sett på hans bruds twitter hur han dricker bärs, snusar, samt trycker i sig chips och godis. Varför avstår man inte såna saker om man vill bli så framgångsrik som möjligt?

Gammalt inlägg men kände bara att jag var tvungen och citera detta då jag också känner att detta är värt och lyfta samt pga reportaget i expressen om paret idag.

Citat:
Utöver snuset har paret lagrat upp med flera varor från Sverige: Billys panpizza, Gorbys piroger, svensk ost, risgrynsgröt, frysta köttbullar från Ikea och OLW:s ostbågar.

Imponerande hur man kan spela på den nivån han gör samtidigt som han äter så dåligt. Snus drar ihop blodkärlen och har en direkt koppling till ryggproblem och att spela i Man United samtidigt som man köpt Billys och gorbys? Vet inte om jag ska vara imponerad eller tycka han borde skärpa sig. Han verkar ju prestera trots allt. Men tänk er hur bra han skulle bli med rätt kost?
Citera
2019-02-14, 19:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Imponerande hur man kan spela på den nivån han gör samtidigt som han äter så dåligt. Snus drar ihop blodkärlen och har en direkt koppling till ryggproblem och att spela i Man United samtidigt som man köpt Billys och gorbys? Vet inte om jag ska vara imponerad eller tycka han borde skärpa sig. Han verkar ju prestera trots allt. Men tänk er hur bra han skulle bli med rätt kost?

Många klubbar, inte bara de allra största, har ju numera närmast rigid koll på vad spelarna stoppar i sig och väger dem regelbundet för att säkerställa att de inte "gått ned sig". Att då VNL glufsar i sig Gorby"piroger" och Billy"pizzor" är rätt anmärkningsvärt - bland det sunkigaste man kan äta, om ni frågar mig.
Citera
2019-02-14, 19:43
Medlem
Korders avatar
Haha, jag är rätt långt ifrån hälsonörd (eller elitidrottare, för den delen), men till och med jag ryggar ju tillbaka vid tanken på sådan horribel mat som fucking Billys panpizza.

Aja, det kanske är vinklat lite i reportaget eller något. Möjligt att han har tillåtelse att äta det nån gång ibland.
Citera
2019-02-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Många klubbar, inte bara de allra största, har ju numera närmast rigid koll på vad spelarna stoppar i sig och väger dem regelbundet för att säkerställa att de inte "gått ned sig". Att då VNL glufsar i sig Gorby"piroger" och Billy"pizzor" är rätt anmärkningsvärt - bland det sunkigaste man kan äta, om ni frågar mig.
Och Billys pizzor är dessutom otroligt äckliga.
Citera
2019-02-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Gammalt inlägg men kände bara att jag var tvungen och citera detta då jag också känner att detta är värt och lyfta samt pga reportaget i expressen om paret idag.

Bara för att det ligger Gorbys piroger och Billys Panpizza betyder det inte att det är han som äter. Maja kanske är sugen på sådant. Nu har jag inte ätit Billys panpizza sen sekelskiftet då de antingen blir iskalla för att man mikrat de för lite eller stenhårda för man mikrat för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in