Citat:
Ursprungligen postat av
Stallbackshjonet
Har varit kritisk till Lindelöf i några inlägg men det är inte personligt utan Lindelöf som fotbollsspelare.
Han är för dålig kort sagt. Såg båda Watfords sista mål och Lindelöf joggade och tittade på.
Vore han inte stjärna i landslaget, kanske stöttepelare som de flesta vill göra honom till, skulle Lindelöf inte bry mig.
Man får inte ha skygglappar om Lindelöf som kåta kvinnliga fotbollsjournalister har. Värst är Frändén men Fagelund i samma tidning AB ansluter sig till kören sexistiska fruntimmer.
Inte bra för landslaget då vi har en FK där som går efter vad tabloider och tv-kanaler säger.
Men fy fan, nu kan blåsten börja för Lindelöf när han mister sin norska kompis i MU.
Lindelöf var verkligen inte bra mot Georgien men annars tycker jag så gott som alltid att han är minst tre plus i landslaget. Relativt ofta uppe på åtminstone fyra, till och med. Han var till exempel väldigt bra mot Spanien. Jag förstår därför inte riktigt vad det är som oroar dig så ur ett landslagsperspektiv? Vore mer rimligt att oroa sig för vem som ska spela bredvid honom i så fall.
Han är inte och kommer med all sannolikhet aldrig att bli en av världens bästa mittbackar men i mitt tycke är han långt ifrån Manchester Uniteds största problem, ens på den positionen. Jag menar, Maguire… där kan vi tala om begränsad spelare. För mig obegripligt att han kostat de summor han gjort och att han ens är i en engelsk landslagstrupp, än mer att han faktiskt får speltid i landslaget.
Och oavsett vem som efterträder Ole och hur denne värderar mittbacksbesättningen tror jag inte att det är någon risk för att Libdelöf hamnar i något liknande en frysbox den här säsongen. Men vi får se.