Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-06-14, 00:38
  #85
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Du är upphakad på Trump. Försök fatta ingen kommande president kommer att bry sig om ett USA som lämnar alla åtaganden och nedrustat till noll. Vill man vara kvar så blir det som ett basområde typ ISland. Som tung medlem nope.

Det var du som började prata om Trump och hans krav på att alla NATO-länder ska betala 2% till försvaret. Jag försökte bara förklara att ingen bryr sig om vad Trump säger eller twittrar, så britterna behöver inte heller göra det.

Corbyn och Labour vill inte heller lämna alla brittiska åtaganden. De vill som sagt vara kvar i NATO.

Däremot vill de inte delta i krig som inte bidrar till UK:s och Europas försvar, och bara gör oss mer sårbara. En rationell försvarspolitik, till skillnad från den som bedrivits tidigare och som Tories fortfarande står för.
Citera
2017-06-14, 00:47
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det var du som började prata om Trump och hans krav på att alla NATO-länder ska betala 2% till försvaret. Jag försökte bara förklara att ingen bryr sig om vad Trump säger eller twittrar, så britterna behöver inte heller göra det.

Corbyn och Labour vill inte heller lämna alla brittiska åtaganden. De vill som sagt vara kvar i NATO.

Däremot vill de inte delta i krig som inte bidrar till UK:s och Europas försvar, och bara gör oss mer sårbara. En rationell försvarspolitik, till skillnad från den som bedrivits tidigare och som Tories fortfarande står för.
Aha nu förstår jag. Du tror att 2 % är något Trump hittat på. Det är ett åtagande medlemsstaterna har men inte lever upp till. Trump har visserligen artikulerat missnöje. Men du tror väl inte att han är ensam om det i USA. Men visst du. Corbyn kan lägga ner försvaret och USA under kommande presidenter kommer att fortsätta lyssna på dem. Tja du illustrerar väl hur Corbyniter resonerar.
Citera
2017-06-14, 01:20
  #87
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Aha nu förstår jag. Du tror att 2 % är något Trump hittat på. Det är ett åtagande medlemsstaterna har men inte lever upp till. Trump har visserligen artikulerat missnöje. Men du tror väl inte att han är ensam om det i USA. Men visst du. Corbyn kan lägga ner försvaret och USA under kommande presidenter kommer att fortsätta lyssna på dem. Tja du illustrerar väl hur Corbyniter resonerar.

Nej, jag tror inte att Trump hittat på detta med 2% till försvaret. Men han är den förste som gjort något väsen av det, och kom till och med med det absurda kravet att andra NATO-länder skulle ersätta USA i efterskott för det de inte betalat tidigare år. Det är dessa och andra krav som Trump kommer med som britterna gör bäst i att ingorera.

Corbyn vill som jag redan påpekat inte lägga ner försvaret, men fokusera det på försvar, inte angreppskrig i Mellanöstern. Dessa krig kan USA bedriva ihop med Saudiarabien och andra skurkstater. Britternas och Europas medverkan behövs inte.
Citera
2017-07-01, 23:25
  #88
Medlem
SecundusSilents avatar
De konservativa rasar i opinionsmätningarna och Theresa Mays personliga siffor har likaså gått rakt ned, medan Labour och Corbyn har oerhört bra siffror. Corbyn talade för övrigt idag i London vid en jättedemonstration.

Jag har ytterst svårt att se Theresa May som premiärminister när 2018 inträder. Jag tippar att de konservativa sätter Philip Hammond på partiledarposten, han kan representera nån form av stabilitet och utstråla nån form av förtroende. Boris Johnson är en clown som ingen kan ta på allvar, men bra för Labour om han osannolikt nog skulle ta över det konservativa partiet. Det finns förstås några till som kan komma ifråga. Vi får väl se.

”In an extraordinary turnaround, May’s rating is now at -20% (with 31% approving her leadership and 51% disapproving) while Corbyn’s has risen to +4% with more approving of his stewardship of Labour (42%) than disapproving (38%).”
https://www.theguardian.com/politics...egatively-poll
Citera
2017-07-01, 23:32
  #89
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
De konservativa rasar i opinionsmätningarna och Theresa Mays personliga siffor har likaså gått rakt ned, medan Labour och Corbyn har oerhört bra siffror. Corbyn talade för övrigt idag i London vid en jättedemonstration.

Jag har ytterst svårt att se Theresa May som premiärminister när 2018 inträder. Jag tippar att de konservativa sätter Philip Hammond på partiledarposten, han kan representera nån form av stabilitet och utstråla nån form av förtroende. Boris Johnson är en clown som ingen kan ta på allvar, men bra för Labour om han osannolikt nog skulle ta över det konservativa partiet. Det finns förstås några till som kan komma ifråga. Vi får väl se.

”In an extraordinary turnaround, May’s rating is now at -20% (with 31% approving her leadership and 51% disapproving) while Corbyn’s has risen to +4% with more approving of his stewardship of Labour (42%) than disapproving (38%).”
https://www.theguardian.com/politics...egatively-poll

Orsaken varför Corbyn får mer stöd än May har med att många högerextremister, nazister, rasister med mera röstar på Corbyn nu istället för UKIP.

Corbyn utnyttjar högerpopulismen, som EU hatar. Det är lustigt att vänstern fortfarande stödjer Corbyn. Vänstern brukar oftast tycka emot allt.
Citera
2018-04-27, 22:38
  #90
Avstängd
nils.flygels avatar
Andrew Cox ställer ju upp för For Britain i lokalvalen nästa torsdag. Tror han är en trolig kandidat för GBs räddning.
Citera
2018-04-27, 22:53
  #91
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Andrew Cox ställer ju upp för For Britain i lokalvalen nästa torsdag. Tror han är en trolig kandidat för GBs räddning.

Ja, att han får 0.1% kommer att rädda GB!
Citera
2018-04-27, 22:57
  #92
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, att han får 0.1% kommer att rädda GB!

Så mycket, det trodde jag faktiskt inte själv?

Hämndens tid, en tid som komma skall.
Babylons övermod, kommer bli ert slutliga fall.

Marschera för ditt land, marschera för din ras, marschera med korsfanan höjd.
__________________
Senast redigerad av nils.flygel 2018-04-27 kl. 23:02.
Citera
2018-04-27, 23:26
  #93
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Så mycket, det trodde jag faktiskt inte själv?

Hämndens tid, en tid som komma skall.
Babylons övermod, kommer bli ert slutliga fall.

Marschera för ditt land, marschera för din ras, marschera med korsfanan höjd.

Hur mycket % kommer han att få tror du?
IQ-test
Citera
2018-04-27, 23:34
  #94
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hur mycket % kommer han att få tror du?
IQ-test

Jag tror att han kommer att befria sitt folk från slaveriet ur den ondes värld. Procenten landar väl ungefär på min egen iq-nivå, typ som det somaliska genomsnittet med en nolla, en till nolla och ett kommatecken framför.
https://www.youtube.com/watch?v=UuC7BGhxlL0
Citera
2018-04-30, 04:02
  #95
Medlem
Inrikesminister Rudd avgår efter att ha ljugit i parlamentet, riktiga journalister levererar

https://www.theguardian.com/politics...ndrush-scandal
Citera
2018-07-10, 12:34
  #96
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Hard Brexit är död. Brexit kanske också är dött.

1. De konservativas stödparti i den kommande minoritetsregeringen, DUP, motsätter sig att tullunionen med EU upphör då det skulle drabba nordirländarna hårt.
2. De skotska konservativa motsätter sig att UK lämnar den inre marknaden.

Så vad göra?
Det finns i princip 3 alternativ.

A. I dagens läge kommer förhandlingarna med Bryssel att leda till sammanbrott. Det går nämligen inte att förhandla med en motpart som inte kan inlösa förhandlingsöverenskommelserna i parlamentet. Ett sådant kaos leder till att väljarna kommer att straffa de konservativa mycket hårt i följande val. Alternativ A är således detsamma som kaos och det är denna linje som nu gäller.

B. Theresa May (eller nån annan som tar över efter hon har blivit avsatt) kan göra ännu en berömd U-sväng och presentera en plattform för Mjuk Brexit, som innebär att den inre marknaden prioriteras före stoppandet av den fria rörligheten och att tullunionen kvarstår. Detta har stöd i parlamentet, därför att alla Mjuka Brexitar bland de konservativa tillsammans med Labour och andra partier har överväldigande majoritet. Detta riskerar dock att splittra partiet därför att alla Hard Brexitar kommer att göra uppror, en svekdebatt uppstå och UKIP återuppstår från de döda.

C. Ett tredje alternativ är att Theresa May avgår, ny ledare väljs, som presenterar ett nytt valmanifest i samband med att ett nyval annonseras. Detta kan dock ta X månader. Risken är dock att väljarna oavsett denna nystart kommer att döma de konservativa mycket hårt i ett nyval inom 1år.

Slutsatsen är: De konservativa har inga bra alternativ. Alternativ A och C kommer med stor säkerhet att leda till att Corbyn är premiärminister efter nästa val. Alternativ B har klara kostnader och risker, men detta är en kompromiss som kan rädda de Konservativa kvar vid makten – ändå tror jag inte på den, därför att den riskerar att splittra partiet.

Alternativ C är därför det mest troliga: nyval. Detta kommer med stor sannolikhet att ge Labour makten, men det räddar det konservativa partiet från självförstörelse. Kom ihåg, det konservativa partiet är som ett klassiskt kommunistiskt parti: partiet går före staten. Cameron utlyste Brexit-omröstningen därför att det skulle befästa partiets makt. Theresa May utlyste nyvalet för att öka partiets inflytande och krossa motståndaren. Resultatet ser vi nu, ett parti i djup kris som än en gång kommer att försöka rädda sig självt oavsett konsekvenser.

Är detta en bra bedömning av läget? Får vi alltså nyval inom 1år som räddar partiet även om Corbyn blir ny premiärminister?

Efter drygt 1 år sedan trådstarten kan jag konstatera att det inte längre finns någon räddning.

Oavsett att en del tunga brexitförespråkare igår lämnat regeringen, så finns ingen majoritet i parlamentet för Theresa Mays överenskommelse från i fredags (”chequers deal”) och dessutom kommer Bryssel inte att svälja den, vilket innebär att vi med mycket rask takt går mot en NO DEAL med Bryssel och en hård Brexit. Detta är realiteterna. Bryssel kan ju se vad alla andra ser: den har ingen trovärdig motpart som har ägarskap, varför alla förhandlingar undermineras.

Detta innebär också att Theresa May kommer att tvingas bort, då hon har misslyckats kapitalt. Mycket tyder på att vi får ett nyval. Detta borde komma redan i år och efter det välkomnar vi kamrat Corbyn som nästa premiärminister.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback