Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 21:05
  #1
Medlem
Tjenare jag planterade dessa fröna utomhus efter jag hade förgrott dom hemma. Nu kom jag dock på att stället jag har planterat dom på inte kmr få tillräckligt mkt sol alltså bara kanske 1 timme sol per dag. Tror ni att det kmr växa upp en planta som jag sedan kan ta upp o omplantera ngn annan stans

Edit: jag bor i Skåne o zon1 så det är väldigt varmt utomhus
Citera
2017-06-12, 21:38
  #2
Medlem
Hur ser det ut runtomkring där du planterat dom? Tät lövskog, mellan 2 berg, i ett skåp med smal öppning? Står dom ute i naturen i en dunge eller liknande räcker solen till även om ett mer öppet område är bättre. Hyggen, kraftledningsgator och öde industriområden är bra platser att leta spots på
Citera
2017-06-13, 13:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Hur ser det ut runtomkring där du planterat dom? Tät lövskog, mellan 2 berg, i ett skåp med smal öppning? Står dom ute i naturen i en dunge eller liknande räcker solen till även om ett mer öppet område är bättre. Hyggen, kraftledningsgator och öde industriområden är bra platser att leta spots på

Planterade 3 frön i en hyffsat tät lövskog med en liten bäck några meter ifrån. Det var 2 veckor sedan jag planterade fröna så ska dit idag o se om det har blivit ngt.
Citera
2017-06-19, 05:23
  #4
Medlem
Spud-boys avatar
Man kan nog inte med fördel plantera dom i nån skogsglänta - FULL soltillgång.. Plantera dom på en öppen plats, typ en öppen yta på 1 hektar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback