Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 16:26
  #13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det gäller att sätta det här ur japanernas ögon, hur många 20-25 åringar kollade på Cro Cop sådär 2003 till 2007 under PRIDE?

Japan behöver en ny Sakuraba,Gomi etc.

Rizin satsar på damerna då de har märkt att det är inne nu inom MMA och de har tex Rena ,Murata och en till som kallas för King Miura som är 160 cm och möter stora tjejer och har meriter från judo och combat sambo och är endast 20 år.

Kan ju också vara så att många vet att Fedor inte är i sin prime men jag håller med om att en match mellan Fedor och Cro Cop i revansch hade lockat många.

Dessutom finns det fler konkurrenter idag än vad de fanns då, eliten från Ryssland tävlar i ACB,M-1 och Fight Nights medan Brasilien satsar alla kort på att komma in till UFC eller Invicta. Amerikaner tävlar i WSOF och Bellator bortsett UFC.

Därmed finns det inte så mycket val än att prova på att köra Bantamweight där de kan kora fram en japan som vinner turneringen.

Som plåster på såren kommer svensken Karl Albrektsson att gå en till match där..
Det är synd att östeuropa har fått starkare organisationer, för de bästa från ksw och m-1 hade varit i rizin annars, de är inte kompatibla med ufc eller usada. Kanske blir det Bellator som mest liknar Pride med sina framtida turneringar, mer liberala dopingsregler och satsning på estetik.

Jag förstår hur de tänker med en japansk stjärna, men det är inte särskilt intressant att titta på för mig som icke-japan och riskabelt för organisationen, bra japanska fighters växer inte på träd. Jag har inga problem med att de satsar på det och äntligen kanske får fram något som liknar Sakuraba, men de behöver den andra sidan också. De gör verkligen det. De måste bygga utländska stjärnor likt kron gracie, som inte har gått en match sen i julas, ett typexempel på någon som borde ha varit med på den här galan. Nu lade de till några större ickejapaner, men det känns ändå jävligt lamt om jag ska vara helt ärlig.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2017-06-24 kl. 16:28.
Citera
2017-06-25, 03:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är synd att östeuropa har fått starkare organisationer, för de bästa från ksw och m-1 hade varit i rizin annars, de är inte kompatibla med ufc eller usada. Kanske blir det Bellator som mest liknar Pride med sina framtida turneringar, mer liberala dopingsregler och satsning på estetik.

Jag förstår hur de tänker med en japansk stjärna, men det är inte särskilt intressant att titta på för mig som icke-japan och riskabelt för organisationen, bra japanska fighters växer inte på träd. Jag har inga problem med att de satsar på det och äntligen kanske får fram något som liknar Sakuraba, men de behöver den andra sidan också. De gör verkligen det. De måste bygga utländska stjärnor likt kron gracie, som inte har gått en match sen i julas, ett typexempel på någon som borde ha varit med på den här galan. Nu lade de till några större ickejapaner, men det känns ändå jävligt lamt om jag ska vara helt ärlig.


De bor över 130 miljoner japaner och över tre miljarder av världens befolkning bor i asien. Rizin har ett tv-avtal med CCTV som är Kinas Svt, tror de struntar i vad fansen i Europa i överlag tycker. De jag vet är att då Cro Cop gick match där hade de även ett tv-avtal med Kroatien.


Det känns lamt och kan nog ha för att de vill få lite uppmärksamhet då det gjorde sina första två galor där King Mo vann galan.

Tror nyckeln är att våga på lite mer freakshows som de gör ni med Reina Miura, men även att på något sätt hitta en ny Fedor och Cro Cop.

Fedors team har tecknat avtal med Bellator och antar att det finns en konfliktintresse som inte har gått ut i media, men som du har märkt var Mauro Ranallo tillbaka i Rizin som kommenterade i PRIDE förut-
Citera
2017-06-30, 19:50
  #15
Medlem
Karl Albrektsson vs Teodoras Aukstuolis är bekräftat
Citera
2017-07-28, 18:23
  #16
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Här kan man köpa streamen för $19.99:
https://www.fite.tv/watch/rizin-worl...-summer/2kfjw/

På söndag morgon kl. 07:00 drar det igång. Någon som kommer titta?
Citera
2017-07-30, 09:29
  #17
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Jaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
__________________
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2017-07-30 kl. 09:40.
Citera
2017-07-30, 09:39
  #18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
MILF Yamamoto kommer bli nästa womens atom weight tournament champion, sanna mina ord!
Citera
2017-08-01, 02:14
  #19
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Så har man äntligen nyktrat till efter helgens dubbelevent. Det här var en sjukt bra gala, bättre än UFC 214 faktiskt. Alla som saknar Pride borde ju älska det här?
Citera
2017-08-08, 16:26
  #20
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Oktober, vilken månad för oss MMA fans! Först Rizin den 15:e sen KSW den 22:a. Och säkert några UFC-galor också, men vem fan bryr sig egentligen? Rizin annonserar att förutom fortsättningen på herrarnas bantamviktsturnering så kommer damernas superatomviktsturnering påbörjas i nästa gala.
Citat:
Chairman Nobuyuki Sakakibara said “We are very excited to be able to hold the first ever woman’s GP, and we believe that with having the total amount of 10 million Japanese yen prize money, this is the biggest woman’s tournament in the world. I hope that we could continue this for the next 5, 10 years and look back at this event and say that this was the beginning.”
http://www.rizinff.com/en/news/20170808_5950.html

Cardet so far:

[Woman’s Super Atom weight GP opening round]
RENA vs Andy Nguyen
Miyuu Yamamoto vs TBA
Saori Ishioka / Kanna Asakura vs TBA
TBA vs TBA
[Bantamweight GP opening round Bracket B]
Shintaro Ishiwatari vs TBA
TBA vs TBA
TBA vs TBA
[Grappling match]
Kazushi Sakuraba vs Dan Henderson

Om man får tro Sherdog så får vi även se Tenshin Nasukawa, Erson Yamamoto och Shinju Nozawa-Auclair mot TBA.
http://www.sherdog.com/events/Rizin-...i-No-Jin-61867

Andy Nguyen får möta favorittippade RENA i första runda. Tror att RENA tar det. RENA alltså, vilken tjej. Söt som fan och alltid ett leende på läpparna men när det bjuds upp till fight förvandlas hon till en jävla mördare. Kolla in den sista head stompen och lever-KO:n från hennes förra match, bland det snyggaste jag har sett i idrottssammanhang:
https://youtu.be/Sop6FuBdcYQ?t=211
Älskar hur hon verkligen tar sats för att stampa motståndaren i ansiktet.

Inte alls oväntat får min absoluta favoritidrottare Miyuu 'MILF' Yamamoto en plats i turneringen. Hon är the Brock Lesnar of the womens atom weight division. Fysiskt och brottningsmässigt heeeeelt överlägsen alla andra. Om hon bestämmer sig för att hennes motståndare inte ska stå upp längre så tar det max ett par sekunder sen står hennes motståndare inte upp längre. Hennes senaste match mot Cassie Robb påminde om Karelin vs. Akira Maeda. Bland det roligaste jag sett i hela mitt liv var när Cassie försökte ta ner Miyuu. Vilket jävla hjärnsläpp, "Hmm, jag står och clinchar med en trefaldig världsmästarinna i brottning, vad ska jag göra? Jag vet, jag provar trippa henne." Slam! Också låg Cassie med ryggen mot backen.
Citera
2017-08-08, 17:21
  #21
Medlem
Mx_1337s avatar
Kul att Albrektsson vann. Bra val att satsa på Japan relativt tidigt i karriären!

Kul med segrar för Horiguchi och Aliakbari också.

Vet inte vad som är mest anti-klimax, en match med Gabi Garcia vs random slagpåse, eller med match med Gabi Garcia vs random slagpåse som blir en NC medels ögonpet efter 15 sekunder..
Den här gången var det kanske liiiite mer en än slagpåse, 24 årig ryska på 260 (!!!!!) lbs. Men, ett stadigt record på 0-0 också.. Eller ja, "0-0 1 NC" nu då.
Citera
2017-08-08, 21:23
  #22
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kul att Albrektsson vann. Bra val att satsa på Japan relativt tidigt i karriären!
Har för mig att det här var sista matchen på kontraktet för Kalle. Hoppas att han stannar i organisationen.
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kul med segrar för Horiguchi och Aliakbari också.
Fattade du vad det var för psykbryt Aliakbari fick efter matchen? Tror han stod och skrek något åt Takada.
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Vet inte vad som är mest anti-klimax, en match med Gabi Garcia vs random slagpåse, eller med match med Gabi Garcia vs random slagpåse som blir en NC medels ögonpet efter 15 sekunder..
Den här gången var det kanske liiiite mer en än slagpåse, 24 årig ryska på 260 (!!!!!) lbs. Men, ett stadigt record på 0-0 också.. Eller ja, "0-0 1 NC" nu då.
Hoppas att det blir en rematch. Vill se vad tjockisen kan göra, även om det antagligen inte är mycket. Annars känns det som att KING Reina står näst på tur.
Citera
2017-08-09, 17:36
  #23
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Har för mig att det här var sista matchen på kontraktet för Kalle. Hoppas att han stannar i organisationen.
Lär han väl göra. Om inte UFC/Bellator hör av sig då. Inte garanterat att dessa betalar bättre än Rizin på ett förstakontrakt dock.
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Fattade du vad det var för psykbryt Aliakbari fick efter matchen? Tror han stod och skrek något åt Takada.
Dem roids Nej men.. Var en del tjafs mellan Aliakbari och King inför matchen vad jag vet, det kan väl vara det isåfall. Eller så är han bara en knäppgök.
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Hoppas att det blir en rematch. Vill se vad tjockisen kan göra, även om det antagligen inte är mycket. Annars känns det som att KING Reina står näst på tur.
Jaha. Ja det är väl bättre med lite köttsäckar än kanonmat i form av gamla "former pro wrestling yada yada" kärringar. Inte så intresserad av Garcia innan de hittar en fighter på likvärdig nivå som de kan kura upp till hennes storlek.
Citera
2017-08-09, 17:55
  #24
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jaha. Ja det är väl bättre med lite köttsäckar än kanonmat i form av gamla "former pro wrestling yada yada" kärringar. Inte så intresserad av Garcia innan de hittar en fighter på likvärdig nivå som de kan kura upp till hennes storlek.
Kommer nog aldrig att hända dessvärre. Hon är 1.87 lång och väger nästan 100 kg rippad. Jag kan inte komma på en enda tjej, roidad eller inte, som kommer ens i närheten av de dimensionerna. Det bästa vi kan hoppas på är Cyborg eller någon olympisk tungviktsjudoka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback