Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-10, 19:01
  #1
Medlem
Hej!

Jag har börjat gymma för ca två veckor sedan. Jag har sprungit och gjort yoga sedan en tid tillbaka, men har först nu börjat lyfta skrot.

Saken är den att jag blir dödstrött efter jag har gymmat. Är letargisk, stirrig och utan energi. Känns som att vara bakfull. Då jag gärna vill fortsätta gymma undrar jag vad den här letargin kan bero på? Och vad man kan göra för att inte bli helt trött efter man varit på gymmet.

Jag har några hypoteser om varför. Kanske är det i.o.m. att jag är nybörjare och råkar ta i för mycket? Eller kanske något med näring och så? Kommer det bli bättre när man fortsätter eller borde jag ändra något, t.ex. äta något särskilt innan jag går till gymmet?

Tacksam för svar.
Citera
2017-06-10, 19:05
  #2
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeConsumer
Hej!

Jag har börjat gymma för ca två veckor sedan. Jag har sprungit och gjort yoga sedan en tid tillbaka, men har först nu börjat lyfta skrot.

Saken är den att jag blir dödstrött efter jag har gymmat. Är letargisk, stirrig och utan energi. Känns som att vara bakfull. Då jag gärna vill fortsätta gymma undrar jag vad den här letargin kan bero på? Och vad man kan göra för att inte bli helt trött efter man varit på gymmet.

Jag har några hypoteser om varför. Kanske är det i.o.m. att jag är nybörjare och råkar ta i för mycket? Eller kanske något med näring och så? Kommer det bli bättre när man fortsätter eller borde jag ändra något, t.ex. äta något särskilt innan jag går till gymmet?

Tacksam för svar.
Det är logiskt. När du vilar blir du pigg, när du anstränger dig blir du trött. Ergo, vila dig i form istället.
Citera
2017-06-10, 19:24
  #3
Medlem
Ditt CNS behöver tränas upp, det ger sig. Min gissning.
Citera
2017-06-10, 19:25
  #4
Medlem
Käka snabba kolhydrater innan träningen. Direkt efter träningen tar du en proteindrink och inom 1h käkar du middag.
Citera
2017-06-10, 19:29
  #5
Medlem
Citat: