Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 14:04
  #1
Avstängd
Tja allesammans, har en telefon jag inte använder då jag köpt upp en telefon via abonnemang istället, tänkte ge ut den till en person men vill helst inte personen på något vis ska kunna återuppta gamla bilder, eller personlig information eller allt annat på telefonen helt enkelt som jag tycker är privat, vill alltså radera allt som någonsin luren har laddat ner osv, hur kan jag göra detta totalt?

Tackar!
Citera
2017-06-10, 14:23
  #2
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Tja allesammans, har en telefon jag inte använder då jag köpt upp en telefon via abonnemang istället, tänkte ge ut den till en person men vill helst inte personen på något vis ska kunna återuppta gamla bilder, eller personlig information eller allt annat på telefonen helt enkelt som jag tycker är privat, vill alltså radera allt som någonsin luren har laddat ner osv, hur kan jag göra detta totalt?

Tackar!
Radera allt och återställ sedan
Citera
2017-06-10, 14:25
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Radera allt och återställ sedan

Gör jag det via inställningar på telefonen bara? Räcker det verkligen för att ingen ska kunna ta tillbaka sakerna som en gång fanns på telefonen?
Citera
2017-06-10, 14:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Tja allesammans, har en telefon jag inte använder då jag köpt upp en telefon via abonnemang istället, tänkte ge ut den till en person men vill helst inte personen på något vis ska kunna återuppta gamla bilder, eller personlig information eller allt annat på telefonen helt enkelt som jag tycker är privat, vill alltså radera allt som någonsin luren har laddat ner osv, hur kan jag göra detta totalt?

Tackar!

Kunde väl vara smart av dig att uppge vad det är för lur, för det kan ju vara lite olika hur man kan göra detta beroende på om det är en Androidlur eller iPhone.....
Citera
2017-06-10, 15:25
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kunde väl vara smart av dig att uppge vad det är för lur, för det kan ju vara lite olika hur man kan göra detta beroende på om det är en Androidlur eller iPhone.....

Min gamla Iphone 5s , då jag inte behöver den tänkt ge ut den men har massor me bilder o annat ja ej vill nästa ägare av telefonen ska ta del av, nuja, tips?
Citera
2017-06-10, 16:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Min gamla Iphone 5s , då jag inte behöver den tänkt ge ut den men har massor me bilder o annat ja ej vill nästa ägare av telefonen ska ta del av, nuja, tips?


Då är det väldigt enkelt.

Läs länken och följ stegen

https://support.apple.com/sv-se/HT201351
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback