Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 13:07
  #1
Medlem
Hej, tänkte ta mig och skaffa en Apollo Orion 36-RX50 Motard Klass2 och undrar om det finns nåt lätt sätt att trimma den på för den går bara i 25/h och det blir skit tråkigt.

Här är länken till den: http://www.superbilligt.se/moped/25-...rd-orion-36-rx

Btw är helt ny på mopeder då jag hade tänkt att den skulle bli min första så har bara minimal kunskap om mopeder.

MvH, Daniel
__________________
Senast redigerad av Daniel12341 2017-06-10 kl. 13:30.
Citera
2017-06-10, 13:46
  #2
Medlem
Köp den inte, skitmoped. Bättre och köpa begagnad 2 taktsmoped från t.ex. Derbi, Yamaha, Rieju t.ex.
Citera
2017-06-10, 14:35
  #3
Medlem
Köp verkligen inte, riktig skräp som knappt går att trimma endå! Köp en begagnad kvalitetsmoped istället som det finns reservdelar till och du kan trimma i stort sett hur mycket du vill.
Citera
2017-06-11, 00:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-Af-Schyman
Köp den inte, skitmoped. Bättre och köpa begagnad 2 taktsmoped från t.ex. Derbi, Yamaha, Rieju t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av Windale
Köp verkligen inte, riktig skräp som knappt går att trimma endå! Köp en begagnad kvalitetsmoped istället som det finns reservdelar till och du kan trimma i stort sett hur mycket du vill.

Tack för att ni sa det! Finns några på blocket just nu men vet ärligt talat inte om jag "vågar" köpa en begagnad moppe för att det kan vara något fel på den.
Citera
2017-06-11, 02:47
  #5
Medlem
INTPs avatar
Visst skulle det kunna finnas fel på en moped man köper begagnad, det är rent av ganska vanligt att han hittar några småsaker som man kanske vill åtgärda. Större och dyrare problem brukar däremot gå upptäcka med en ordentlig provkörning och noggrann inspektion av någon som förstår sig på mopeder.

Gör inte misstaget att köpa något nytt billigt skräp bara för att det är nytt. Ordet "garanti" kanske ger dig en varm, mysig känsla medan du läser det innan du köper hojen, men när hojen för tredje gången lagt av halvvägs till jobbet och det även den gången är två veckors väntetid innan verkstaden får tid att titta på den kommer du vara ganska trött på återkommande problem - även om dom repareras gratis.


Märkesmopeder av högre kvalitet kan det naturligtvis också bli fel på, men så länge man använder dom normalt och åtgärdar problem direkt när man upptäcker dom (det konstiga ljudet man aldrig hört förut SKA kontrolleras direkt, inte ignoreras!) så brukar det inte uppstå särskilt mycket problem av allvarligare karaktär. Och framförallt, när man gjort en reparation ordentligt kan man vara ganska säker på att inte få det problemet igen. Till skillnad från kinesmopparna där man är osäker på att nya reservdelar fungerar innan man faktiskt har testat dom...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback