Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-10, 17:20
  #13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Vad är skillnaden då? Du som vet allt.
Jag ska omformulera mig lite. Man måste inte ha aggressionsproblem för att vara dominant.
Citera
2017-06-10, 17:34
  #14
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag ska omformulera mig lite. Man måste inte ha aggressionsproblem för att vara dominant.

Jag kan tänka mig hur man skulle kunna vara dominant utan att vara våldsam. Det är så enkelt som att man tillåter saker, så länge motparten följer reglerna. Om motparten inte följer reglerna bör det ju dock finnas konsekvenser för att det skall finnas en riktig dominas.

Om motparten alltid kan dra sig ur är det svårt att upprätthålla dominans annat än som en slags lek då. Det är inte dominas på riktigt, egentligen.

Men det var en side-track, och aningen OT.
Citera
2017-06-10, 17:37
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag kan tänka mig hur man skulle kunna vara dominant utan att vara våldsam. Det är så enkelt som att man tillåter saker, så länge motparten följer reglerna. Om motparten inte följer reglerna bör det ju dock finnas konsekvenser för att det skall finnas en riktig dominas.

Om motparten alltid kan dra sig ur är det svårt att upprätthålla dominans annat än som en slags lek då. Det är inte dominas på riktigt, egentligen.

Men det var en side-track, och aningen OT.
Som sagt, man behöver inte vara ett våldsamt pucko för att vara en dominant person, både i och utanför sängen.
Citera
2017-06-10, 17:50
  #16
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som sagt, man behöver inte vara ett våldsamt pucko för att vara en dominant person, både i och utanför sängen.

Jag kan köpa det. Jag tänker t.ex. på saudi arabien. Många män där är reellt dominanta eftersom de har reell makt över kvinnorna. Det beryder ju inte att alla av dem är våldsamma.

I sverige tror jag dock det krävs något mer för att få till en reell dominant situation. En maffia boss kan t.ex. vara reell dominant. Så länge du lojal mot honom är han din vän, men om du sviker honom fackar han dig på riktigt.

Det är att vara dominant på riktigt, inte på låtsas.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-10 kl. 17:52.
Citera
2017-06-10, 17:54
  #17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag kan köpa det. Jag tänker t.ex. på saudi arabien. Många män där är reellt dominanta eftersom de har reell makt över kvinnorna. Det beryder ju inte att alla av dem är våldsamma.

I sverige tror jag dock det krävs något mer för att få till en reell dominant situation. En maffia boss kan t.ex. vara reell dominant. Så länge du lojal mot honom är han din vän, men om du sviker honom fackar han dig på riktigt.

Det är att vara dominant på riktigt, inte på låtsas.
Jag förstår att du tror att det är så.
Citera
2017-06-10, 17:58
  #18
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag förstår att du tror att det är så.

Du ju kan beskriva hur det faktist är om du nu vet. Kanske via pm eller något.
Citera
2017-06-15, 22:30
  #19
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är feminister lågstatuskvinnor som dessutom naturligt drar sig till "fel typ av män"?

Tvärtom, skulle jag säga. Som feminist känner jag hur min status höjs av både media och myndigheter samt av vanliga svenska undergivna karlar. Min domnanta läggning som kvinna är uppskattad och jag känner mig s a s "rätt i tiden". I mina längre relationer vill jag ha betjänter som partners, medan i mina snabba sexmöten så vill jag ha storkukade sexatleter.

Jag drar till mig den sorts karlar jag vill ha, helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback