Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-10, 12:51
  #1
Medlem
Xer0s avatar
Är feminister lågstatuskvinnor som dessutom naturligt drar sig till "fel typ av män"?

Jag tänker på män som slår dem och behandlar dem illa. Är det detta som är deras problem? De tycker om grisarna, men inte det grisiga beteendet?

Vidare, finns det något samband mellan detta och det faktum att batikhäxorna uppenbarligen är så intresserade av muslimer, och afghanska pojkar (män) som begår sexuella övergrepp och uppenbarligen inte har någon respekt för kvinnor?
Citera
2017-06-10, 13:44
  #2
Medlem
Frawjons avatar
De drar till sig avskräde - det är ju bra. Då får vettiga kvinnor hyggliga män. Poetisk rättvisa.
Citera
2017-06-10, 15:46
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Är det verkligen "feminister" som får den här typen av män? Är det inte i regel kvinnor av typen "snygg men korkad och trashig" som dras till kvinnomisshandlare? Alltså den typen av kvinna som bittra snälla pojkar vill sätta på men får inte.

"Feminister" får väl i regel ihop det med det som ofta kallas för "cucks" eller beta"?

Förhållandemässigt pratar jag nu om. Att feminister gillar att straffknullas av manliga män förvånar ju ingen. Men som sagt, min erfarenhet säger att det är en annan typ av kvinna som har förhållanden med våldsamma snubbar.
Citera
2017-06-10, 16:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är feminister lågstatuskvinnor som dessutom naturligt drar sig till "fel typ av män"?

Jag tänker på män som slår dem och behandlar dem illa. Är det detta som är deras problem? De tycker om grisarna, men inte det grisiga beteendet?

Vidare, finns det något samband mellan detta och det faktum att batikhäxorna uppenbarligen är så intresserade av muslimer, och afghanska pojkar (män) som begår sexuella övergrepp och uppenbarligen inte har någon respekt för kvinnor?

Jag tror det motsatta. De mest tongivande och vapenskramlande feministerna är en utbrytargruppering från den gamla (och helt sinnessjukt motsägelsefulla) överklassvänstern - de som sitter i sina villor på Djursholm, eller i sina chica bostadsrätter på Södermalm, och vräker ut sitt hat mot inbillade strukturer från ett lika inbillat patriarkat.

De är inte särskilt många, men får absolut gehör i public services vänsterorienterade kanaler. Det här är högutbildade akademikerkvinnor som väljer som framtida ex-make med omsorg: Mjukismannen som antingen via ren populism låter sig åka med på resan för egen vinning inom PK-eliten, eller som är tillräckligt hjärntvättad för att tro på galenskaperna.

Det vanliga folket ute i stugorna är... vanligt folk. Varken särskilt feministisk eller extrem åt något håll, men tyvärr finns fortfarande på sina håll den unga kvinnans fascination för den "farliga killen" som misshandlar och åker in och ut från kåken. Varför den här karaktären av män finns (ponera i en extremt liten procentandel av vår manliga befolkning) är lika tragiskt som en gåta. Men varför vissa kvinnor dras till dem är ett ännu större mysterium...

Trevlig helg, Fiaspappa
Citera
2017-06-10, 16:55
  #5
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det verkligen "feminister" som får den här typen av män? Är det inte i regel kvinnor av typen "snygg men korkad och trashig" som dras till kvinnomisshandlare? Alltså den typen av kvinna som bittra snälla pojkar vill sätta på men får inte.

"Feminister" får väl i regel ihop det med det som ofta kallas för "cucks" eller beta"?

Förhållandemässigt pratar jag nu om. Att feminister gillar att straffknullas av manliga män förvånar ju ingen. Men som sagt, min erfarenhet säger att det är en annan typ av kvinna som har förhållanden med våldsamma snubbar.

Du kanske har rätt.
Jag vet dock att många feminister har en förkärlek för BDSM, och tänkte att det kanske kunde hänga ihop med deras hat mot macho männen, att machomännen är dem de vill ha, och att de, tidigare i sitt liv, sökt sig till destruktiva förhållanden med dessa och därför blivit bittra.
Citera
2017-06-10, 16:57
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Du kanske har rätt.
Jag vet dock att många feminister har en förkärlek för BDSM, och tänkte att det kanske kunde hänga ihop med deras hat mot macho männen, att machomännen är dem de vill ha, och att de, tidigare i sitt liv, sökt sig till destruktiva förhållanden med dessa och därför blivit bittra.
BDSM har ju dock inget med att man är ett våldsamt pucko att göra.
Citera
2017-06-10, 17:05
  #7
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
BDSM har ju dock inget med att man är ett våldsamt pucko att göra.
De flesta feminister söker mjukismän som kan vara dominanta i sängen.
Jag tror att det är rätt svårt att hitta.

Det de egentligen attraheras av är dominanta män, men många dominanta män är också våldsamma puckon.

Det mest dominanta männen i samhället är antingen någon typ av ledare eller sitter i fängelse.
Citera
2017-06-10, 17:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är feminister lågstatuskvinnor som dessutom naturligt drar sig till "fel typ av män"?

Jag tänker på män som slår dem och behandlar dem illa. Är det detta som är deras problem? De tycker om grisarna, men inte det grisiga beteendet?

Vidare, finns det något samband mellan detta och det faktum att batikhäxorna uppenbarligen är så intresserade av muslimer, och afghanska pojkar (män) som begår sexuella övergrepp och uppenbarligen inte har någon respekt för kvinnor?
Man får det man förtjänar.
Citera
2017-06-10, 17:07
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
De flesta feminister söker mjukismän som kan vara dominanta i sängen.
Jag tror att det är rätt svårt att hitta.

Det de egentligen attraheras av är dominanta män, men många dominanta män är också våldsamma puckon.

Det mest dominanta männen i samhället är antingen någon typ av ledare eller sitter i fängelse.
Det finns ju hur många män som helst som är dominanta i sängen som inte är våldsamma puckon i övrigt.
Citera
2017-06-10, 17:13
  #10
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns ju hur många män som helst som är dominanta i sängen som inte är våldsamma puckon i övrigt.

De är inte genuint dominanta. Det är spelat och det märks.

Men det är väl annars bra. Jag antar att feministerna dejtar dessa herrar, och är lyckliga förhållanden allihopa.
Citera
2017-06-10, 17:16
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
De är inte genuint dominanta. Det är spelat och det märks.

Men det är väl annars bra. Jag antar att feministerna dejtar dessa herrar, och är lyckliga förhållanden allihopa.

Jag ställer mig starkt tvivlande till att du vet något om den saken.
Citera
2017-06-10, 17:18
  #12
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jasså du. Du vet att dominans och våld inte riktigt är samma sak.

Vad är skillnaden då? Du som vet allt.

Hur är man t.ex. dominant men accepterar ett "nej". Då är man inte speciellt dominant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback