Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 11:35
  #1
Medlem
821s avatar
Kommer till hösten att börja plugga på högskola och undrar då om man vid användning av dator för inlämningar kommer att kunna använda sig av apples egna program som keynote eller pages eller om det i stort sätt kräver att man skaffar ett officepaket.
Citera
2017-06-10, 16:10
  #2
Medlem
Högskoleutbildning kräver inte Officesuiten. Däremot kommer dem flesta vilja ha inlämningar i antingen .docx alternativt .pdf. Detta var standard sedan jag pluggade på högre nivå för 3år sedan.
Det kräver dock inte mer än att du i exempelvis sparar ditt dokument i .docx i pages etc.
Själv föredrar jag office över Apples dito, Så jag skaffade skiten till macen.
Citera
2017-06-10, 16:32
  #3
Medlem
tzjs avatar
0.02

Hårdvara: Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator

Rubrik justerad.
Citera
2017-06-10, 19:09
  #4
Medlem
Det är omöjligt att svara på vad din specifika skola och dina lärare säger. Men generellt är det inga problem att skicka in en PDF vilket du kan skapa med vad som helst. Ibland kan docx krävas men bara för det behöver du inte köpa MS Office. Pages är väl inte att rekommendera för att spara och läsa docx då den är riktigt kass på att få formateringen att stämma men Google docs eller Libreoffice duger fint för den enkla formateringen du antagligen kommer komma i kontakt med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback