Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 09:57
  #1
Medlem
Tjenare. Jag har läst en del trådar men eftersom allt känns väldigt osäkert så skapar jag en egen.

Jag är en total amatör asså 0 kunskaper inom Kameror och fotografering men nu är det så att jag börja få lite intresse att börja va ute i naturen och ta lite stjärnbilder såsom vackra stadsbilder och undrar vad ni kan ge mig för tips. Jag vet inte va det är för skillnad på digital kamera, Kompakt kamera, Och systemkamera förutom att utseende skiljer sig. min budget ligger runt 3500-4000kr. Jag har kollat lite på Sony, Canon och nikon, parasonic men som sagt pågrund utav okunnighet så känns allt som grekiska för mig när jag läser om dom. Så jag vore jätte tacksam om ni kunde dra iväg nå tips och behöver ni mer att gå på så tveka inte på att fråga!

/tack på förhand
Citera
2017-06-10, 10:19
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Alla kameror är digitala. Vissa är små och enkla och kallas kompakta andra är lite större och kan byta objektiv m.m. Dom kallas systemkameror.

Märket spelar mindre roll men om du tror att du har ett intresse för foto skulle jag välja en systemkamera. Just för att man kan byta till olika objektiv.

Kika på Nikon D3300 till exempel. En hyfsat avancerad systemkamera för nybörjare.

http://www.ljudochbild.se/test/nikon-d3300
Citera
2017-06-10, 16:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Alla kameror är digitala. Vissa är små och enkla och kallas kompakta andra är lite större och kan byta objektiv m.m. Dom kallas systemkameror.

Märket spelar mindre roll men om du tror att du har ett intresse för foto skulle jag välja en systemkamera. Just för att man kan byta till olika objektiv.

Kika på Nikon D3300 till exempel. En hyfsat avancerad systemkamera för nybörjare.

http://www.ljudochbild.se/test/nikon-d3300