Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-10, 01:15
  #1
Medlem
Tänkt åka till Riga i sommar. Har hört både bra och dåligt. Någon som har namn på pubar, restauranger man inte ska besöka?
Citera
2017-06-10, 01:22
  #2
Medlem
Tänkte också åka! Tips mottages gärna!
Citera
2017-06-10, 01:38
  #3
Medlem
Jag med! Fina tips är guld värda!
Speciellt om det finns lokala damer på stället som fattar hur bra vi svenska män är. Finns dessa?
Citera
2017-06-10, 03:23
  #4
Medlem
alienfins avatar
Var där en 10 år sen och folket var stela och kalla som ispinnar. Kanske ändrat sig nu,annars så var gamla stan jävligt nice och se. Rent som fan,inte en fimp nånstans då d var askkoppar typ var 10:nde meter i stan. Pubarna och ölen (ventspils) var bra med.
Citera
2017-06-10, 20:36
  #5
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Tänkt åka till Riga i sommar. Har hört både bra och dåligt. Någon som har namn på pubar, restauranger man inte ska besöka?
Finns en hel del tips här.
Citera
2017-06-10, 20:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Pubarna och ölen (ventspils) var bra med.
Vad har Ventspils med denna tråd om Riga att göra?

Brukar du även svara med tips om pubar i Norrköping när någon frågar om något bra och aktuellt hak i Stockholm?
Citera
2017-06-11, 05:05
  #7
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parcifal
Vad har Ventspils med denna tråd om Riga att göra?

Brukar du även svara med tips om pubar i Norrköping när någon frågar om något bra och aktuellt hak i Stockholm?

Vad fan har Norrköping med ett ölbryggeri att göra? Tipsa om sjysst bira pucko.
Citera
2017-06-11, 11:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Tipsa om sjysst bira pucko.
Tipsa själv, din latmask!
Citera
2017-06-12, 15:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag med! Fina tips är guld värda!
Speciellt om det finns lokala damer på stället som fattar hur bra vi svenska män är. Finns dessa?

Varför inte åka till Stockholm? Där hittar du säkert en Lettisk dam att visa din mandom för.
Citera
2017-06-12, 15:59
  #10
Medlem
loosecanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Tänkt åka till Riga i sommar. Har hört både bra och dåligt. Någon som har namn på pubar, restauranger man inte ska besöka?

Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Tänkte också åka! Tips mottages gärna!

Käkade på en schysst medeltida restaurang sist jag var där.
http://www.rozengrals.lv
Låg mitt i gamla stan. Det mesta i Old Town Riga funkar. Billig öl och billigt käk. Men Rozengrals är en favorit pga den coola medeltida källarmiljön.

Edit. Glöm mitt inlägg, missade att ni ville ha tips på ställen man inte ska besöka!
__________________
Senast redigerad av loosecanon 2017-06-12 kl. 16:01.
Citera
2017-06-23, 19:29
  #11
Medlem
Kolreds avatar
Jag kan ta min undvik-listan:
- Svenskspråkig chilenare undviks (svindlare, men jävligt trevlig)
- Rysskrogarna innehåller super trevliga människor, men turister betalar gärna lite extra i baren

Annars finns mycket trevligt att göra. Tv-tornet är en är rätt trevligt, men ligger avsides och kräver en rätt gedigen promenad.
Citera
2022-01-21, 06:51
  #12
Medlem
Jag är på väg dit med jobbet, vad är billigt där, vad skall jag köpa och fylla resväskan med? Sprit, cigg? Något mer?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2847003

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback