Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 21:40
  #1
Medlem
Bästa sättet att laga skärmen själv?
Någon som Vet?
Citera
2018-11-05, 12:03
  #2
Medlem
Couplets avatar
Jagar liv i denna, eftersom jag just klumpade mig och spräckte skärmen på min. Funderar på att beställa skärm och verktyg från ebay, även till sonens iPhone 6 Plus. Någon som har tips?
Citera
2018-11-07, 01:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jagar liv i denna, eftersom jag just klumpade mig och spräckte skärmen på min. Funderar på att beställa skärm och verktyg från ebay, även till sonens iPhone 6 Plus. Någon som har tips?
Det är inte alltför svårt att byta pekskärm på mobiler. Det du behöver är en varmluftspistol och bändverktyg, som kan vara en tunn kniv eller ett kontokort som du kan undvara. Det är ett riktigt pillgöra att byta pekskärm eftersom kontaktdonen är pyttesmå. Jag brukar behöva förstoringsglas. Se till att du kan kolla på youtube-klipp som visar alla momenten i skärmbytet medan du håller på, så att du inte plötsligt behöver lägga i från dig mobilen. Detta är mycket viktigt när du ska klämma ihop skärmen med mobilen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback