Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 21:21
  #1
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Var väl 10 år sedan jag var där,och mellanlandar bara för några dagar, vill bo mitt i smeten för all action, barer restauranger
var ska man bo prisvärt runt $60-$80 max/natt?
Kollat på Grand waterfront och The Quay boutique
men nån som har bättre tips, swimmingpool uppskattas,och naturligtvis guestfriendly ;-)
Citera
2017-06-10, 07:20
  #2
Medlem
Bbobis avatar
Grand waterfront ligger precis brevid hostess-bar-klustret. Så om du vill bo mitt i den sortens smet så är det det väl rätt ställe att bo på.

Annars är det väl skönare strax söder om palatset runt Wat botum park eller söder om independence strax sydväst. Där är det massvis med sköna barer, rooftop-barer osv (inte vidare högt upp dock). Men då inte en massa horbarer utan vanliga sådana. Lite finare/rikare del.

Vill du bara ta en snabbis med tjejerna men sova ensam så finns det short-time rum för 3-4$ eller 7$ natten om du vill bo där på samma gata. Finns sidor på nätet som listar hotell som är gästvänliga om du bara googlar "guest friendly hotel phnom penh".
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2846962

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback