Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 19:29
  #1
Medlem
Tjena. Är inte speciellt kunnig när det kommer till bilar så tänkte att jag skulle be om lite köpråd. Vill ha en hyfsat bränslesnål bil som inte kommer besöka verkstaden allt för ofta. Ser gärna att den är rätt liten och smidig också. När det kommer till budgeten vet jag inte vad som kan vara rimligt. Ett bra utseende är bara en bonus för mig, alltså inget jag vill betala extra för. Behöver den för att ta mig till och från jobbet ca 30 minuter enkel resa. Spelar ingen roll om den är automat eller vanlig, kan köra båda.

Vad har ni för tips till mig? Vad får man för 20 000 och nedåt?
Citera
2017-06-09, 19:32
  #2
Avstängd
Tissemands avatar
Toyota Yaris, Honda Jazz, Nissan Micra/Note, Mazda 3, Mitsubishi Colt, Kia Cee´d, Hyundai i20/i30.
Citera
2017-06-09, 19:42
  #3
Medlem
Tillägger:
Den ska inte se ut som skit
Och
Jag vill inte bli mos om jag skulle krocka (dvs, liten men inte för liten)
Citera
2017-06-09, 20:41
  #4
Medlem
zepofans avatar
Här är din bil:
http://www.bytbil.com/stockholms-lan...-7027-10906054
Citera
2017-06-09, 21:01
  #5
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Tjena. Är inte speciellt kunnig när det kommer till bilar så tänkte att jag skulle be om lite köpråd. Vill ha en hyfsat bränslesnål bil som inte kommer besöka verkstaden allt för ofta. Ser gärna att den är rätt liten och smidig också. När det kommer till budgeten vet jag inte vad som kan vara rimligt. Ett bra utseende är bara en bonus för mig, alltså inget jag vill betala extra för. Behöver den för att ta mig till och från jobbet ca 30 minuter enkel resa. Spelar ingen roll om den är automat eller vanlig, kan köra båda.
Vad har ni för tips till mig? Vad får man för 20 000 och nedåt?
Även jag rekommenderar:
Citat:
Ursprungligen postat av Tissemand
Toyota Yaris, Honda Jazz, Nissan Micra/Note, Mazda 3, Mitsubishi Colt, Kia Cee´d, Hyundai i20/i30.
Toyota rekommenderas starkast. Vill du inte ha Yaris så Auris nästa steg, eller snarare Corolla som fanns innan Auris när vi talar om din prisklass. Toyota är riktigt driftsäkra bilar, pålitliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Tillägger:
Den ska inte se ut som skit
Och
Jag vill inte bli mos om jag skulle krocka (dvs, liten men inte för liten)
Och vad skit innebär är lite svårt för oss att veta vad du åsyftar. Men om du vill ha en pålitlig bränslesnål bil så ska du satsa på en Japan och i andra hand en Korean.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback