Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-09, 14:34
  #1
Medlem
Med den takten som invandringen går i ser det ut att kunna bli verklighet, vad tycker ni om detta? Kommer det finnas reservat för svenskar i vissa delar av landet och sen massiva städer för alla världens flyktingar?
Citera
2017-06-09, 14:45
  #2
Medlem
dstructs avatar
100 år? Vi är redan som indianerna, nästan utrotade..

Var på Gröna Lund häromdagen, nästan varannan tjej/kvinna hade slöja.
Fullt med afghaner, somalier, araber, kineser m.m. Svensken var i minoritet.

Tack vara Schyffert och alla idioter som drivit detta i alla år av kapitalistiska anledningar.

De hatar kultur och är extremt rasistiska. De gillar inte Svensken och skandinaven.
Citera
2017-06-09, 15:11
  #3
Medlem
Hur ser campingarna ut?
Tänker genast på serien om "Böda camping".
Svenskare än så blir det knappast.
Citera
2017-06-09, 15:23
  #4
Medlem
Naturligtvis är det långt kvar innan vi har en situation lik indianernas om det någonsin inträffar men att svensken kan komma att hamna i minoritet är däremot inte uteslutet. Det finns mig veterligen ingen som på allvar försökt göra prediktioner av detta utifrån olika volymscenarier. Trots att det ju är en helt avgörande fråga för hur Sverige kommer att utvecklas på sikt.

Det enda som finns är SCB:s ständiga underskattningar av framtida förhållandet mellan födda utomlands och infödda. Men dessa siffror är ju inte det mest avgörande på sikt. De flesta av de som konkurrerade ut indianerna var ju inte själva européer utan ättlingar. Det avgörande är ju istället vilken kultur, religion och vilka språk den framtida befolkningen bär upp. Det avgörande är ju vilka dominerande kulturer som kommer att finnas i Sverige och hur stora de grupper som bär dessa kulturer är. Den huvudsakliga konfliktlinjen kommer ju att ligga mellan:
  • europeisk - kristet sekulär
  • mena - muslimsk

Övriga invandrare (t.ex. iranier eller människor från Centralafrika) kommer nog att ha en tendens till att dras åt någon av dessa huvudinriktningar även om det naturligtvis också kommer att finnas konfliktlinjer inom dessa grupper. Särskilt den muslimska.

För närvarande beviljas ungefär 4 ggr fler uppehållstillstånd per år än födelseöverskottet så utvecklingen går rätt snabbt och även om den svenska kulturen kommer att dominera länge än så kommer speciellt de sunnimuslimska kraven på särbehandling att göra sig mer och mer gällande och när den processen väl inletts så kommer Sverige att sakta balkaniseras. Om 50 år kan mycket väl svenskar eller människor som vill leva västeuropeiskt att vara under 50% men det är rätt långt kvar till indianläget. Det är rätt svårt att föreställa sig vad de konflikter som oundvikligen kommer att starta leder till i en förlängning. Situationen i hela Europa med det förväntat stora immigrationstrycket från Nordafrika (Afrikas befolkning växer snabbt på grund av framgångsrikt hjälparbete) kommer att ha stor betydelse för utvecklingen även i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2017-06-09 kl. 15:26.
Citera
2017-06-09, 15:51
  #5
Medlem
crippledmfs avatar
Tror det finns tre olika resultat på dagens utveckling..

1. Svensken blir ett minoritetsfolk likt indianerna såsom du beskriver.
2. Det blir ett inbördeskrig som resulterar i någon sorts tvåstatslösning eller konflikt likt IRA, där Svenska separatister krigar för självständighet gentemot det mångkulturella och globalistiska Sverige.
3. Det blir krig i nästan hela Europa, de nationella och självständiga gentemot det mångkulturella och EU. Samtidigt är det ett krig mellan Sunni-Shia och ett krig mellan "Kristendomen" och Islam. Citattecken för att det inte är troende kristna utan snarare de som värnar om det kristna arvet och dess värderingar.

Tror inte att Svenskarna och våra grannländer med flera kommer acceptera en underlägsen position som minoritetsfolk. Jag hoppas verkligen inte att det kommer hinna gå så långt. Tyvärr tror jag att något sorts av krig är oundvikligt..
Citera
2017-06-09, 16:12
  #6
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
100 år? Vi är redan som indianerna, nästan utrotade..

Var på Gröna Lund häromdagen, nästan varannan tjej/kvinna hade slöja.
Fullt med afghaner, somalier, araber, kineser m.m. Svensken var i minoritet.

Jag saknar familj och det har sina fördelar så jag behöver inte gå dit. Skyr mångkulturen därför att jag kan.

Invandrarna är många och relativt unga, svenskarna är relativt gamla så folkutbytet kommer att gå snabbt. det tar tid innan vi blir som indianerna. Först blir vi som de vita i Sydafrika och då lever vi i fara om än med något högre välstånd än vad invandrarna har, om det är något att glädjas över. 1980-2015 gav Sverige bort 2 miljoner uppehållstillstånd, nästan lika med 1/4 av befolkningsmängden 1980.
Citera
2017-06-09, 16:13
  #7
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Tyvärr tror jag att något sorts av krig är oundvikligt..

Även befriande. Var i stan häromdagen och var inte rädd, tänkte att vill muslimerna spränga mig i luften så får de väl göra det. Skitsamma. Då kan man lika gärna dra ut i fält. I invandrarnas Sverige, det sk mångkulturella samhället, försvinner nämligen både livsglädje och framtidstro.
Citera
2017-06-09, 16:26
  #8
Medlem
I dag, i Stockholm City, massor med privatbilar far runt och tutat som värsta turkbröllop för att fira studenter som hänger ut genom rutorna på bilarna. Två saker förvånar mig; inte en enda svensk student ser jag under en lång tid på stan och samtliga studenter i dessa bilar viftar med flaggor från andra länder. Mycket provocerande.
Detta med tanke på hur snabbt unga invandrare kommer ta stor plats inom kort.
Citera
2017-06-09, 17:08
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
100 år var allt optimistiskt och att svenskar fortsatt skulle få leva i Sverige då. 2025 senast (förmodligen några år tidigare) är etniska svenskar i minoritet. På det har vi nu då väl över 25% andel muslimer. Det man nu vet om muslimer är att de nu alltid vill bli 99,9% överallt vart de än är så kommer det givet bli även här. Så etniska svenskar kommer bli flyktingar långt föra dessa 100 år.
Citera
2017-06-09, 17:15
  #10
Medlem
Schyffert är det svenskt? Låter tyskt.
Citera
2017-06-09, 17:31
  #11
Medlem
Sheen999s avatar
Universum gör inga misstag. Man kan ju trösta sig med att många svenskar är osköna och dryga ändå
Citera
2017-06-09, 17:36
  #12
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Universum gör inga misstag. Man kan ju trösta sig med att många svenskar är osköna och dryga ändå
Vilken etnicitet har du själv?

Ursprungsbefolkning i Nordamerika lider än idag av att de utrotats till en minoritet som knappt existerar.

SCB släppte i vintras en rapport som säger att 1/3 "svenskar" år 2030 kommer att vara utlandsfödda. Antagligen kommer det att ske innan dess, om nuvarande regeringspartier innehar makten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback