Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-09, 09:45
  #1
Medlem
elephantstones avatar
I helgen inleds årets upplaga av E3 - världens största datorspelsmässa - som sedan 90-talet har varit den främsta plattformen för utvecklare att exponera sina projekt för allmänheten. Detta fantastiska event har kommit till att bli en högtid för många gamers och lockar 50 000 människor till Los Angeles varje år där mässan arrangeras.

Det är på E3 som de allra största nyheterna avtäcks och i år är inget undantag. Microsoft förväntas avslöja Project Scorpios fysiska form, med nyligen lanserade Switch har Nintendo mycket att bevisa och Sony har stulit showen de senaste åren med sitt fokus på nya titlar. Vi kan som vanligt förvänta oss massor av nya titlar och tjänster!

Datum för presskonferenser:

Lördag (10 juni)
EA Games: 21:00

Söndag (11 juni)
Microsoft: 23:00

Måndag (12 juni)
Bethesda: 04:00
PC Gaming Show: 19:00
Ubisoft: 22:00
PlayStation 03:00

Tisdag (13 juni)
Nintendo: 18:00

Diskussionsunderlag:

Allt som berör mässan.

Vilka spel hoppas du få se?

Vilken presskonferens kommer leverera bäst?

etc.
Citera
2017-06-09, 09:54
  #2
Medlem
elephantstones avatar
Microsofts presskonferens känns på förhand mest intressant! Då Nintendo har gjort anspråk på att inte satsa lika mycket på mässan som de har gjort tidigare och Sony redan har lanserat sin uppgraderade modell, är det nu Microsofts tur att avtäcka sitt kraftfulla hårdvarumonster Project Scorpio.

Rent försäljningsmässigt i förhållande till Sony slår Microsoft från underläge och därför tror jag ingen kommer lämnas besviken. Vi kommer få se såväl exklusiva titlar som spel med revolutionerande grafik. Jag tycker inte Microsoft har varit så roliga de senaste åren, men i och med hur stor communityn har blivit vill de nog leverera till alla fans.
Citera
2017-06-09, 09:54
  #3
Medlem
flukkes avatar
Är själv mest intresserad av Bethesda, brukar gilla deras spel.
Lite segt att stanna uppe till 04:00 bara så jag tror jag följer deras event i efterhand.
Citera
2017-06-09, 09:58
  #4
Medlem
elmhedens avatar
Hoppas på Elder Scrolls 6 från Bethesda men där hoppas man väl i onödan. Det tisslas dock om Starfield från samma studio som kan vara intressant. Samma typ av spel som Elder Scrolls och Fallout men i rymden. Typ.
Citera
2017-06-09, 10:30
  #5
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Hoppas på Elder Scrolls 6 från Bethesda men där hoppas man väl i onödan. Det tisslas dock om Starfield från samma studio som kan vara intressant. Samma typ av spel som Elder Scrolls och Fallout men i rymden. Typ.

Jag tycker inte att Bethseda har lyckats förvalta Fallout-franchiset särskilt väl och skulle kunna sträcka mig så långt att kalla fyran för en flopp (trots att försäljningssiffror kanske säger motsatsen). På förhand tycker jag dock att Starfield låter intressant och utifrån den lilla information som finns har jag förstått att det kan bli vad man förväntade sig av Fallout, sett till mekaniken.

Jag tror dock inte att något nytt Elder Scrolls kommer presenteras, även om det har gått ungefär lika lång tid som när Skyrim släpptes i förhållande till Oblivion. En sådan nyhet skulle hamna på ryktesvägen känner jag.
Citera
2017-06-09, 10:36
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Finns en hel del saker jag hoppar på, framförallt Monster Hunter XX på Switch i Europa (då blir det att jag köper en Switch).

Sen kanske vi får se Division 2 från Ubisoft.

EA kommer visa upp NHL vilket inte ser ut att byta till Frostbite motorn och heller inte en release till PC i år heller, så det blir ju fiasko.
Citera
2017-06-09, 10:42
  #7
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Finns en hel del saker jag hoppar på, framförallt Monster Hunter XX på Switch i Europa (då blir det att jag köper en Switch).

Sen kanske vi får se Division 2 från Ubisoft.

EA kommer visa upp NHL vilket inte ser ut att byta till Frostbite motorn och heller inte en release till PC i år heller, så det blir ju fiasko.

Jag tycker inte Frostbite har haft så stor inverkan på Fifa sedan den introducerades till serien förra året. Kan tänka mig att det tar två-tre år innan det sker en radikal förändring. NHL 17 tycker jag dock har grym spelmekanik, men jag är inte supererfaren heller.
Citera
2017-06-09, 10:49
  #8
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag tycker inte att Bethseda har lyckats förvalta Fallout-franchiset särskilt väl och skulle kunna sträcka mig så långt att kalla fyran för en flopp (trots att försäljningssiffror kanske säger motsatsen). På förhand tycker jag dock att Starfield låter intressant och utifrån den lilla information som finns har jag förstått att det kan bli vad man förväntade sig av Fallout, sett till mekaniken.

Jag tror dock inte att något nytt Elder Scrolls kommer presenteras, även om det har gått ungefär lika lång tid som när Skyrim släpptes i förhållande till Oblivion. En sådan nyhet skulle hamna på ryktesvägen känner jag.

Är inget direkt fan av Fallout överlag. 3:an fick en playthrough men 4:an la jag inte många timmar på. Så jag känner lite likadant. Men hoppas Starfield kan vara något.

Tror inte heller på någon presentation eller datum eller så, men ett erkännande om att spelet kommer göras vore ju trevligt, även om det så är fyra år bort.
Citera
2017-06-09, 11:15
  #9
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag tycker inte Frostbite har haft så stor inverkan på Fifa sedan den introducerades till serien förra året. Kan tänka mig att det tar två-tre år innan det sker en radikal förändring. NHL 17 tycker jag dock har grym spelmekanik, men jag är inte supererfaren heller.

Min förhoppning är att NHL börjar släppas på PC igen när de går över till Frostbite.
Citera
2017-06-10, 21:02
  #10
Medlem
Phenom82s avatar
EA öppnar med tom brady. Fuck EA!



Edit.

A way out med Josef Fares, ser spännande ut faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Phenom82 2017-06-10 kl. 21:32.
Citera
2017-06-10, 21:32
  #11
Medlem
B-Dawks avatar
Svenskarna tar stor plats på EAs presentation i varje fall.
Citera
2017-06-10, 22:17
  #12
Medlem
Phenom82s avatar
Spelade aldrig battlefront 1 men kanske ska ge 2an en chans. Verkar rätt läckert ändå.

Men overall så var EAs konferans meh! Fares spel såg spännande ut, anthem får man ju se mer av sen, annars är det bara annual updates med sportspel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback