Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-10, 23:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det är en 11 år gammal bil, skicket betyder mycket mer än antalet ägare. Undantaget är väl om det varit 3-4 ägare senaste månaden där nån av ägarna besiktigat bilen...
Känns den bra och det är vad du vill ha till ett pris du känner är riktigt så köp den.

Kunde ha varit betydligt fler! Ibland hinner det bli 4-5 ägare, men fortfarande samma dispositör. En tjänstebil på leasingavtal som sedan säljs till företaget som leasat den, i nästa steg till den som använt bilen. Dessutom kan någon bilfirma varit ägare mellan varven också. Så när det i snitt är ett ägarbyte om året är det inte något att se som alltför anmärkningsvärt.
Citera
2017-06-11, 00:23
  #14
Medlem
Baalzamons avatar
Ring och prata med förra ägaren, han som hade bilen mellan 23 april och 6 maj. Han har förmodligen ingen anledning att hemlighålla något längre. Eller ägaren innan det, som hade den mellan augusti 2014 och april i år.
Citera
2017-06-11, 10:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny85
Hittat en tok fin honda accord type S med vtec motor från 2006 som gått 17x mil. Problemet är att det varit 12 ägare och alla är korta ägotider och bland annat gått tillbaka till samma firma gång på gång. Har ringt till firman som är en stor aktör så inge fuffens men han kunde inte påstå att det varit något fel på bilen utan att det bara varit fel köpare. Nuvarande ägare vill sälja pga flickvän har bil. Hur skulle ni göra? bilfirma som ägt den 5 gånger är ÅKESSONS BIL I GÖTENE AB
https://www.blocket.se/skaraborg/Hon....htm?ca=11&w=3

Detta dokument är offentligt så inget intrång i personliguppgiftlagen.

Registerutdrag
Registreringsnummer
XRW834
Fabrikat
HONDA ACCORD SEDAN
Handelsbeteckning
Uppgift saknas.
Fordonsslag
Personbil
Fordonsslagsklass
Personbil
Färg
Silver
Fordonsstatus
Påställt (2014-08-29)
Antal ägare sedan fordonet togs i trafik första gången
12

Fordonets skatteförhållande
Årsskatt
2626 kronor
Att återbetala vid avställning
437 kronor
Fordonsskattepliktigt
Ja
Fordonets besiktningsförhållande
Senast godkända besiktning
2017-06-01
Nästa besiktning senast
2018-06-30
Noterad mätarställning
174957

Ägare betyder inte så hemskt mycekt om de ägdt den fåtal månader. Hade en M5 med 14 ägare varav 9 bilfirmor.
Testa bilen kolla hur den fungerar och om allt fungerar. Klaga på ägarna om du vill få ner priset😉
Citera
2017-06-11, 11:56
  #16
Medlem
record-collectors avatar
En 11 år gammal bil som haft 12 ägare? OK, om 10 av dom ägarna varit bilfirmor som av papperstekniska skäl bollat bilen mellan sig så hade jag möjligtvis varit intresserad. Men drygt 10 privatägare? Nej Tack - inget för mig.

När jag köper bil, vanligtvis i 20.000 - 50.000 kronors klassen cash, så försöker jag uppfylla följande tre krav som jag själv ställt som krav.

* lågmilare dvs så få ärliga mil som möjligt
* få ägare dvs i klarspråk jag räknar bort bilfirmor som haft bilen avställd och utgår bara ifrån "riktiga" ägare som kört bilen.
* hyfsat fri från rost.

Det senare kravet dvs rostkravet beror enbart på att det knappast finns någon annan defekt på en bil som kan rulla iväg så mycket pengar på på en verkstad.
Citera
2017-06-11, 19:11
  #17
Medlem
Tror mer det handlar om att man förväntar sig att en type r ska vara en sportbil och upptäcker att det i själva verket är en rätt trött sak.
Citera
2017-06-12, 23:02
  #18
Medlem
Lillarapunzels avatar
Skulle faktiskt inte vara så orolig. Absolut om den haft 2 ägare första 10 åren och 10 st sista året, ja. Men är det inte så, hade jag inte brytt mig. Bilen är så gammal att skicket är avgörande.

Den värsta bilen jag haft hade f.ö. bara haft 1 ägare på de 18 år den levt innan jag hade den.......
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback