Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 21:09
  #1
Medlem
Har precis köpt ett Cooler Master Seidon 120 V2. Den är monterad och kyler relativt bra, men jag är lite osäker på om jag placerat radiatorn åt rätt håll? Den är monterad i baken på chassit med fläkt som blåser ut luft, radiatorn är monterad så att slangarna är på undersidan som på denna bild : https://www.google.se/search?q=coole...tR_MQYUadtzKM:

Det jag undrar över är om det finns någon fördel att montera radiatorn så att slangarna är på ovansidan istället? Jag har sett båda konfigurationerna men förstår inte rikigt om det gör någon skillnad?
Citera
2017-06-09, 23:02
  #2
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethrim
finns någon fördel att montera radiatorn så att slangarna är på ovansidan
Det spelar ingen praktisk roll för funktionen, såvida det inte står nåt särskilt om det i installationsanvisningen att radiatorn måste monteras på ett visst sätt för att kanske hantera förekomst av luftfickor på bästa sätt.
Det är annars bara en estetisk fråga i att man kanske vill få iväg slangarna ut mot chassikanterna och gömma dem så gott det går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback