Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-09, 03:29
  #13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ja här var det då ett virrvarr av lånade förslag,där man tagit lite av varje parti i lagom dos.
Samtidigt som några av övriga partier snott delar av sd's invandrar politik och gjort till sin.
Asylrätten och religionsfriheten är dock samtliga partier för, inklusive SD.

Jag vill fortfarande se vilka politiska frågor som är viktigast för sd,förutom invandringen.
I välfärden ingår massor,och det finns inget partii som är emot välfärd.
Så vad gör sd så unikt ??

Är du dum eller? Ja, det är du. Det svaret har jag redan baserat på dina korkade inlägg gång på gång.

Politikens områden är naturligtvis samma för alla partier. Alla viktiga områden är såklart identifierade sedan hundratals år minst. Det innebär inte att man lånar det politiska området Lånade förslag? Ingen har skrivit några förslag ens utom i din fyllskalle.

SD har en unik position i flera av dessa frågor jämfört med andra partier, vad är det du inte förstår?

Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Förlåt en okunnig.
Men är inte Bärs och öl samma sak, vill du att öl åter skulle säljas på EPA ?
Dvs EnhetsPriser AB .

För det kan väl aldrig vara så att vi här har minderåriga som kör Epa traktor i moppefart ?

Vilket jävla trams!! Vad vill du egentligen med din tråd? Visa att du är en idiot?
__________________
Senast redigerad av 8711 2017-06-09 kl. 03:32.
Citera
2017-06-09, 07:31
  #14
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Två saker oroar mig när det gäller SD:
1) De har inte erfarenhet att sitta i politiska församlingar, men detta är övergående.

Det plus medias kraftiga ogillande. De kommer vara efter dem som blodhundar och hugga på varenda miss. Det skulle vara svårhanterat för luttrade politiker, än värre utan erfarenhet. De måste hålla sig riktigt kalla om de skulle hamna i en sådan situation.
Citera
2017-06-09, 08:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Om vi tar bort invandrarfrågan, vilken fråga anser ni då vara Sd's viktigaste fråga ? (Invandrarpolitiken finns redan i åtskilliga trådar)

Går det ens att diskutera Sd utan att kommentera invandring ?

Det borde vara utvisningspolitiken men antar att det sorteras in under invandring? Isåfall lag och ordning.
Citera
2017-06-09, 09:40
  #16
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Är du dum eller? Ja, det är du. Det svaret har jag redan baserat på dina korkade inlägg gång på gång.

Politikens områden är naturligtvis samma för alla partier. Alla viktiga områden är såklart identifierade sedan hundratals år minst. Det innebär inte att man lånar det politiska området Lånade förslag? Ingen har skrivit några förslag ens utom i din fyllskalle.

SD har en unik position i flera av dessa frågor jämfört med andra partier, vad är det du inte förstår?



Vilket jävla trams!! Vad vill du egentligen med din tråd? Visa att du är en idiot?

Du har på inget vis visat att SD är unikt var det gäller övriga frågor. Så även där har du misslyckats.
Det som sd gjort bra är att man lyckats få med sej en hel del människor och att man ökat markant över tid. Det där är däremot unikt.

Men återigen :
Ge mej ett enda förslag som du anser vara sd's viktigaste fråga, förutom invandringen.

I dina personliga påhopp ser jag ingenting annat än en svaghet och en självgodhet som inte har ett skit med sd's politik att göra. Du är som ett grinigt barn som inte får som hen vill.
Du beter dej här som en förvuxen bäbis.
__________________
Senast redigerad av locknloll 2017-06-09 kl. 10:27.
Citera
2017-06-09, 09:46
  #17
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det borde vara utvisningspolitiken men antar att det sorteras in under invandring? Isåfall lag och ordning.

Lag och ordning är bra.
Jag vill att strafftider ska stå fast, är straffet satt till 10 år Så ska straffet också vara 10 år.
Missköter sej fången så ska straffet förlängas. Slut på div straffrabatter alltså.
__________________
Senast redigerad av locknloll 2017-06-09 kl. 10:17.
Citera
2017-06-09, 10:27
  #18
Avstängd
Jag önskar att de inte vore så blå och stockholmsfixerade och satsade på Dansk cykelpolitik. SD är rött ute i landet men blått i Stockholm.
Citera
2017-06-09, 10:37
  #19
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag önskar att de inte vore så blå och stockholmsfixerade och satsade på Dansk cykelpolitik. SD är rött ute i landet men blått i Stockholm.

Jag tror att sd skulle vinna över en hel del människor om man lite mer drog sej till vänster och kanske blev ett mer lila parti.
Citera
2017-06-09, 13:35
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Du har på inget vis visat att SD är unikt var det gäller övriga frågor. Så även där har du misslyckats.
Det som sd gjort bra är att man lyckats få med sej en hel del människor och att man ökat markant över tid. Det där är däremot unikt.

Men återigen :
Ge mej ett enda förslag som du anser vara sd's viktigaste fråga, förutom invandringen.

I dina personliga påhopp ser jag ingenting annat än en svaghet och en självgodhet som inte har ett skit med sd's politik att göra. Du är som ett grinigt barn som inte får som hen vill.
Du beter dej här som en förvuxen bäbis.

Här beskrivs SD:s viktigaste frågor, om även lokalt. Men det representerar i princip vad SD anser.

https://ulricehamn.sd.se/vara-viktigaste-fragor/

Sen kommer utbildning/skola samt vården, följt av arbetsmarknad, EU-politik samt försvarspolitik.
Citera
2017-06-09, 18:03
  #21
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Du har på inget vis visat att SD är unikt var det gäller övriga frågor. Så även där har du misslyckats.
Det som sd gjort bra är att man lyckats få med sej en hel del människor och att man ökat markant över tid. Det där är däremot unikt.

Men återigen :
Ge mej ett enda förslag som du anser vara sd's viktigaste fråga, förutom invandringen.

Jag har gett dig en lista med områden på första sidan. Där står ett flertal områden som är mycket viktiga för Sverigedemokraterna.

Men du tramsar hellre och beter dig som om du var tre år.
Citera
2017-06-09, 18:18
  #22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Det plus medias kraftiga ogillande. De kommer vara efter dem som blodhundar och hugga på varenda miss. Det skulle vara svårhanterat för luttrade politiker, än värre utan erfarenhet. De måste hålla sig riktigt kalla om de skulle hamna i en sådan situation.

Jag har samma åsikt. Men sådant brukar lösa sig med tiden. Förhoppningsvis.
Citera
2017-06-09, 18:56
  #23
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag har gett dig en lista med områden på första sidan. Där står ett flertal områden som är mycket viktiga för Sverigedemokraterna.

Men du tramsar hellre och beter dig som om du var tre år.

Du var tydligen tvungen att åtminstone försöka att ge igen.
Men okey. Ska du återigen försöka dej på att att skriva vilken fråga som ligger dej närmast av sd's förslag förutom invandringen.
Något måste väl ändå kännas mer angeläget än annat ?
Citera
2017-06-09, 19:05
  #24
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Här beskrivs SD:s viktigaste frågor, om även lokalt. Men det representerar i princip vad SD anser.

https://ulricehamn.sd.se/vara-viktigaste-fragor/

Sen kommer utbildning/skola samt vården, följt av arbetsmarknad, EU-politik samt försvarspolitik.
Kriminalpolitiken känns väldigt viktig.
Någonstans måste brottslingar få ett straff och inte vård. Vård kan dom få efter straffet.
Längden på straffet som utmätts är också den tid som bör gälla.

Allt kostar naturligtvis pengar. Fler kan få hjälp i hemlandet för samma summa som det kostar att hjälpa några få här.
Dagens system är alltså orättsvist
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback