Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 16:59
  #1
Medlem
håller på o letar efter en bensinsuv eftersom diesel troligen kommer bli asbeskattat det närmaste decenniet

kikar på skoda yeti och toyota raw4 bla....föredrar automat då jag har det nu sedan 3 år

vad är era erfarenheter angående suvar och för och nackdelar bland olika märken ?

den bil jag söker behöver ej ha över 140 hk
Citera
2017-06-08, 18:02
  #2
Medlem
Crashs avatar
Yeti är inte suv enligt min åsikt. Xc60 har ju snåla motorer på senare modeller
Citera
2017-06-08, 18:17
  #3
Medlem
Vad gäller hetsjakten på dieselbilar så är det bilar som inte uppfyller kraven för nivå5. Nu har nivån ett namn jag glömt bort. Men det handlar om äldre dieselbilar. Nyare med partikelfilter är bara berörda i städer likt Oslo o då är det bara under extrema dagar.
Vad jag vill komma fram med detta är att du efterfrågar en bilmodell som oftast är allt annat än bränslesnål om du inte ska ha riktigt nytt.
Citera
2017-06-08, 22:36
  #4
Medlem
Noose..s avatar
Mitsubishi asx?
Finns en förlängd variant av den som ser bra ut.
Citera
2017-06-09, 12:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Mitsubishi asx?
Finns en förlängd variant av den som ser bra ut.


den är inte dum
Citera
2017-06-09, 20:23
  #6
Medlem
De flesta har samma förbrukning... frågan är om du skall ha fyrhjulsdrift eller inte. Med fyrhjulsdrift så går förbrukningen upp en del.
Och ju mer lådformad den är desto mer drar den i höga farter.

Kör en Subaru Forester XT och den drar runt 1 liter milen. På vintern ligger jag närmare 1,2-1,5 l i stan. Men då är jag ganska tung på foten samt att den har konstant fyrhjulsdrift.
Citera
2017-06-09, 22:43
  #7
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier
Vad gäller hetsjakten på dieselbilar så är det bilar som inte uppfyller kraven för nivå5. Nu har nivån ett namn jag glömt bort.


Miljöklass EURO5.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback