Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-08, 19:05
  #13
Avstängd
Det är lite synd att dom tar just fåglar men låt dom vara efter de har lekt med dom. Efter ett tag äter dom upp dom.
Citera
2017-06-08, 19:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Det är lite synd att dom tar just fåglar men låt dom vara efter de har lekt med dom. Efter ett tag äter dom upp dom.
Ja det är inga små fåglar heller, snart drar hon väl in en fiskmås
Hon drar ju in dem inomhus, och jag kan ju inte låta en död fågel ligga på köksgolvet, desto mindre låta henne käka upp den? HUÄCK för mask.
Citera
2017-06-08, 19:26
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av less.is.bore
Ja det är inga små fåglar heller, snart drar hon väl in en fiskmås
Hon drar ju in dem inomhus, och jag kan ju inte låta en död fågel ligga på köksgolvet, desto mindre låta henne käka upp den? HUÄCK för mask.
Varför hon är ju ett rovdjur lite mask är ingen fara.
Jag tror fåglar inte bär på mask det är sorkar och möss som har!
Ser fågel fin så är det inge fara.
Hon äter ju ändå upp bytes djur ute.
__________________
Senast redigerad av jeerkerr 2017-06-08 kl. 19:44.
Citera
2017-06-08, 20:51
  #16
Medlem
Min katt lägger ibland byten framför mig eller i köket, ofta vid matskålen. Att en katt väljer att dela med sig av sin fångst är en stor komplimang och jag tar den som sådan. Slänger dock ut bytet på trappan så får katten kalasa i fred.
Citera
2017-06-08, 20:58
  #17
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Var glad att de inte lägger dom i din säng, är inte kul att lägga sig för att sova och upptäcka att man har en död fågel eller en död mus brevid sig i sängen. Sen ironin att se en överstolt katt smilandes nere vid fötterna.
Fy fan vad äckligt! Tar du upp katten i sängen efter att den stretat runt ute?
Citera
2017-06-08, 21:54
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Fy fan vad äckligt! Tar du upp katten i sängen efter att den stretat runt ute?
Hahaha inte jag. Men du låter som en människa som gnuggar med handsprit så fort du är ute i naturen?
Citera
2017-06-24, 20:58
  #19
Medlem
Nu var det många år sedan jag hade en katt. Men jag minns från barndomen när jag fick "presenterna" under min säng att det var mindre trevligt Men som nån tidigare skrivit, håll god min
Citera
2017-06-25, 22:30
  #20
Medlem
Jessigirlies avatar
min katt har det skumma beteendet att ta hem möss eller mindre råttor (aldrig nån fågel), o visar, men "bjuder" aldrig, han bara tar hem o lägger den på gården vid mig, o sen smaskar han i sig den så det liksom bara krasar i lilla munnen.
har ofta tänkt som så, att varför käkar han inte upp den direkt i skogen, är det för att visa att han fångat den?
ska tilläggas att han bor mest ute, eller i stallet eller under huset, nästan aldrig inne. han har bott med oss i snart ett år, o helt ärligt, har han ALDRIG bajjat eller kissat inne, han jamar när han vill ut, o kan vara borta några dagar innan han kommer hem igen, o då mest bara för att kolla matskålen o sova ett par timmar sen ska han ut igen.
men när han har en mus kommer han nästan springades, ja joggandes åtminstone med den lilla stackarn i munnen, käkar upp den o sticker iväg igen...varför gör han så?
Citera
2017-09-19, 19:09
  #21
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Har inget med att katten vill dela med sig, visa uppskattning eller söka din uppmärksamhet. Den försöker lära dig att jaga.
Citera
2017-09-19, 19:20
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Har inget med att katten vill dela med sig, visa uppskattning eller söka din uppmärksamhet. Den försöker lära dig att jaga.
Då får man ju definiera skillnaden på att dela med sig och dela med sig. Kattmammor lär sina ungar att jaga genom att ta hem levande byten och överlämnar bytet till ungarna. Domesticerade katter har ett livslångt kattungebeteende till människan, att bära hem både levande och döda byten kan därför vara instinkter att både lära andra och att visa att man själv kan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback