Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 12:49
  #1
Medlem
Tja har en drac som jag precis köpt satt på effekt avgas system nu e jag novis i detta ämne men den går bara fort när man chockar vad ska jag göra med förgasaren höja luften öka bränsleförbrukningen ?
Citera
2017-06-08, 12:52
  #2
Medlem
Byt huvudmunstycke i förgasaren.
Citera
2017-06-08, 13:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-Af-Schyman
Byt huvudmunstycke i förgasaren.

Till vad ? Vad e original strlk?
Citera
2017-06-08, 14:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Till vad ? Vad e original strlk?

Se vad du har för något munstycke och köp en sats med munstycken större än detta. Sen får du prova dig fram tills du hittar det rätta.
Citera
2017-06-08, 14:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-Af-Schyman
Se vad du har för något munstycke och köp en sats med munstycken större än detta. Sen får du prova dig fram tills du hittar det rätta.

A okej då gör jag detta räcker det ? Kanske sport luftfilter innan byte av munstycken?
Citera
2017-06-09, 02:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
A okej då gör jag detta räcker det ? Kanske sport luftfilter innan byte av munstycken?

Behöver man byta luftmunstycke om man sätter i en trim cdi box ?
Citera
2017-06-10, 05:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Behöver man byta luftmunstycke om man sätter i en trim cdi box ?

Byter du något som ökar prestandan på något sätt så behöver man oftast byta huvudmunstycke. En sats med munstycken är inte så dyrt och bra att ha hemma.

Huvudmunstycket används vid nära och full gas. Sätt i det största och sen går du ner i storlek tills den går rent på full gas.
Citera
2017-06-11, 14:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDod
Byter du något som ökar prestandan på något sätt så behöver man oftast byta huvudmunstycke. En sats med munstycken är inte så dyrt och bra att ha hemma.

Huvudmunstycket används vid nära och full gas. Sätt i det största och sen går du ner i storlek tills den går rent på full gas.

Okay då fixar jag ett sånt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback