Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-08, 10:39
  #13
Medlem
trance_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
För att är du lite tillmötesgående kan du troligen slippa en rättsprocess som ruinerar dig innan du har vunnit och du kan skriva ett markavtal som genererar årliga pengar men inte stör ditt nyttjande av fastigheten. Nu vet jag inte vad du har utanför din tomt men är det väg kan det bli fruktansvärt dyrt att dra om ledningen och du kan ge ett fördelaktigt erbjudande. Det kan kosta upp till 3000:- per meter i gata, men oftast runt 1200:-. Räkna själv på det. Hur lång är tomten?

Tack för dina råd. Jag tror dock att jag har mitt på det torra. Om det finns ett avtal mellan tidigare ägare och jag inte är upplyst om detta är det att räkna som ett dolt fel. Då får den tidigare ägaren ersätta mig för att jag får göra om min fina utmätning och att det drar ut på tiden för mig att bygga mitt uterum (lite ironi, lite allvar).

Det är inte väg utan en kommunal fastighetsägare på andra sidan tomtgränsen med trädgård.

Helt klart ska jag vara tillmötesgående om de kommer med rätt erbjudande
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback