Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 07:15
  #1
Medlem
Rickuzs avatar
Vad tycker ni om att kombinera ett rejält rus med att kolla film eller spela i VR? Jag har alltid varit sugen på att testa detta, men har ännu inte haft någon chans.

Att titta på film och spela spel brukar ju kännas riktigt nice när man är pårökt. Jag föreställer mig att VR kan kännas ännu bättre. Typ sväva omkring i någon fantasivärld eller kolla någon mysig naturdokumentär.
Citera
2017-06-08, 14:29
  #2
Medlem
killenmedkexs avatar
Det blir lite mysigare och man lever in sig mer i VR-världen. Har även testat på MDMA och då blev det nästan lite för mycket, men dock så var jag runt 300mg in så kan nog ha varit det.

Personligen så tycker jag man inte behöver ta droger för att njuta av VR, det är nästan som en minitripp i sig själv.
Citera
2017-06-08, 14:48
  #3
Medlem
Rickuzs avatar
Ok, låter riktigt fint.

Håller med om det sista, men jag är alltid på jakt efter nya saker att göra i dimman.
Citera
2017-06-08, 21:14
  #4
Medlem
Ergolins avatar
När jag testade VR första gången var en av mina första tankar om hur mycket man hade levt sig in under cannabis/hallucinogen påverkan. Har planer på att testa detta i framtiden
Citera
2017-06-08, 22:59
  #5
Medlem
Livshacks avatar
Hur är det att trippa på t ex. LSD med att kolla/spela i VR?
Citera
2017-06-09, 20:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Hur är det att trippa på t ex. LSD med att kolla/spela i VR?

Beror helt på dosering, skulle säga att det vid en viss punkt kvittar om du har VR på dig eller ej men det är klart att din set and setting förändras drastiskt med VR igång, till både det bättre å sämre beroende på vad du gör, precis som att trippa i olika rum fast du får snabbare tillgång kanske..?

Skulle vara intressant att testa men VR är inte direkt på min inköpslista just nu.

Kan ju säga att film blir mycket mer intensivt med LSD i bilden, bara på min vanliga TV, hehe.
Citera
2017-06-09, 21:16
  #7
Medlem
Rickuzs avatar
Har inte gjort min första LSD-tur ännu, men har läst en hel del om set and setting.

Jag antar att VR med ett ruggigt skräckspel (typ Silent Hill), kan orsaka en riktig mardröms-tripp om man nu är ute efter det.
Citera
2017-06-09, 23:29
  #8
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Hur är det att trippa på t ex. LSD med att kolla/spela i VR?
Det hade varit kul att testat just det. Men jag har ingen VR,tycker det är lite väl dyrt och har inte haft något behov av att köpa VR. Men helt klart kul att testa det.
Citera
2017-06-10, 10:26
  #9
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Har inte gjort min första LSD-tur ännu, men har läst en hel del om set and setting.

Jag antar att VR med ett ruggigt skräckspel (typ Silent Hill), kan orsaka en riktig mardröms-tripp om man nu är ute efter det.
Körde Until Dawn: Rush of Blood med VR på syra och ald52, kan lova dig att hjärtat gick i 200 samtidigt som man va nyfiken som fan så man bara fortsatte.
Citera
2017-06-13, 03:53
  #10
Medlem
Zot^s avatar
Har flugit mina drönare med videoglasögon när jag varit stekt förut. Pirrar rätt skönt i magen när man flyger upp till några hundra meter för att sedan störtdyka ner i 100+km/h. Det har dock oftast slutat med att jag bara cruisar runt med min DJI phantom i GPS läge och spanar in omgivningen då den i princip flyger sig själv och jag slipper oroa mig för att köra in i något.

Vore väldigt kul att testa VR, hög eller inte då jag faktiskt aldrig har prövat. Är ju lite enklare att släppa tyglarna och bli bäng som bara den innan man spelar eftersom man då befinner sig i sitt datorrum istället för mitt ute i ödemarken med två väskor och en ryggsäck full med elektronik som man måste släpa med sig hem efteråt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback