Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 02:53
  #1
Medlem
terminatoors avatar
Har redan en bruksbil idag som används för vardagliga ändamål, men vill gärna ha en till bil som är billig och bakhjulsdriven och som man kan meka själv och ha roligt med.
Vill helst inte spendera mer än några tusen för själva bilen med kanske några få fel som man eventuellt kan fixa själv och öka bilens livslängd något år till.

Krav;
-Budget: max 5.000:-
-Bakhulsdriven
-Inte alltför dyra reservdelar
-Årsmodell -95 till -03 är önskvärd

Har inga planer på att sälja den vidare utan pensionerar den för gott när den är slutkörd. Därav kravet på ett lågt pris och billiga reservdelar.

Har kollat runt lite och det verkar som volvo och bmw 3-serien är vägen att tillgå för mina krav. Utav dessa 2 föredrar jag dock bmw.

Vad tycker ni andra? Och varför?
Citera
2017-06-08, 04:55
  #2
Avstängd
Billiga reservdelar.....

Du får sladda runt som ett mongo med någon gammal Volvo.
Citera
2017-06-08, 13:11
  #3
Medlem
franges avatar
Du får nog titta på lite äldre modeller för att uppfylla kraven bakhjulsdrivet/ålder/pris. Det är ju i princip bara BMW och Merca bortsett från udda specialmodeller (typ Nissan 200sx eller amerikanare) tillverkade på nittiotalet som är bakhjulsdrivna. Och de får du ge mer pengar än så för. Alltså - "alla andra" slutade göra bakhjulsdrivna bilar i slutet av 80-talet/början av 90-talet.

Visst att det finns en mindre mängd Volvo 940 tillverkade efter -95, men de tror jag står högre i pris. Annars är det typ sönderkörda japanska pickuper du har att titta bland...
Citera
2017-06-08, 15:03
  #4
Medlem
killawifes avatar
För de pengarna får du nog bara Volvo av olika slag samt Opel Omega. Kanske en BMW men de brukar kosta lite mer. Men vill du skruva så kan du nog hitta ett objekt för de pengarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback